کد خبر : 1741327 | 14 اسفند 1399 ساعت 09:48 | 54.1K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

نیم‌ قرن پیش ؛پرسپولیس مثل این روزهای استقلال

قبل از انقلاب رقابت های فوتبال در ایران با نام لیگ تخت جمشید برگزار می شد و مربیان و بازیکنان خارجی هم در آن دیده می شد.

به گزارش "ورزش سه "، محمود فکری روز گذشته در تاریخ 12اسفند از سمت سرمربیگری استقلال کنار رفت و هیئت مدیره استقلال درنهایت فرهاد مجیدی را بعنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.


فکری استقلال را در  رتبه سوم جدول رده بندی به مربی بعدی تحویل داد تا فرهاد مجیدی در ادامه راه لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هدایت استقلال را به عهده بگیرد.


مروری بر گذشته و بازگشت به 12اسفند سال 1355 در  44سال قبل همین شرایط را برای باشگاه پرسپولیس نشان می دهد . در آن روزها هدایت قرمزپوشان تهرانی به عهده ایوان ایوانوویچ کونوف مربی اهل شوروی سابق بود .


کونوف بازیکن سابق دینامو و اسپارتاک مسکو و مربی تیم ملی جوانان شوروی  بود که در پرسپولیس جانشین بیوک وطن‌خواه شد . او که از هفته سوم جام تخت جمشید روی نیمکت پرسپولیس نشست و آن زمان ماهانه 10هزار تومان حقوق ماهیانه از پرسپولیس می گرفت در 12اسفند  نیمکت پرسپولیس را به منصور امیر آصفی تحویل داد.

 

 

1578476

 


پرسپولیس در زمان او تدافعی بازی می‌کرد و در بیشتر بازی‌هایش مساوی می‌کرد. اکثر بردها نیز با حداقل اختلاف بود. پرسپولیس با او تا هفته آخر جام تخت جمشید ۱۳۵۵ مدعی قهرمانی بود اما با شکست خارج خانه در برابر نیروی اهواز در هفته ماقبل پایانی نایب‌قهرمان شد. 


وقتی از او دربارهه علت شکست در برابر نیرو سؤال شد، او پاسخ داده‌بود: «چه انگیزه ای وجود دارد وقتی مربی آینده تیم روی سکو نشسته‌است و شما اختیاری در مقابل بازیکنان خود ندارید؟


او در نهایت از باشگاه اخراج شد و «دخالت برخی بازیکنان از جمله علی پروین در کار مربیان» را از علل ناکامی خود عنوان نمود.


ایوانوویچ کونوف  که یکی از گلزنان برتر شوروی سابق بود در اوایل جام تخت جمشید ۱۳۵۶ مربیگری راه‌آهن را پذیرفت. وی در ۱۱ بازی مربیگری کرد و با ۱ برد و ۷ باخت و سه تساوی ، پیش از پایان نیم فصل اخراج شد و به شوروی برگشت.

دیدگاه‌ها