کد خبر : 1741253 | 13 اسفند 1399 ساعت 20:05 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

لالیگا به اوج حساسیت رسید؛

زیدان- سیمئونه؛ تقابلی به قدمت دو دهه

زین الدین زیدان و دیگو سیمئونه همیشه رقبای بزرگی برای یکدیگر بوده اند.

زیدان- سیمئونه؛ تقابلی به قدمت دو دهه

به گزارش "ورزش سه"، دیگو سیمئونه و زین الدین زیدان، دو سرمربی پرافتخار دو تیم مادریدی ابتدا هفته بعد و در دیداری حساس برابر هم قرار می گیرند. این دو سرمربی چندین بار در این سمت نیز در دربی مادرید دیدار کرده اند، اما رقابت رودرروی آنها به روزهای حضور در مستطیل سبز بازمی گردد. زین الدین زیدان و دیگو سیمئونه در تاریخ هفت مارچ در شرایطی در واندا متروپولیتانو روبروی هم قرار خواهند گرفت که سابقه رقابتی طولانی بین این دو وجود دارد.

 

این دو اسطوره فرانسوی و آرژانتینی در دربی مادرید 13 بار دیدار کرده اند که 12 بار به عنوان سرمربی و یک بار در کسوت بازیکن بوده است. دور از پایتخت اسپانیا، زیزو و سیمئونه همچنین هشت بار در طول روزهای حضور در ایتالیا و در دورانی که زیدان برای یوونتوس و سیمئونه برای اینتر و لاتزیو بازی می کرد، مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 

1578341

 

این دو بازیکن بزرگ در پایتخت اسپانیا فقط یک بار در دربی دسامبر 2003 جلوی هم به میدان رفتند و بی شک هیچ کدام آن بازی را به راحتی فراموش نمی کنند. آن شب رونالدو نازاریوی بزرگ سریع ترین گل تاریخ دربی را ثانیه 16 به ثمر رساند تا رئال مادرید را به پیروزی 0-2 دست یابد.

 

سیمئونه به جای نقش معمول خود در خط میانی، آن شب در پست مدافع میانی بازی کرد. زیدان نیز در وسط زمبن حضور داشته و در گلزنی رئال مادرید نقش داشت. نه سیمئونه و نه دستیار سابق و  آلمانی اش "ال مونو" بورگوس، دروازه بان آن روز اتلتیکو، نتوانستند کاری از پیش ببرند. این آخرین رویارویی زیدان و سیمئونه به عنوان بازیکن بود و در نهایت کفه ترازو به سود ستاره فرانسوی سنگینی کرد. عماکرد نهایی رودرروی آنها به عنوان بازیکن با در نظر گرفتن روزهای حضورشان در سری آ، با چهار پیروزی برای زیدان، دو تساوی و سه برد سیمئونه به پایان رسید.

 

1578343

 

رقابت به عرصه مربیگری کشید

 

آن دربی سال 2003 زمانی رقم خورد که رئال مادرید کاملا بر دربی ها تسلط داشت. رئال مادرید از سال 1999 تا 2013 در دربی بدون شکست بود، اما سیمئونه کسی بود که این روند را تغییر داد و تیمش را در فینال کوپا دل ری 2013 به پیروزی رساند. از آن روز ابتکار عمل در اختیار اتلتیکو افتاد و در واقع زیدان در اولین دربی خود به عنوان سرمربی رئال مادرید شکست خورد؛ باخت 0-1 در برنابئو در فصل 2015-16.

 

امروز زیدان با شش پیروزی، چهار تساوی و دو شکست از سیمئونه پیش افتاده است. البته آن شکست دوم نیز برای زیدان اهمیتی نداشت، چون در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 2016-17 رقم خورد و رئال مادرید در مجموع به فینال صعود کرد.

 

1578342

 

فینال لیگ قهرمانان بین این دو سرمربی تاکتیکی نیز به سود زیدان تمام شد و رئال مادرید در ضربات پنالتی در فینال لیگ قهرمانان 2015-16 در میلان مقابل رقیب همشهری پیروز شد.

 

جالب اینجاست که هر چهار تساوی این دو سرمربی در لالیگا رقم خورده است. هشت دیدار در لالیگایی بین آنها انجام شده است، اولین دربی با پیروزی اتلتیکو، دومین به سود رئال مادرید و در ادامه چهار تساوی متوالی. اما رئال مادرید در دو دربی اخیر نیز 0-1 و 0-2 به پیروزی دست یافت.

 

این دو سرمربی بزرگ در تاریخ هفت مارچ برای چهاردهمین بار با یکدیگر دیدار کنند و احتمالا رقابت نزدیکی پیش رو خواهد بود. زیرا کورس قهرمانی لالیگا در میان بوده و در حال حاضر اتلتیکومادرید با اختلاف در صدر جدول قرار دارد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها