کد خبر : 1741236 | 13 اسفند 1399 ساعت 19:03 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال روی گنج نشسته است؛

لطیفی: مورینیو هم حمایت نشود، نتیجه نمی‌گیرد

سرمربی تیم فوتبال چوکای تالش می گوید هیچ تضمینی برای تکرار اتفاقات گذشته علیه فرهاد مجیدی وجود ندارد و البته به همبازی سابق خود توصیه می کند که زودتر از هر چیزی ترکیب اصلی تیمش را پیدا کند.

لطیفی: مورینیو هم حمایت نشود، نتیجه نمی‌گیرد

علی لطیفی سرمربی چوکای تالش پس از مصاف با قشقایی در شیراز که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، در گفتگویی با "ورزش سه"، اینطور حرف هایش را آغاز کرد و گفت: من گاهی از داوران گلایه می کنم اما همیشه گفته ام که پاک ترین داوران دنیا، داوران ایرانی هستند. آنها گاهی اشتباه می کنند که غیر عمدیست.


وی سپس از روی کاغذی که در دستش بود، اسامی داوران و ناظران مسابقه را یک به یک خواند و گفت: دوست دارم این اسامی را بگویم تا کمیته داوران بداند که ما داوران با شرف زیادی داریم.آقای رضا قاسمی که داور این مسابقه بود، دوست صمیمی آقای هرمزی(سرمربی قشقایی) است اما امروز عالی قضاوت کرد. اگر پنج گل هم خورده بودیم می گفتم ایشان یکی از با شرف ترین داوران ماست. آنها سر تیم ما را به دلیل اینکه تیم بی بضاعتی هستیم، نبریدند و از شرافت داوری و انسانیت دفاع کردند.


لطیفی در خصوص مسائل فنی مسابقه هم گفت: با توجه به اتفاقات عجیبی که در تیم ما افتاده، مجبور شدیم دو بازیکنمان را کنار بگذاریم و از طرفی، به دو بازیکن دیگرمان هم اجازه بازی ندادند. ضمن اینکه تیم ما از ابتدا به شکلی بسته شده که مجبور هستم از پنج بازیکن در پست های غیرتخصصی استفاده کنم. در هر بازی هم مدام جایشان را با یکدیگر عوض می کنیم.


سرمربی چوکا در ادامه با اشاره به دو بازیکن این تیم که از اردوی تیم کنار گذاشته شده اند، اضافه کرد: قبلا روال در تیم چوکا اینطور بوده که بازیکنان تعیین تکلیف کرده اند. اما حالا این رویه دیگر وجود ندارد و تنها مالک حقیقی باشگاه هواداران هستند.


او که سابقه حضور در جام جهانی ۹۸ فرانسه را دارد، با اشاره به اینکه نمایش تیمش مقابل قشقایی یکی از ضعیف ترین بازی های چوکا تا اینجای فصل بوده، افزود: ما یقه تمام تیم های مدعی را گرفته ایم اما در این بازی خوب نبودیم. البته تا لحظات پایانی پیروز میدان بودیم اما این پنجمین بار است که در آخرین دقایق گل می خوریم.


لطیفی درباره علت تکرار شدن این اتفاق برای تیمش گفت: آقای فیروز کریمی استاد من بودند و اگر یادتان باشد همیشه در دقایق پایانی از کنار زمین به رختکن می رفتند. یک بار علت این کار را از ایشان پرسیدم. آقای کریمی گفت دقایق پایانی متعلق به بازیکنان باتجربه تیم است. بازیکنان جوان و خسته در دقایق پایانی، دیگر صدای من را نمی شوند. این بازیکنان بزرگ تیم هستند که باید در دقایق آخر تیمشان را جمع کنند. حالا پس از چندسال به این حرف استاد عزیزم رسیده ام و باید بگویم در این دقایق کاری از دست من بر نمی آید. ضمن اینکه دست من برای تعویض کردن هم خالیست و نمی توانستم تغییر خاصی در ترکیب تیمم به وجود بیاورم.


سرمربی تیم چوکای تالش افزود: در تیم من بازیکنان جوانی هستند که آینده فوتبال تالش را می سازند. مثل پرهام جوادی که یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران است. همینطور سپهر شعبانی و پیمان امیرپور. یکی از ایده های بسیار خوب مدیران جدید تیم فوتبال چوکا خودکفایی تیم است و بی شک ما با ادامه همین روند می توانیم بازیکنانی در سال های آینده از امیدهایمان پرورش بدهیم که هر کدام 5 میلیارد خریدار خواهند داشت. با وجود اینکه مدیران قبلی باشگاه، تیم امید را تشکیل ندادند، اما به همین جوان ها باور داریم و به مردم تالش قول می دهم در ادامه فصل، چوکا به بهترین تیم تبدیل می شود و با حفظ تیم در رقابت های فصل جاری، فصل آینده برای لیگ برتر خواهیم جنگید.


از لطیفی پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد کنار گذاشته شدن محمود فکری و حضور دوباره مجیدی نیز پرسیدیم و او به این سوال اینطور پاسخ داد: من تا روزی که محمود فکری بود، حمایت کردم. استراماچونی را هم وقتی نتیجه نمی گرفت، اکثریت انتقاد داشتند ولی من حمایت می کردم و  وقتی همبازیان قدیمی ام از من می پرسیدند که چرا اینکار را می کنم، مطمئن بودم که تیم خوب و با برنامه بازی می کند و بالاخره نتیجه خواهد گرفت.


او در ادامه ضمن حمایت از فرهاد مجیدی اضافه کرد: الان هم می گویم که صد در صد از فرهاد مجیدی حمایت می کنم.  من و فرهاد خانه یکی بوده ایم و از پایه ها با هم بودیم. به ما می گفتند دو قلوهای فوتبال. اما یک سوال وجود دارد. چه تضمینی وجود دارد بلایی که سر مجیدی آمد، مجددا تکرار نشود؟ فرهاد مجیدی به دلایلی که نمی خواهم ورود کنم، یک مقدار بی تجریگری کرد و افراد دیگر هم او را اذیت کردند تا با شرایط خوبی از استقلال جدا نشود. حالا این اتفاق افتاده؛ توپ برای محمود فکری نچرخیده و حالا فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شده است. من یک توصیه به او دارم که هر کاری می کند، زودتر ترکیب ثابت تیمش را پیدا کند. فرهاد مجیدی باید زودتر یازده بازیکنش را انتخاب کند.بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد. بازیکنان به هم نزدیک هستند ولی بهتر است ترکیب اصلی مشخص شود. تیم های بزرگ دنیا هم معمولا تغییرات زیادی در ترکیبشان ندارند و با یکی دو تا تغییر به بازی ها وارد می شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، مطمئن  باشید که فرهاد مجیدی نتیجه می گیرد. حالا باید همه حمایت کنیم،. اگر مورینیو را هم بیاوریم و حمایت نکنیم، نمی شود. چیزی که برای فکری اتفاق افتاد و از هفته سوم و چهارم تحت فشار قرار گرفت و از پتانسیل خودش و بازیکنانش نتوانست به خوبی استفاده کند.


لطیفی بخش پایانی حرف هایش را به شرایط مالی استقلال و نیازی که به تامین منابع مالی دارد، پرداخت و اینطور حرف هایش را با انتقاد از شیوه مدیریتی استقلال و پرسپولیس خاتمه داد: هر مربی ای آمده، تقصیرها روی او ریخته شده است، اما سیستم مدیریت استقلال و پرسپولیس غلط است. این هوادار را هر تیم دیگری داشت، احتیاجی به کمک نداشت. چرا شخصی به نام آقای نامداری باید بیاید و هزینه کند. بی تعارف می گویم. این سیستم، سیستم معیوب مدیریتی است. استقلال روی گنج نشسته است. این گنج هواداران هستند. تصور کنید با این هوادار و گنجی که دارد، به کمک محتاج شود و این به نظرم اصلا اتفاق خوبی نیست.

دیدگاه‌ها