کد خبر : 1740457 | 10 اسفند 1399 ساعت 16:19 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

شایسته برد بودیم و از داوری ضربه خوردیم

خشم سرمربی پورتو؛ داور در حد این بازی نبود

سرمربی پورتو معتقد است بهتر بود برای بازی برابر اسپورتینگ لیسبون داوری دیگر انتخاب می شد.

خشم سرمربی پورتو؛ داور در حد این بازی نبود

به گزارش "ورزش سه"، پورتو شب گذشته در مهمترین بازی هفته لیگ پرتغال برابر اسپورتینگ صدرنشین با تساوی بدون گل متوقف شد تا دو امتیاز حساس را از دست بدهد.

پورتو در این بازی برتری کاملی بر حریف داشت و در تمامی زمینه های آماری از حریف خود سر بود. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که شانس اول آنها برای گلزنی بود، در این دیدار چند فرصت خوب گلزنی داشت که با بدشانسی آنها را از دست داد و در راه رسیدن به گل ناکام بود.

 

 

1576944

 


اما این دیدار یک صحنه جنجالی و بحث برانگیز داشت که باعث واکنش های زیادی میان علاقه مندان به فوتبال در پرتغال شد. در دقیقه 18 حرکت اوتاویو در میانه میدان با یک پاس در عمق و بلند از سوی این بازیکن برای مهدی طارمی همراه شد و در حالیکه مهاجم ایرانی پورتو در حال تک به تک شدن با آنتونیو آدان سنگربان اسپورتینگ بود، با خطای ایناسیو پشت محوطه جریمه سرنگون شد.

آنگونه که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود، مهدی طارمی در هنگام ارسال پاس بازیکن پورتو، در شرایط آفساید قرار ندارد و در بدترین حالت با آخرین مدافع اسپورتینگ در یک خط قرار گرفته است. خطای پشت محوطه جریمه ایناسیو به شدت واضح و مشخص بود و این مدافع می بایست در همان دقیقه 18 با کارت قرمز مستقیم داور از زمین بازی اخراج می شد.

 

 

1576912

 


عدم بررسی این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بسیار عجیب به نظر می رسید. در حالیکه در همان تصویر اولیه و بدون نیاز به استفاده از تکنولوژی های اتاق VAR به نظر می رسید که طارمی در آفساید قرار ندارد، اما کمک داور ویدیویی به دلایلی نامعلوم از بازبینی صحنه خودداری کرد که این اتفاق با اعتراض شدید هواداران پورتو در فضای مجازی همراه شد.

 

 

1573796

 

 

سرجیو کونسیسائو مربی پورتو در پایان بازی و در مورد صحنه مشکوک به پنالتی گفت:« اینچنین صحنه هایی در تعیین نتیجه یک بازی مهم بسیار تاثیرگذار هستند و برای قضاوت درست در موردشان به یک داور خوب و با تجربه نیاز است. ما امشب حتی وی ای آر را هم داشتیم که نظر داور را تغییر نداد. آرتور سوارش دیاز بهترین داور پرتغال است و بهتر بود او برای این بازی انتخاب می شد.

ژوائو پینیه رو هم البته داور خوبی است ولی برخی تصمیمات او به ما ضربه زد. در هر صورت جای توجیهی نیست و معتقدم نتیجه بازی توسط داور تعیین نشد. ما باید در فاز هجومی موثرتر کار می کردیم. می دانم که نظرات کارشناسان چگونه خواهد بود و به دنبال بهانه نیستم. داور اشتباه داشت ولی قدرت انتقال توپ ما هم سریع نبود و خوب از دفاع به حمله نمی رفتیم. بازی بارها متوقف شد ولی داور وقت اضافه اندکی گرفت. داور با سوت های خود روی صحنه هایی که بسیاری از آنها خطا نبودند، سرعت بازی را می گرفت اما بازهم می گویم که می توانستیم و باید بهتر کار می کردیم.»

 

 

1577182

 

 

سرمربی پورتو ادامه داد:« معتقدم این تساوی برای ما عین شکست بود. 5 شانس خیلی خوب گلزنی داشتیم ولی به درستی استفاده نکردیم. اسپورتینگ تنها یک شانس روی ضد حمله داشت و ما شایسته کسب هر سه امتیاز بودیم. ما از این بازی برد می خواستیم و تمام برنامه های مان نیز برای این مهم بود ولی متاسفانه یک امتیاز کسب کردیم. این بازی تمام شد و باید روی بازی های آتی تمرکز کنیم.»

 

 

دیدگاه‌ها