کد خبر : 1732850 | 03 بهمن 1399 ساعت 11:44 | 19.4K بازدید | 2 دیدگاه

26 برد سهم آبی‌ها و 11 برد برای خودروسازان؛

استقلال - سایپا؛ قسمت 56 در لوکیشن آزادی

در ادامه دیدارهای هفته دوازدهم فوتبال ایران عصر فردا شاگردان محمود فکری در خانه به مصاف سایپا می‌روند.

استقلال - سایپا؛ قسمت 56 در لوکیشن آزادی

به گزارش "ورزش سه" پس از پیروزی روحیه‌بخش مقابل تراکتور و رسیدن دوباره به صدر جدول، حالا شاگردان فکری کار دشواری برای حراست از عنوان به دست آمده دارند و باید فردا در مقابل سایپا در خانه و در ورزشگاه آزادی صف‌آرایی کنند؛ شاگردان ابراهیم صادقی پس از پیروزی ارزشمند و در دقیقه 90 مقابل ذوب‌آهن، به دنبال ایجاد یک روند پیروزی هستند و در تقابل با مدعیان لیگ نیز به خوبی توانسته‌اند در مقابل آن‌ها امتیاز کسب کنند.

 

1564806

 

رویارویی فردای شاگردان فکری و صادقی، 56مین تقابل استقلال و سایپاست و در این بازی یکی از قدیمی‌ترین جدال‌های فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ دو تیم در تاریخ فوتبال ایران 55 بازی به مصاف هم رفتند که سهم استقلال 26 برد و سهم سایپا 11 برد بوده و 18 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

 

1564805

 

اولین تقابل به کام نارنجی‌ها و همراه با اخراج سرمربی روسی استقلال!

 

اولین بازی دو تیم در 21 مرداد 1373 در لیگ آزادگان انجام شد که تیم سایپا با تک گل حمید علیدوستی موفق شد استقلال را شکست دهد؛ این بازی آخرین حضور لئونید بیلفسکی سرمربی روسیه‌ای روی نیمکت استقلال بود و او پس از این شکست به دلایل نتایج ضعیف از این تیم کنار رفت و نصرالله عبداللهی جای او را گرفت. اما استقلال با نصرالله عبداللهی در فینال همان سال آزادگان باز هم مغلوب سایپا شد تا آبی‌ها به نایب قهرمانی بسنده کنند.

 

1564804

 

دوئل‌هایی توأمان با جنجال و اخراج

 

بازیهای این دو تیم همواره پر گل و پر از اخراج و جنجال بوده است؛ از بازی 19 اردیبهشت 78 که با کامبک عجیب سایپا و کنار رفتن حجازی همراه بود، اخراج مهدی هاشمی نسب در سال 83 مقابل استقلال تا اخراج اکبرپور، یوسفی و ارزانی در یک بازی و اخراج مجیدی و ابراهیم صادقی در سال 86 و جنجال های قلعه نویی و مایلی کهن در سال 88 همه و همه اتفاقات مهمی هستند که در تاریخ دو بازی‌های دو تیم افتاده است.

 

1564802

 

 

در انتظار نمایش 56ام

 

از ساعت 16:45 فردا (شنبه) دو تیم استقلال و سایپا در پنجاه و ششمین نبرد در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ شاگردان فکری با برتری مقابل سایپا می‌توانند صدرنشینی خود را تثبیت کنند و به روزهای خوب خود در لیگ بیستم ادامه دهند و در سوی مقابل، برد برای نارنجی‌پوشان می‌تواند شاگردان صادقی را با توجه به ترافیک میانه جدول تا رتبه پنجم جدول نیز بالا بفرستد. پرشی بلند در جدول که البته در صورت پیروزی خودروسازان مقابل استقلال به دست خواهد آمد که باید در پایان این دوئل، کدام تیم شادمان از بازی خارج خواهد شد، البته این احتمال هم وجود دارد تا ابراهیم صادقی با تکیه بر شگرد همیشگی خود، مدعی دیگری را زمین‌گیر کرده و بازی دو تیم به تساوی بیانجامد.

دیدگاه‌ها