کد خبر : 1720878 | 03 آذر 1399 ساعت 12:47 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

سیدصالحی: اعضای نیمکت استقلال به فکری کمکی نکردند

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال معتقد است اگر اعضای کادر فنی حاضر روی نیمکت استقلال به سرمربی تیم کمک بیشتری می‌دادند این اتفاقات رخ نمی‌داد.

سیدصالحی: اعضای نیمکت استقلال به فکری کمکی نکردند

به گزارش "ورزش سه"، سید مهدی سید صالحی مهاجم اسبق تیم فوتبال سپاهان و استقلال که مدتی است به‌عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یابد طی گفت‌وگویی درخصوص شکست استقلال و همچنین پیروزی سپاهان در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر صحبت‌های را مطرح کرده است که در ادامه آن را می‌خوانید.


*فکر می‌کنید دلیل اصلی اینکه استقلال پس از شکست مقابل فولاد به حاشیه رفت چه بود؟
سید صالحی: به‌هرحال فولاد خیلی فوتبال بهتر بازی کرد و موقعیت‌های بهتری هم داشت، اما قاعدتاً حواشی از زمانی ایجاد شد که دانشگر دچار آن اتفاق شد. به نظر من اعضای کادر فنی که روی نیمکت استقلال حضور داشتند در این لحظه باید زودتر فکری را در جریان این اتفاق قرار می‌دادند و همین باعث شد جوِ روی نیمکت تا حدی به هم بریزد. همچنین مشکلاتی که بین دیاباته و فکری به وجود آمد یک مقدار مزید بر علت شد تا آن جا که این نابسامانی به داخل زمین نیز سرایت کرد و در آخر هم متأسفانه آن مکالمه بین ایشان و قاسمی نژاد در پایان بازی رد و بدل شد.


 در همین رابطه باید بگویم، من به‌غیراز آنکه سالیان سال روبه روی محمود فکری فوتبال بازی کردم، در سال 88 زمانی که من در تیم استقلال حضور داشتم ، ایشان کمک آقای مرفاوی بودند و انصافا محمود فکری را انسان بسیار باوقار و بامتانتی دیدم و من شک ندارم که این اتفاق قطعاً به خاطر فشار ناشی از شکست و حاشیه‌های این بازی رخ داده است.

 

1546313


*بعضا اعلام می‌شود که فکری تجربه کافی برای کنترل حاشیه‌ها را ندارد، آیا شما این را قبول دارید؟
سید صالحی: نه به‌هیچ‌وجه، چراکه فقط بحث سرمربی نیست. الآن کسانی که روی نیمکت استقلال هستند مثل آقایان مظلومی و مرفاوی، زمانی سرمربی استقلال بودند. همچنین خود آقای فکری به‌غیراز سابقه کمک مربیگری، دوران زیادی را به‌عنوان کاپیتان در استقلال فعالیت داشته است و درواقع نمی‌شود این ادعا را درباره کسی مطرح کنیم که زمان زیادی در همین استقلال کاپیتان بوده است.


واقعاً نمی‌شود با یک نتیجه بد در ارتباط بافکری و عملکردش قضاوت کرد و باید برای مشخص شدن عیار یک سرمربی به ایشان زمان بدهیم. همچنان که استراماچونی نیز در 6 هفته ابتدایی نتیجه لازم را نمی‌گرفت اما این حاشیه‌ها به وجود نیامد ولی همواره وقتی یک مربی ایرانی نتیجه لازم را نمی‌آورد هزار حرف‌وحدیث شنیده می شود . در کل من معتقدم گاهی اوقات سرمربی دچار شرایطی می‌شود که در آن لحظه انتظار می‌رود که سایر اعضای کادر فنی باید به کمک او بیایند.


*به‌عنوان کسی که سال‌ها در سپاهان حضور داشتید، نظرتان درخصوص اولین سه امتیاز سپاهان همراه با محرم نویدکیا چیست؟
سید صالحی: سپاهان مقابل آلومینیوم بازی خوبی را به نمایش گذاشت. آن‌ها با سیستم 4-1-4-1 یا همان 4-3-3 بازی می‌کردند. محرم بیشتر از هافبک‌هایی در این بازی استفاده کرد که همانند شکل بازی خودش، هم بازی‌ساز و هم تکنیکی بودند. برای مثال از کریمی در خط هافبک دفاعی بهره برد. بازیکنی که علی‌رغم اینکه قدرتی نیست، اما توانست کارایی خوبی در این پست از خودش نشان دهد. رفته‌رفته ایده‌های محرم به تیم القا می‌شود و بازیکنان شرایط را درک می‌کنند. باید به محرم نیز زمان بدهند تا او بتواند تفکراتش را به تیمش دیکته کند. به‌هرحال سپاهان باشگاه بزرگی است و همه از این تیم انتظار بزرگی دارند و امیدوارم درنهایت این اتفاق برای آن‌ها در این فصل رخ دهد.

دیدگاه‌ها