کد خبر : 1701864 | 23 مرداد 1399 ساعت 12:54 | 36.9K بازدید | 2 دیدگاه

متخصص جام حذفی با کابوس تاریخی؛

گل محمدی بی تاب شروع جام تخصصی !

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است پنجمین جام خود در دوران مربیگری را با قهرمانی در جام حذفی این فصل کسب کند.

گل محمدی بی تاب شروع جام تخصصی !

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی امسال خامه روی کیک آن ها پس از پوکر قهرمانی خواهد بود. آن ها که قهرمانی لیگ را به سادگی از آن خود کردند، حالا در جام حذفی به پست استقلالی خورده اند که در هفته های اخیر نتایج درخشانی را کسب کرده و حالا موقعیتی مشابه با سپاهانِ امیر قلعه نویی در فصل گذشته دارد. تیمی که نایب قهرمانی لیگ را کسب کرده بود و تلاش می‌کرد با فتح جام حذفی، قهرمانی تیم برانکو ایوانکوویچ را تحت تاثیر قرار دهد اما این اتفاق هرگز برای آن ها رخ نداد.

 

حالا ماموریت گل محمدی و شاگردانش نیز به همین شکل است. آن ها چند روز پس از آخرین بازی لیگ برابر سایپا باید به مصاف تیم همشهری بروند و (شاید) در آخرین دربی دهه 1390 خورشیدی، باید تیمی را متوقف کنند که مسئولانش ادعای برتری بر تمام تیم های ایران را دارند؛ ادعایی که حالا باید در مقابل قهرمان چهار سال اخیر فوتبال ایران راستی آزمایی شود و نتیجه اش بی تردید فضای فوتبال ایران را قبضه خواهد کرد.

 

دوئل استقلال - پرسپولیس، یک مسابقه هیجان انگیز و بسیار مهم است اما وقتی وارد این بازی شوید و به اردوی تیم قرمزپوش در استایوم شهید کاظمی بروید، به اتاق سرمربی این تیم خواهید رسید که حالا صندلی اش از برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون، به یحیی گل محمدی رسیده. کسی که حالا بعد از قهرمانی مقتدرانه در لیگ برتر که شاید با سرمربی قبلی به این سادگی ها هم حاصل نمی‌شد، به تورنمنتی رسیده که در قهرمانی آن «متخصص» است اما کابوسی تلخ را نیز یدک می‌کشد؛ کابوس تلخ ناکامی مقابل سپاهان در کسب قهرمانی که با خداحافظی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی، منجر به ایجاد جوی شد که سرانجامش جدایی او از سمت سرمربیگری پرسپولیس و دوری هفت ساله از صندلی هدایت این تیم بود.

 

گل محمدی یکی از مربیان جوان فوتبال ایران است که خود را در نفت تهران، ذوب آهن و شهرخودرو اثبات کرد و در حالی به پرسپولیس آمد که تقریبا همه، او را بهترین گزینه ایرانی برای سرمربیگری در این تیم می‌دانستند. او در همان دوره نخست کار روی نیمکت سرخپوشان نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و تیم بحران زده مانوئل ژوزه را متحول کرده و به تیمی مدعی کسب یک جام بدل کرده بود. این جام البته برای زوج یحیی - پرسپولیس به دست نیامد و آقای سرمربی با ذوب آهن دستیابی به آن را جشن گرفت و تیم قرمزپوش هم با برانکو ایوانکوویچ آن را به کلکسیون افتخارات افزود.

 

 

1512868

 

 

قهرمانی قرمزها در جام حذفی اتفاق مهمی بود که با غلبه بر سپاهان در نیمه نهایی، بر اعتبارش افزوده شد. آن ها هرچند که در فینال تیمی از لیگ دسته دوم را شکست دادند اما کسی شبهه ای بر قهرمانی شان وارد نکرد و سیدجلال حسینی با اقتدار جام را بالای سر برد و فریاد خوشحالی سر داد. با این حال یک مقایسه کوچک کافی است که دریابیم افتخار آفرینی یحیی در ذوب آهن با سختی هایی بسیار بیشتر از قهرمانی یاران سیدجلال در جام حذفی سال گذشته رقم خورد. 

 

تیم او در فصل 93-94 و 94-95 قهرمان جام حذفی شد و این عنوان را با حذف یکی پس از دیگری مدعیان رقم زد. در جام اول، ذوب آهن به ترتیب از سد استقلالِ قلعه نویی، پرسپولیسِ درخشان و نفتِ منصوریان گذشت و قهرمان شد، در دوره دوم نیز بادران، گسترش فولاد، پرسپولیس، سپاهان و استقلال را از پیش رو برداشت تا از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. این که تیمی بتواند شش مدعی را برای فتح جام حذفی کنار بزند، اتفاقی است کم نظیر که برای گل محمدی و شاگردانش پیش آمد و آن ها بی واهمه از این قرعه سخت، دو بار این جام را به دست آوردند.

 

حالا او برای هت تریک در جام حذفی، به هت تریک برابر استقلال احتیاج دارد. یک تیم امیر قلعه نویی مقابل او باخت و بار دیگر تیم پرویز مظلومی و حالا سومین پیشکسوت آبی ها آمده که از حیثیت این تیم در مقابل یحیی دفاع کند که اگر این دفاع با موفقیت پیش برود، یک اتفاق کلیدی در رزومه فرهاد مجیدی خواهد بود.

 

 

1481934

 

 

یحیی گل محمدی 48 ساله تاکنون چهار جام قهرمانی را به دست آورده است؛ دو حذفی با ذوب آهن، یک سوپرجام با این تیم و یک قهرمانی لیگ برتر با پرسپولیس. حالا او فرصت این را دارد که تعداد جام هایش را در یک ماه آینده از شماره پیراهنش به عدد 7 برساند که البته آخری (لیگ قهرمانان آسیا) شاید چندان ممکن و متحمل به نظر نیاید. اما فتح جام حذفی و به تبع آن سوپرکاپ، رویایی است که فرصتی تاریخی را به گل محمدی می‌دهد تا در سال های آینده برای نخستین قهرمانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم تلاش کند.



یحیی در دوران بازیکنی اش خیلی در کسب جام موفق عمل نکرد اما در دوره مربیگری پیش روی بسیار خوبی دارد و این شانس را دارد که با قهرمانی در جام حذفی خود را در کنار علی پروین، امیر قلعه نویی و علی دایی قرار دهد و تنها یک فینال کمتر از بهمن صالح نیا داشته باشد. اگر امیر قلعه نویی با 5 قهرمانی لیگ برتر متخصص این رقابت هاست، مرد آرام نیمکت پرسپولیس هم می‌خواهد نشان دهد که تخصص قهرمانی در جام حذفی را دارد؛ البته این که موفق به این کار در فصل جاری شود به بسیاری عوامل اختصاص دارد که عملکرد بازیکنانش یکی از آن ها هستند.

دیدگاه‌ها