کد خبر : 1701076 | 19 مرداد 1399 ساعت 16:10 | 20.3K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی دوباره فشار و هیجانِ فوتبال غلبه کرد؛

چرا رسول خطیبی سوت پایان برد آلومینیوم را ندید؟

مصاف مس در ورزشگاه باهنر کرمان مقابل آلومینیوم اراک از آن دست مسابقاتی بود که می‌تواند هر مربی‌ای را از پا در بیاورد !

چرا رسول خطیبی سوت پایان برد آلومینیوم را ندید؟

به گزارش "ورزش سه"، پیش از اینکه دیدار دو تیم آغاز شود، مس کرمان با کسب سه امتیاز بالاتر از آلومینیوم اراک قرار گرفته بود و شانس بیشتری نسبت به حریفش برای رسیدن به لیگ برتر داشت؛ در جبهه مقابل اما دو باخت پیاپی آلومینیوم برابر هوادار و سپس آرمان گهر، کار این تیم را برای صعود سخت کرده بود و شاگردان خطیبی فقط برای کسب سه امتیاز به کرمان آمده بودند.

 

 

این تصویر که پیش از شروع بازی توسط امیرحسین خیرخواه ثبت شد، به جرات می‌توان گفت آخرین لبخند این دو مربی تا چند ساعت پس از بازی بوده است.


سوت بازی که توسط اشکان خورشیدی زده شد؛ شاهد حملات سریعی از هر دو تیم بود. پیش از اینکه شوت حامد پاکدل تبدیل به گل شود، این بازیکنان مس کرمان بودند که با شوتی حتی قدرتمندتر دروازه سجاد بیرانوند را تهدید کرده بودند، ولی ضربه مهاجم اراک که در ادامه بازی نیز روز بسیار خوبی را تجربه کرد، مقابل داود نوشی صوفیانی به زمین خورد و آلومینیوم در بقیه دقایق بازی دست بالا را داشت.


در نیمه اول این مسابقه سرنوشت ساز، فشار کمتری روی بازیکنان و به خصوص سرمربیان دو تیم بودیم. باشروع نیمه دوم اما ثانیه به ثانیه که پیش می رفتیم، فشار بازی بیشتر و بیشتر می شد و رسول خطیبی و مجتبی حسینی انواع و اقسام نشستن ها و راه رفتن های کنار خط طولی را تجربه کردند.


البته که شرایط دو مربی کاملا متفاوت بود؛ مجتبی حسینی کم کم در نیمه دوم صدایش بالاتر رفت و اشتباهات بازیکنانش در طراحی حملات او و موقعیت هایی که یکی یکی به جایی نمی رسیدند، او را کلافه کرده بود و رسول خطیبی هم با هر دفع توپ بازیکنانش حداقل برای ثانیه هایی آرامش می گرفت و به سمت نیمکتش برمی گشت تا با توجه به تغییراتی که سرمربی حریف برای تقویت بخش تهاجمی تیمش انجام می داد، کار دفاعی تیمش را قوی تر کند.

 

1518158


از دقیقه 80 به بعد مس کرمان با سه مهاجم از چپ و راست روی دروازه میهمان خود حمله می کرد و در یکی از این موقعیت  ها بود که حامد پاکدل فاصله ای تا ثبت گل دوم بازی در ضدحمله نداشت ولی در شرایطی که موقعیت شوتزنی به دروازه هم داشت، پاس کات‌بک او آرام آرام از محوطه شش قدم گذر کرد و به بازیکن مس رسید؛ این همان صحنه ای بود که رسول خطیبی را برای ثانیه هایی به کما برد و پس از چند دقیقه که مس دوباره حملاتش را شروع کرد، دیگر سرمربی تیم میهمان کنار خط طولی دیده نمی شد و فشار زیاد بازی باعث شده بود که به رختکن برود؛ این همان دقایقی است که رسول خطیبی پس از پایان بازی و وقتی به تنهایی و با آرامش از کسب یک پیروزی بزرگ، فاصله رختکن آلومینیوم تا در ورودی ورزشگاه باهنرکرمان را در تاریکی و در شرایطی که هواداران مس به شدت از باخت تیمشان ناراحت بودند، طی می‌کرد، اینطور در موردش حرف زد:« دیگر تاکتیکی در بازی وجود نداشت و نمی توانستم بازی را ببینم.»

 


سوت پایان بازی پس از احتساب هشت دقیقه وقت اضافه که توسط اشکان خورشیدی به صدا درآمد، بازیکنان آلومینیوم طوری شادی کردند که انگار به لیگ برتر رسیده‌اند و بازیکنان مس هم طوری روی زمین افتاده بودند که انگار تمام زحمات فصلشان بر باد رفته است ...


این ماراتن طولانی مسابقات لیگ یک که دقیقا 6 روز دیگر یکساله می شود، اما همچنان ادامه دارد؛ آلومینیوم اراک اما با پایان بازی 60 امتیازی شد تا با توجه به تفاضل گل بهتر (3+) بالاتر از مس قرار بگیرد.


حالا همه چیز به روز آخر کشیده شده است؛ جایی که مس کرمان باید در تبریز برای صعود تا می‌تواند به علم و ادب گل بزند و در اراک شاگردان رسول خطیبی هم امیدوار به شکست داماش و حفظ آوراژ برای لیگ برتری شدن هستند؛ 90 دقیقه‌ای که دوباره رسول خطیبی و مجتبی حسینی را به حال و روز دیروز بازخواهد گرداند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها