کد خبر : 1700520 | 16 مرداد 1399 ساعت 23:59 | 85.9K بازدید | 1 دیدگاه

نوک پا علیه بغل پا :سید برنده لحظه آخری هفته

پایان خوش آخرین بازی رحمتی مقابل استقلال!

سیدمهدی رحمتی در آخرین دقیقه بازی با سیوی استثنایی دروازه تیمش را نجات داد.

پایان خوش آخرین بازی رحمتی مقابل استقلال!

به گزارش ورزش سه، در حالی که همه تصور می‌کردند بازی با نتیجه تساوی ۲-۲ به پایان رسیده، سانتر از سمت چپ به شیخ دیاباته رسید تا آقای گل لیگ برتر در محوطه جریمه صاحب توپ شود اما او به جای زدن ضربه توپ را به سمت خط عرضی برد و با پاسی هوشمندانه مهدی قایدی را صاحب توپ کرد. مهاجم استقلال که برای گل دهم این فصل بی تابی می‌کرد، مدافع شهرخودرو را از پیش رو برداشت و در حالی که فاصله ای تا گلزنی نداشت، ضربه اش را به سمت دروازه رحمتی زد.

 

خوش و بش رحمتی و مجیدی در ابتدای مسابقه.آیا این آخرین بازی سید مقابل تیمی بود که بخش عمده عمر فوتبالش را در آنجا سپری کرده؟

 

او بی گمان تصور می‌کرد این توپ از کنار پای رحمتی وارد دروازه خواهد شد اما واکنش به موقع رحمتی و سیو جادویی او با پا باعث شد تا توپ به کرنر برود. این مهار فوق العاده با نوک پا و از فاصله‌ای بسیار نزدیک انجام شد و اشتباه نیست اگر بگوییم شهرخودرو با همین سیو در بازی ماند و از شکست گریخت.

 

1517339

سید مهدی رحمتی با واکنش دقیقه 96 خود استقلال از کسب سه امتیاز محروم کرد و مهدی قایدی را از رسیدن به گل دهم در لیگ برتر

 

مهار رحمتی در دقیقه ۹۰+۶ طرفداران فوتبال را به یاد دوران اوج سیدمهدی انداختند. زمانی که او در تیم ملی و استقلال با مهارهای تماشایی اش از دروازه محافظت می‌کرد و گلر یک فوتبال ایران بود. او در بازی با امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ نیز چند سیو با پا داشت و به همین نوع مهار مشهور شده بود.

او در بازی رفت یک گل از استقلال خورد و مورد انتقاد قرار گرفت اما امشب برابر تیم سابقش عملکرد خوبی داشت و توانایی های خود را به هم تیمی های سابق اثبات کرد. 

 

1517338

ناراحتی مهدی قایدی بعد از سوت پایان بازی و لحظاتی بعد از موقعیت سوزی دقیقه 96 در کنار گپ دوستانه چشمی و مهدی رحمتی تصویری جالب از نبرد امشب استقلال و شهر خودرو بوجود آورد.

 

رحمتی که در آستانه ورود به پنجمین دهه زندگی است، همچنان یکی از گلرهای شاخص فوتبال ایران است و برای تیمش می‌درخشد. این سیو نشان داد که او هنوز می‌تواند در سطح اول فوتبال ایران بدرخشد و مثل جیانلوییجی بوفون که خود رحمتی روزگاری پیراهنش را در مس و استقلال میپوشید، برای تیم های ایرانی بازی کند.

 

 

1517337

مجیدی بعد از سوت پایان بازی در کنار شاگرد و هم بازی سابق خودش مهدی رحمتی ،رابطه این دو همواره با احترام بوده است .احترامی که با نیمکت نشینی پنج بازی آخر فصل قبلی رحمتی نیز از بین نرفت.

 

بطور کلی سیدمهدی رحمتی 20 بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که در این تعداد بازی، 4 بار برنده از زمین مسابقه خارج شده است، در 8 دیدار به تساوی رسیده و 8 بار نیز مقابل آبی پوشان متحمل شکست شده است. رحمتی در 6 دیدار قبلی مقابل استقلال 4 بار شکست خورده بود که نوار این باختها امشب پاره شد . همچنین در 8 تقابل قبلی رحمتی با استقلال، او فقط یکبار موفق به ثبت کلین شیت شده است. در 20 تقابل سنگربان شهرخودرو با استقلال، 29 بار دروازه رحمتی باز شده است.از مشهد خبر می‌رسد که  او دوست دارد این آخرین تجربه رویارویی اش با استقلال بوده باشد.

دیدگاه‌ها