کد خبر : 1700400 | 16 مرداد 1399 ساعت 12:51 | 34.6K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار اخلاق‌مداری در بازی‌های حساس باقی‌مانده؛ 

جوانمرد این هفته لیگ برتر؛ فرشید اسماعیلی

طرح تجلیل از بازی جوانمردانه سازمان لیگ در چهار هفته باقی مانده لیگ برتر با انتخاب فرشید اسماعیلی به عنوان بازیکن اخلاق هفته کلید خورد.

جوانمرد این هفته لیگ برتر؛ فرشید اسماعیلی

به گزارش" ورزش سه"، سازمان لیگ برتر طرحی آزمایشی را در چهارهفته پایانی رقابت های لیگ برتر برای تقدیر از برترین های اخلاق در نظر گرفته است. طبق صحبت‌های اکبر شیروند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تهران، این طرح قرار است در سه هفته پایانی لیگ برتر نیز ادامه داشته باشد.  تا الان بارها اسم این طرح دچار تغییر و تحول شده، اما آخرین نامی که برآن گذاشته شده، " رفتارجوانمردانه هفته" است و شامل یک تندیس و جایزه نقدی خواهد بود.
 

این طرح براساس یازده اصل اساسی فیفا که برای عمل و رفتار در بازی جوانمردانه و مواردی چون صداقت و رفتار اخلاقی، احترام به دیگران، بازی جوانمردانه و تبعیت از قانون ، قواعد و مقررات و همچنین شاخص هایی چون تلاش برای ترویج فرهنگ صحیح در فوتبال، احترام گذاشتن به حریف، هم تیمی ، داور، مسئولان بازی و تماشاگران نوشته شده است.
روش اجرای این طرح هم به این گونه است که پس از پایان بازی نماینده سازمان لیگ (ناظر بازی) موظف به تشکیل کمیته "انتخاب" متشکل از معاون فرهنگی یا یکی از مدیران تیم میزبان، معاون فرهنگی یا یکی از مدیران تیم های میهمان، نماینده فدراسیون (ناظر بازی)، نماینده هواداران و نماینده مطبوعات است.


این کمیته یک فرد را از میان بازیکنان اصلی و ذخیره، کادرفنی یا مدیرباشگاه هر دوتیم که امتیاز بیشتری براساس شاخص های تعیین شده گرفته اند را انتخاب می کند. هر هفته یک تندیس و همچنین جایزه نقدی به فرد برتر تعلق می گیرد.


در این انتخاب ملاک هایی چون فعالیت فرد در راستای ایجاد فضای مثبت بین هواداران از 72 ساعت قبل از بازی تا پایان مسابقه نیز در نظر گرفته می شوند. در طرح این جایزه  فرم امتیاز ملاک های ارزیابی و همچنین شاخص انتخاب فرد برتر را نیز مشخص شده اند.

 

 

 


حالا و در اولین هفته این جایزه به فرشید اسماعیلی هافبک تیم فوتبال استقلال تهران با در نظر گرفتن تمام موارد بالا رسیده است و او مرد اخلاق هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر نام گرفته است.


زمان آبادی مشاور فدراسیون فوتبال در امور مسئولیت های اجتماعی و بازی جوانمردانه در مورد دلایل انتخاب فرشید اسماعیلی اینطور توضیح داده است: « با توجه به حساسیت بازی تیم های استقلال و سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر آقای فرشید اسماعیلی به دلیل همکاری با داور و میانجیگری همچنین تلاش برای رفع التهاب و به جریان افتادن بازی رفتار جوانمردانه شایسته ای از خود نشان دادند و در دیدار آتی تیم های استقلال و سپاهان از ایشان تجلیل می شود.» 

 

حالا و با توجه به اینکه این طرح در سه هفته باقی مانده لیگ برتر نیز ادامه خواهد داشت، انتظار می رود پس از انتخاب فرشید اسماعیلی که دلیل رفتارش در حساس ترین بازی هفته بیست و هفتم رخ داده است، در بازی های حساس باقیمانده شاهد تلاش بیشتری برای انجام رفتار و اعمال جوانمردانه و مثبت از سوی مجموعه اعضای تیم‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها