کد خبر : 1699653 | 12 مرداد 1399 ساعت 08:50 | 9.7K بازدید | 2 دیدگاه

همه امیدوارند معجزه شود؛ حتی شاهین

گزارش: کابوس سقوط هفت تیم را تهدید می‌کند

رقابت حساس و هیجان انگیزی میان تیم‌های انتهای جدولی برای بقا در لیگ نوزدهم در جریان است که بدون تردید در سه هفته باقیمانده این هیجان اوج خواهد گرفت.

گزارش: کابوس سقوط هفت تیم را تهدید می‌کند

به گزارش "ورزش سه" شاید در فصول اخیر کمتر به خاطر داشته باشیم که در آستانه سه هفته مانده به پایان لیگ، هفت تیم به صورت جدی خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس کنند و امتیازات نزدیک تیم‌ها باعث شود تا یک پیروزی یا شکست معادلات انتهای جدول را دستخوش تغییرات مهمی سازد؛ از سایپایِ دهم جدولی تا شاهین بوشهر قعر جدولی همگی خطر سقوط را احساس می‌کنند و باید سه هفته تماشایی را به انتظار نشست و دید سرانجام کدامیک مسافر لیگ یک خواهند شد و کدامیک برای رقابت در لیگ بیستم، لیگ برتری خواهند ماند.

 

در این مطلب قصد داریم مسیر پیش‌روی تیم‌هایی که خطر سقوط را احساس می‌کنند با یکدیگر بررسی کنیم:

 

10 - سایپا تهران / 27 امتیاز / دیدارهای پیش رو = فولاد، نفت MIS، پرسپولیس

 

شاید حساس‌ترین نبرد شاگردان ابراهیم صادقی در هفته بیست و هشتم رقم بخورد؛ جایی که آن‌ها باید مقابل فولادی قرار گیرند که برای رسیدن به سهمیه آسیایی خود را به آب و آتش خواهد زد. البته سایپایی‌ها نشان داده‌اند که در مقابل تیم‌های بالای جدولی باج نمی‌دهند و از هر تیم حداقل یک امتیاز را برای خود جمع آوری می‌کنند. تکرار نتیجه تساوی در دور رفت می‌تواند بقای خودروسازان در لیگ نوزدهم را تقریبا قطعی کند.

دیدار با نفت و پرسپولیس با توجه به آنکه برای رقبای سایپا چندان به لحاظ جدولی حائز اهمیت نیست، می‌تواند با فشار کمتری برای شاگردان صادقی دنبال شود و باید گفت آن‌ها برای بقا در لیگ نوزدهم راه چندان سختی را مقابل خود نمی‌بینند.

 

1512098

 

11 - ماشین سازی / 27 امتیاز / دیدارهای پیش رو = پارس جنوبی جم، تراکتور، صنعت نفت آبادان

 

شاگردان هومن افاضلی راه پر پیچ و خمی را برای بقا در لیگ نوزدهم پیش‌روی خود دارند؛ برد در دوئل شش امتیازی افاضلی مقابل تیم سابق خود، می‌تواند سرنوشت سبزپوشان تبریزی را رقم بزند و آن‌ها را در لیگ نوزدهم حفظ کند اما شکست مقابل شاگردان پورموسوی، ماشین را به منطقه قرمز جدول نزدیک می‌کند.

بویژه آن‌که باید پس از دیدار با پارس جنوبی، در دربی تبریز مقابل تراکتوری قرار بگیرند که برای آسیایی شدن محکوم به بردن ماشین سازی است و می‌تواند کاملا شاگردان افاضلی را در سراشیبی سقوط به لیگ یک قرار دهد؛ البته کسب چهار امتیاز این دو مصاف حیثیتی می‌تواند پرونده سقوط ماشین سازی را ببندد و حضور آن‌ها در دوره بیستم لیگ برتر را قطعی کند.

 

1513724

 

12 - ذوب آهن / 26 امتیاز / دیدارهای پیش رو = پرسپولیس، نساجی، گل گهر سیرجان

 

اگر اشتباهات جنجالی و بحث برانگیز داوری نبود، خیلی زود شاگردان لوکا بقای خود در لیگ نوزدهم را جشن می‌گرفتند اما این اشتباهات باعث شده تا یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ یک قلمداد شوند؛ هر چند پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم شده اما بعید است به راحتی بخواهد به تیمی باج بدهد و شاگردان لوکا در آزادی برای بقای‌شان شب سختی را قطعا سپری خواهند کرد.

نساجی هم که نشان داده بدون نگاه به جدول، تیم‌های بالای جدولی و پایین جدولی را با محمود فکری متوقف می‌کند و اگر دست ذوبی‌ها از این دو دیدار حساس خالی از امتیاز باشد، بدون شک یک فینال برای بقای خود در لیگ نوزدهم مقابل گل گهر سیرجان در هفته پایانی در سیرجان به برگزار خواهند کرد. بوناچیچ و شاگردانش مسیر دشواری برای بقا در لیگ دارند که امیدوارند با تکرار نشدن اشتباهات داوری، از رقبای خود امتیاز گیرند و این سایه سنگین را از سر تیم خود دور کنند.

 

1511713

 

13 - گل گهر سیرجان / 26 امتیاز / دیدارهای پیش رو = نفت MIS، پرسپولیس، ذوب آهن

 

هر چند شوک دیرهنگامی به سیرجانی‌ها وارد شد اما سه دیدار متوالی نباختن آن‌هم در کوران جنگِ بقا می‌تواند مایه امید گل گهری‌ها باشد؛ آن‌ها از سه دیدار اخیر خود هفت امتیاز گرفته‌اند و برای فرار از منطقه قرمز جدول تیک‌آف کرده‌اند. اگر این روند شکست ناپذیری بتواند تا پایان لیگ نوزدهم ادامه‌دار باشد، بدون شک آقامعلم و شاگردانش می‌توانند یکی از میهمانان فصل آتی لیگ برتر باشند و دومین فصل حضور گل گهر در تاریخ لیگ برتر نیز رقم بخورد.

البته نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار نشان داده سخت امتیاز می‌دهد و پرسپولیس یحیی هم به دنبال رکوردشکنی‌هایش نمی‌خواهد مقابل رقبا زانو بزند؛ نگاهی به جدول هم که کم و کیف دیدار با ذوب آهن را عیان می‌سازد اما همانطور که گفته شد تداوم روند شکست ناپذیری سیرجانی‌ها می‌تواند آن‌ها را از خطر سقوط نجات دهد.

 

1516041

 

14 - پارس جنوبی جم / 25 امتیاز / دیدارهای پیش رو = ماشین سازی، فولاد، نفت MIS


برای تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر بماند و در کورس رقابت فانوس به دستان حضور دارد، کسب یک امتیاز از سه دیدار اخیر قابل قبول نیست؛ آن‌ها دربی استان بوشهر را هم به شاهین قعر جدولی واگذار کردند تا پله پله جایگاه خود در جدول را پایین آورند. سید سیروس پورموسوی که در کارنامه‌اش تجربه حضور در آسیا با استقلال خوزستان را دارد، به خوبی می‌داند که دیگر در سه دیدار پیش‌روی برای بقا در لیگ نوزدهم جای اشتباه ندارد.

آینده پارس جنوبی جم می‌تواند در پایان دیدار با ماشین سازی رقم بخورد؛ شکست آن‌ها را به لیگ یک نزدیک‌تر می‌کند و پیروزی می‌تواند امیدهای بقا را دوچندان کند. هر چند دوئل با فولادی که می‌خواهد آسیایی شود، انتظار شاگردان پورموسوی را می‌کشد و آن‌ها یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها را در میان تیم‌های فانوس به دست تا پایان لیگ نوزدهم خواهند داشت.

 

1482110

 

15 - پیکان / 24 امتیاز / دیدارهای پیش رو = صنعت نفت آبادان، استقلال، سپاهان

 

پنج هفته نباختن هم نتوانسته ناجی شاگردان عبدالله ویسی شود و آن‌ها آنقدر در طول فصل ضعیف کار کرده‌اند که تک امتیاز در دیدارهای اخیر نتواند جایگاه آن‌ها را دستخوش تغییر مهمی سازد؛ بدون تردید باید گفت بدترین قرعه در میان تیم های انتهای جدول به نام پیکان خورده است چرا که آن‌ها باید با سه تیم بالای جدولی دیدار کنند.

عبور از نفت آبادان در شهدای شهر قدس، شاید بتواند حکم بقای پیکان را در لیگ نوزدهم امضا کند؛ هر چند آن‌ها دو هفته پایانی را باید مقابل تیم‌هایی بگذرانند که حتی از یک امتیاز هم برای آسیایی شدن خود نخواهند گذشت و باید دید سرانجام ویسی که توانست با شگفتی سازی استقلال خوزستان را قهرمان لیگ کند، می‌تواند شگفتی دیگری نیز خلق کند و اینبار پیکان را در لیگ نگه دارد یا خیر؟

 

1513764

 

16 - شاهین شهرداری بوشهر / 21 امتیاز / دیدارهای پیش رو = تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال

 

تیمی که از ابتدای لیگ نوزدهم تنها چهار هفته در جایگاه انتهایی جدول رده بندی قرار نداشته، فاصله‌ای با سقوط نداشت و عده‌ای منتظر بودند تا حکم سقوط شاهین با شکست در دربی بوشهر امضا شود اما شاگردان پاشازاده نشان دادند که می‌خواهند در لیگ بمانند و برای بقا تا آخرین لحظه تلاش خواهند کرد.

پس از بردن پارس جنوبی، مهدی پاشا و شاگردان وارد تونل وحشتی خواهند شد که شاید تنها خلق یک شگفتی می‌تواند در پایان این تونل شاهینی‌ها را مسافر لیگ یک نکند؛ برگ برنده شاهینی‌ها میزبانی از دو تیم مدعی تراکتور و استقلال در گرمایِ بوشهر است که آن‌ها را امیدوار به کسب امتیاز از رقبا کرده اما تساوی نمی‌تواند مرحم زخم‌های شاهین باشد و آن‌ها برای بقا در لیگ محکوم به کسب حداکثر امتیازات هستند.

ماموریتی که با توجه به رقبای پیش‌روی شاهین به نظر غیرممکن می‌رسد اما نمی‌شود از معجزه فوتبال چشم پوشی کرد و باید دید سرانجام حضور پرماجرای شاهین در لیگ برتر چه خواهد شد و آنها با چهارمین سرمربی فصل خود جشن بقا را در بوشهر خواهند گرفت یا پاشازاده پس از تجربه صعود به لیگ یک با شاهین، این‌بار طعم تلخ سقوط به لیگ یک را با این تیم خواهد چشید؟

 

1516010

دیدگاه‌ها