کد خبر : 1699216 | 10 مرداد 1399 ساعت 09:30 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

ورود پیرلو به دنیای مربی‌گری با تیم زیر 23سال یووه

آندره‌آ پیرلو اسطوره فوتبال ایتالیا و ستاره سابق باشگاه یوونتوس به عنوان سرمربی جدید تیم زیر 23سال یووه انتخاب شد تا اولین قدمها را در دنیای مربی گری بردارد.

ورود پیرلو به دنیای مربی‌گری با تیم زیر 23سال یووه

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ پیرلو ستاره سابق یوونتوس و اسطوره فوتبال ایتالیا که در سال 2015 بیانکونری را ترک کرده بود حالا وارد دنیای مربی گری شده و اولین قدم او در این حوزه هدایت تیم زیر 23سال این باشگاه خواهد بود.

 

1492683

 

پیرلو در فاصله سالهای 2011 و 2015 بازیکن یوونتوس بود و با این تیم چهار بار به قهرمانی در سری آ، یک قهرماین جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا رسید. او در سال 2015 یووه را ترک کرد و به آمریکا رفت تا دو سال هم در تیم نیویورک سیتی بازی کرده و در سال 2017 بازنشسته شود.

 

باشگاه یوونتوس رسماً خبر ورود دوباره پیرلو به این باشگاه به عنوان مربی تیم زیر 23سال یووه را تایید کرد. این خبر در توییتر رسمی باشگاه منتشر شده است.

 

1515571

 

تیم زیر 23سال یوونتوس با هدایت فابیو پکیا فصل گذشته در لیگ دسته سه ایتالیا به مقام دهم رسید و به مسابقات پلی آف صعود به سری ب رسید. اما این تیم درحالیکه در سری سی کوپا ایتالیا به قهرمانی رسید در رقابتهای پلی آف سعود به سری ب، در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و از صعود به سری ب بازماند.

 

در دوران حضور پیرلو در بیانکونری‌، تکنیک بالا و تاثیر نام پرآوازه او نقش مهمی در قهرمانی های پیاپی یوونتوس بازی کرد. پیرلو فوتبال حرفه ای را از باشگاه برشا آغاز کرد و سپس به اینتر پیوست. اما پیرلو در اینتر نتوانست خودش را ثابت کند و مدتی به صورت قرضی در دو تیم رجینا و برشا بازی کرد.

اما انتقال به میلان نقطه شروع درخشش پیرلو بود. او در زمان به تن کردن پیراهن سرخ و سیاه تیم سن سیرو بود که به بیشترین موفقیت خود در فوتبال باشگاهی ایتالیا دست یافت. او در این مدت دو بار با میلان فاتح لیگ قهرمانان شد.

 

در رده ملی پیرلو سالها بازیکن فیکس تیم ملی ایتالیا بود. پیرلو با پیراهن لاجوردی کشورش 116 بازی انجام داده و 13 گل به ثمر رسانده. پیرلو در سال 2016 در جام جهانی آلمان فاتح جام جهانی شد و در بازی فینال مقابل فرانسه پاس گل تنها گل ایتالیا در وقتهای عادی را داد و با زدن یک پنالتی در ضربات پنالتی نقش مهمی در قهرمانی لاجوردی‌ها بازی کرد.

 

پیرلو در کتاب زندگی نامه خود درباره آن فینال نوشته: " من اصلاً تحت فشار نبودم و خیلی به بازی فینال فکر نمی کردم. بعد از ظهر 9 جولای 2006 در شهر برلین خوابیدم و پلی استیشن بازی کردم. همان شب هم وارد زمین شدم و جام جهانی را بردم".

 

 

دیدگاه‌ها