کد خبر : 1696263 | 26 تیر 1399 ساعت 17:12 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش تمرین؛ استقلال تیمی که فرصت اشتباه ندارد

تیم فوتبال استقلال امروز در آستانه دیدار مقابل نفت آبادان آخرین تمرینات خود را در حضور اهالی رسانه در زمین چمن شماره دو آزادی برگزار کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آخرین باری که قرار بود به همراه خبرنگاران در تمرینات استقلال حضور پیدا کنیم، خبر ابتلای 8 تن از بازیکنان و چند تن از کارمندان به ویروس کرونا باعث برهم خوردن و نهایتا تعطیلی تمرین شد. می‌توان گفت از همان روز به بعد بود که اعتراضات استقلالی‌ها به ادامه برگزاری لیگ ، وارد فاز تازه‌ای شد. آن روز استقلالی‌ها علی‌رغم اینکه به فرودگاه رفتند به علت جواب مثبت آزمایشات کرونای چند تن دیگر از بازیکنان، ترجیح دادند به شهر جم نروند که درنهایت روز گذشته کمیته انضباطی علی‌رغم واکنش‌های مسئولان تیم پارس جنوبی، رأی به برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری داد.


امروز استقلالی‌ها در فاصله یک روز مانده به دیدار برابر صنعت نفت آبادان ترجیح دادند آخرین تمرین پیش از آغاز این دیدار کلاسیک را در تهران برگزار کنند، آن‌هم در حضور تمامی خبرنگارانی که معمولاً این فرصت ها را از دست نمی‌دهند.

 


بازیکنان هرکدام با ماشین شخصی، خودشان را به محل تمرین امروز استقلال یعنی زمین شماره دو آزادی می‌رساندند و با عبور از دو تونل یکی تونل خبرنگاران و دیگری ضدعفونی‌کننده به محل رختکن می‌رسیدند. دم در ورودی رختکن هم پزشکان تیم درجه تب و میزان ضربان قلب هر بازیکن را پس از اعلام به خودش در پرونده‌اش ثبت می‌ کردند. 
شنیده‌ها حاکی از آن است که مجیدی به مسئول چمن شماره دو آزادی گوشزد کرده بود که به علت چمن بلند ورزشگاه تختی آبادان چمن زمین تمرین را کوتاه نکند تا بازیکنانش بتوانند درشرایط تقریباً مشابه بازی حساس فردا، آخرین تمرینات را پشت سر بگذارند.

 


ازنکات جالب‌توجه تمرین امروز می‌توان به دسته زیادی از کلاغ‌ها روی زمین چمن اشاره کرد که همین امر باعث اعتراض مجیدی شد. البته به‌محض اینکه بازیکنان وارد زمین شدند کلاغ‌ها زمین را ترک کردند.
در ادامه بازیکنان کم‌کم رسیدند و دور سرمربی حلقه زدند و در مورد اینکه چه نفراتی را برای مصاحبه به سمت خبرنگاران بفرستند مشورت کردند که در این بین داریوش شجاعیان و مهدی قایدی با اشاره به نفراتی کم صحبت و خجالتی بیش از سایر بازیکنان شیطنت می‌کردند و این در حالی بود تمام خبرنگاران دوست داشتند قبل از هرکسی مجیدی پس از مدت‌ها بیاید و به سوالات بی‌شمار آن‌ها پاسخ دهد که البته این دفعه هم این اتفاق میسر نشد تا دیوار حائل و بلند ارتباطی او با اهالی رسانه همچنان پابرجا مانده باشد.
درنهایت قرار شد علی کریمی، روزبه چشمی، دکتر ستوده و مجید نامجو مطلق با خبرنگاران در دو نوبت (یکی با کارمندان صداوسیما و نوبت بعدی با سایر رسانه‌ها) صحبت کنند که هرکدام از آن‌ها اظهاراتی را مطرح کردند که بیشتر بیان همان موضع همیشگی باشگاه درخصوص اشتباه در برگزاری رقابت‌های فوتبال بود. البته مدت‌زمان مصاحبه چشمی و کریمی آن‌قدر طولانی شد تا آنجا که فرهاد با صدایی بلند این دو بازیکن را به تمرینات فراخواند.

 


در ادامه تمرین که با غیبت چهار تن از بازیکنان به رضا آذری و مرتضی تبریزی (به علت پارگی رباط صلیبی) و سیاوش یزدانی و عارف غلامی (به علت ابتلا به ویروس کرونا) همراه بود، بازیکنان پس از دویدن دور زمین به حفظ توپ در قالب دسته‌های چندنفره پرداختند و در کل می‌شد به‌راحتی متوجه شد که مجیدی تنها به دنبال این است آمادگی بازیکنانش را حفظ کند، درعین‌حال که فشار زیادی به بازیکنان وارد نیاورد تا در آستانه بازی مقابل طلایی پوشان آبادانی دستش از این‌که هست خالی‌تر نشود. اما بااین‌حال محمد بلبلی مهاجم شمالی استقلال در اواسط این تمرین با آسیب‌دیدگی مواجه شد و همراه تیم به آبادان نرفت و به‌این‌ترتیب تعداد غایبین استقلال به‌جز خود مجیدی به عدد 6 رسید.


درمجموع آنچه که از تمرینات امروز (پنج‌شنبه -26 تیر) استقلال می‌شد دریافت، روحیه بالای بازیکنان و جو بسیار صمیمی و مطلوبی بود که پیش‌بینی آن با توجه به رتبه استقلال در جدول و نتایج اخیر این تیم تا حدی سخت به نظر می‌رسید. اما درواقع چیزی که در تمرینات امروز مشخص بود بازیکنان استقلال کاملاً با فراموش کردن روزهای اخیر، چشم به فردا دارند تا لااقل بتوانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در فصل بعد به دست بیاورند و این در شرایطی است که پسران آبی بهتر از هرکسی می‌دانند که دیگر جایی برای از دست دادن امتیاز باقی نمانده است. بازیکنانی که در نیم‌فصل اول ثابت کردند که در صورت حفظ ثبات تیمی و داشتن تمرکز کافی جایگاه اصلی‌شان، فراتر از رتبه ششم در جدول رده‌بندی لیگ برتر است.

 

دیدگاه‌ها