کد خبر : 1696238 | 26 تیر 1399 ساعت 14:30 | 62.6K بازدید | 0 دیدگاه

اصرار عجیب مسئولان سازمان لیگ فوتسال؛

با عبور از قانون 25 درصد؛ لیگ باید برگزار شود!

قصه پر پیچ و خم لیگ برتر فوتسال بانوان همچنان سرانجامی نامعلوم دارد و تیم‌ها بلاتکلیف منتظر دستور سازمان لیگ هستند.

با عبور از قانون 25 درصد؛ لیگ باید برگزار شود!

به گزارش "ورزش سه" پایاپای حواشی برگزاری لیگ برتر فوتبال آقایان، لیگ برتر فوتسال بانوان نیز حواشی‌اش پیش می‌رود؛ تعیین چندباره زمان برگزاری برای مسابقات باقیمانده در مرحله پلی‌آف و زمان شروع برای تمرینات تیم‌ها، موافقت مشروط سایپایی‌ها به برگزاری لیگ و نامه‌نگاری برای بازی در شرایط سفید در اهواز، مشکلات و معضلات میزبانی اهوازی‌ها در خانه با وضعیت قرمز، کرونایی شدن بالای 25 درصد مشهدی‌ها، مخالفت جدی سرمربی تیم ملی با برگزاری ادامه لیگ و مصاحبه‌های جنجالی از سوی سرمربیان و سکوت عجیب مسئولان سازمان لیگ در رسانه‌ها همگی باعث شده‌اند تا سرنوشت لیگ پانزدهم فوتسال بانوان همچنان نامعلوم بماند.

 

* موضع باشگاه‌ها

 

در آخرین اعلام سازمان لیگ قرار بود مسابقات از 3 مردادماه آغاز شود و تیم‌ها از 14 تیرماه تمرینات خود را دنبال کنند؛ اما سایپایی‌ها در نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ اعلام کردند به دلیل شرایط قرمز اهواز حاضر به بازی نیستند و تا سفید شدن شرایط، دور جدید تمرینات خود را آغاز نمی‌کنند. باشگاخ ملی‌حفاری هم در نامه‌ای به مسئولان سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز اهواز سالن‌های وزارت نفت تعطیل بوده و نمی‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند تا این‌چنین دو تیم از اجرای تصمیم سازمان لیگ امتناع ورزند.

 

شاگردان شریف در تیم هیات فوتبال خراسان رضوی تست PCR را یک روز بعد از زمان اعلامی سازمان لیگ برای شروع تمرینات انجام دادند که 4 نفر در این تیم تست‌شان مثبت اعلام شد! اتفاقی که موجب گردید تا زمان تست راستی آزمایی و دوباره تمرینات تعطیل شود و در تست راست‌آزمایی سه نفر دیگر به جمع کرونایی‌های این تیم اضافه شدند تا با 7 کرونایی از 20 عضو کارت‌دار این تیم، رسماً از قانون 25 درصد آمار این تیم عبور کرده و آنها به قرنطینه دو هفتگی روند. قرنطینه‌ای که 7 مردادماه به پایان خواهد رسید و پس از آن نیاز است تا دوباره مورد تست قرار گیرند.

 

مس رفسنجان تنها تیمی بود که تست‌های کرونای‌شان منفی در آمد و تمرینات خود را سر موعد آغاز کردند و همچنان هم به تمرینات خود ادامه می‌دهند؛ البته آنها از سازمان لیگ خواسته‌اند تا برای متحمل نشدن هزینه بیشتر، تکلیف نهایی لیگ را مشخص کند و آن‌ها بدانند که آیا باید تمرینات خود را برای حضوردر مرحله نیمه نهایی دنبال کنند یا خیر تصمیم سازمان لیگ تعطیلی مسابقات است.

 

* موضع سازمان لیگ

 

متاسفانه پیگیری‎های خبرنگار ورزش سه از آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال و شهرزاد نصیری مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان به نتیجه‌ای نرسید و این دو مسئول مرتبط با این موضوع، پاسخگو نبودند؛ اما از صحبت‌های مطرح شده با مدیران تیم‌ها گویا عزم سازمان لیگ همچنان با استناد به یک بند قانونی عجیب و مصوب شده، برای برگزاری ادامه لیگ است!

 

بندی که در مصوب ابلاغی از سوی وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال آماده است و در آن نوشته شده که در رشته های فوتبال سالنی و ساحلی در هنگام مسابقه باید تست PCR انجام پذیرد؛ بندی جنجالی که می‌تواند جان بازیکنان لیگ را به خطر بیندازد چرا که به طور مثال اگر قرار بود لیگ در موعد مقرر برگزار شود، 7 بازیکن مشهدی می‌توانستند خود ناقل شوند و تعداد کرونایی‌های لیگ را دو رقمی کنند. البته که تیم‌های حفاری و سایپا هم می‌توانستند پس از انجام تست، بازیکنان کرونایی نیز داشته باشند!

 

 

1511617

 

 

بازیکنان مس رفسنجان مدعی شده‌اند که سازمان لیگ اعلام کرده طبق برنامه جدید 10مرداد دیدارهای نیمه نهایی برگزار می‌شود؛ در واقع مشهدی‌ها سه روز تنها پس از قرنطینه فرصت آماده سازی دارند. موضوعی که واکنش سه تیم دیگر را به دنبال داشته و ترس و وحشت بازیکنان از احتمال ابتلای به این ویروس، را دوچندان کرده است.

 

با توجه به پیش‌روی بودن جام جهانی فوتسال بانوان، جام داخل سالن آسیا و جام ملتهای آسیا که تیم ملی باید در آن در حضور یابد و شهناز یاری سرمربی تیم ملی با ارسال نامه‌ای مخالفت اکید خود را با برگزاری لیگ اعلام کرده و از سوی دیگر افرادی چون حسین شمس عضو کمیته فنی هم مخالفت خود را اعلام نموده‌اند، واقعا دلیل اصرار سازمان لیگ برای ادامه لیگ بر کسی روشن و واضح نیست؟

 

حتی شنیده می‌شود سرمربی سه تیم سایپا تهران، ملی حفاری اهواز و هیات فوتبال خراسان رضوی به مسئولان تیم خود اعلام کرده‌اند که با این شرایط اگر بخواهد لیگ ادامه پیدا کند، شرکت نخواهند کرد؛ بازیکنان این تیم‌ها که غالباً غیربومی هستند نیز به دلیل واهمه از ابتلای به کرونا و انتقال آن به اعضای خانواده و حتی دیگر همبازیان خود حاضر به شرکت در تمرینات نیستند.


با این شرایط تعلل مکرر سازمان لیگ برای تصمیم گیری واقعا عجیب است؛ چرا که اقامت غیربومی‌های تیم مشهدی در مشهد یا تمرینات مس رفسنجان هزینه دارد و از سوی دیگر، بلاتکلیفی برای مربیان و بویژه بازیکنان برای ادامه راه خود بسیار خطرناک است و می‌تواند یک تصمیم ناگهانی آنها را در معرض مصدومیت قرار دهد چرا که شش ماه است از فضای تمرینی به دور هستند و بدون شک نمی‌شود با یک هفته تمرین آماده مسابقات پرفشار مرحله نیمه نهایی شد.

 

باید امیدوار بود و دید نسبت به موضوعات مطرح شده، موضع سازمان لیگ چه خواهد بود و سرانجام لیگ پانزدهم فوتسال بانوان که 11 ماه است به درازا کشیده شده چه خواهد شد؟

دیدگاه‌ها