کد خبر : 1695357 | 22 تیر 1399 ساعت 10:09 | 132.3K بازدید | 9 دیدگاه

پرسپولیس، ذوب و پیکان با ۲ نماینده؛

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

نفرات برتر این هفته در حالی انتخاب شدند که بیشترین سهم به تیم‌های برنده اختصاص یافته است.

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفت مسابقه هفته بیست و چهارم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که به غیر از پرسپولیس، تمام تیم‌های بالانشین جدول به تساوی رضایت دادند تا فاصله امتیازی آنها با سرخ‌پوشان صدرنشین بیشتر از همیشه شود.


پرسپولیس، ذوب‌آهن و پیکان که تنها تیم‌های برنده این هفته بودند و نمایش خوبی مقابل حریفان خود ارائه دادند، هر یک دارای سه بازیکن در تیم منتخب هفته از نگاه "ورزش سه" هستند و پنج بازیکن دیگر نیز از تیم‌های شهرخودرو، تراکتور استقلال، سایپا و پارس جنوبی جم که به تساوی دست یافتند، انتخاب شده‌اند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


سید مهدی رحمتی (شهر خودرو)
سنگربان کهنه‌کار فوتبال ایران بعد از دو نمایش فوق‌العاده برابر ذوب‌آهن و گل‌گهر که در هر دو دیدار ستاره اول تیمش بود و واکنش‌های دیدنی از خود بر جای گذاشت، شب گذشته نیز باز هم به درخشش‌اش ادامه داد و اگر گل دقیقه ۶+۹۰ همبازی سابق‌اش نبود، او شبی رویایی را در ورزشگاه امام رضا مشهد داشت. سید مهدی رحمتی که در دو هفته اخیر نیز می‌توانست نامش در تیم بهترین‌ها جای گیرد، در حالی در هفته بیست و چهارم این اتفاق برای‌اش رخ داد که چند واکنش زیبا داشت و با دبل سیو استثنایی پنالتی سایپایی‌ها را مهار کرد تا بازهم به روند درخشان‌اش دهد؛ هر چند که در ثبت کلین‌شیت دوازدهم خود در لیگ نوزدهم، ناموفق بود.

 

1510374

 

* مدافعان


محمدرضا خانزاده (تراکتور)
در شبی که استقلال با سورپرایزهای ویژه در ترکیب و به ویژه خط حمله خود مقابل تراکتور حاضر شد، خط دفاعی تبریزی‌ها و به ویژه محمدرضا خانزاده موفق شدند عملکردی کم‌نقص از خود ارائه دهند که البته بازی خوب رشید مظاهری نیز در بسته ماندن دروازه این تیم تاثیر گذار بود. در قلب خط دفاعی تراکتور محمدرضا خانزاده با برتری در تمام نبردهای زمینی و هوایی تکل‌های به‌موقع، ۹۸ درصد دقت پاس و ارائه بهترین عملکرد دفاعی در تیمش که دو بار هم مقابل شوت‌های محکم بازیکنان حریف ایستادگی کرد، روز فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشت تا یکی از بهترین‌های هفته لقب بگیرد.

 

1438271

 

فریبز گرامی (پارس جنوبی جم)
در شبی که طلایی‌پوشان اصفهانی برای برد در خانه تلاش می‌کردند، فریبرز گرامی یکی از ستارگان ترکیب پارس جنوبی بود و در مقابل مهاجمان زهردار سپاهان به خوبی ایستادگی کرد؛ گرامی که در نیمه دوم با حضور استنلی کی‌روش در خط حمله سپاهان و زوج‌سازی با سجاد شهباززاده کار دشوارتری داشت، به خوبی از عهده مهار این دو بازیکن در حملات پُرشمار شاگردان قلعه‌نویی برای گلزنی بر آمد و با عملکردی قابل قبول توانست در تیم منتخب هفته جای گیرد.

 

1482264

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)
مدافع آماده تیم پرسپولیس که برخلاف هفته‌های گذشته، برابر ماشین‌سازی در کنار سید جلال حسینی زوج‌سازی کرد و زوج همیشگی‌اش شجاع خلیل‌زاده به دفاع چپ منتقل شده بود، توانست یکی از بهترین بازیکنان سرخ‌پوشان قلمداد شود؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در نبردهای هوایی با بازیکنان ماشین‌سازی و هم در حملات شاگردان مهاجری، به خوبی توانست نقش‌آفرین باشد و خطر را از دروازه تیمش دور نگه دارد. کنعانی‌زادگان با دو تکل موفق و دو دفع توپ و البته ۴ برتری در نبرد هوایی شایستگی‌های خود را برای حضور در تیم منتخب هفته نشان داد و یکی از عوامل موثر کسب پیروزی پرسپولیس در تبریز بود.

 

1509092

 

نادر محمدی (پیکان)
پدیده پساتعطیلات لیگ نوزدهم، بدون تردید نادر محمدی دفاع راست تیم پیکان است؛ ستاره‌ای که سبک جدیدی از پرتاب اوت را به فوتبال ایران معرفی کرده و هفته گذشته در پیروزی پر گل تیمش برابر ذوب‌آهن، توانست با تکیه بر این سبک نوین برای پیکانی‌ها گل‌سازی کند. او این هفته نیز برابر گل‌گهر و در جدالی ۶ امتیازی، فراتر از یک گل‌ساز ظاهر شد و ضمن موفقیت در کارهای دفاعی، یکی از گلزنان تیمش لقب گرفت و روی کرنر ارسالی از سوی سعید واسعی با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا همچنان به روند درخشان خود ادامه دهد و با درخشش خود، شاگردان ویسی را از منطقه خطر دور کند.

 

1508744

 

آرمین سهرابیان (سایپا)
دو برد ارزشمند پیاپی که شهرخودرو را تبدیل به جدی‌ترین مدعی کسب سهمیه آسیایی کرد، موجب شده بود تا مشهدی‌ها با انگیزه فراوانی پای به دیدار این هفته مقابل سایپا بگذارند ولی حملات آنها تنها یک بار در اولین موقعیت نتیجه داد و دیگر به در بسته خط دفاعی دروازه سایپا ویژه مقاومت آرمین سهرابیان که در نبردهای تن به تن فوق‌العاده ظاهر شد و اجازه خودنمایی به مهاجمان حریف نمی‌داد، می‌خورد. مدافع جوان نارنجی‌پوشان پس از آنکه در کارهای دفاعی عملکرد قابل قبولی را ارائه داد، گره‌گشای تیمش در مشهد شد و توانست با یک ضربه سر بی‌نقص دروازه مهدی رحمتی سرسخت را باز کند تا تیمش مثل دو هفته اخیر برابر مدعیان صاحب امتیاز شود.

 

1510563

 

* هافبک‌ها

 

آرش قادری (پیکان)
یکی دیگر از بازیکنان جوانی که ویسی این هفته در ترکیب خود جای داد، آرش قادری بود؛ این هافبک دفاعی در غیاب تعدادی از نفرات سرشناس تیمش، به خوبی در میانه خط دفاعی پیکان و در رقابت با مهاجمان سرسختی چون گادوین منشا و یونس شاکری، موفق ظاهر شود تا پس از ۱۳ هفته، خودروسازان یک کلین‌شیت ارزشمند ثبت کنند. هافبک جوان پیکان با اثبات توانایی‌های خود  یکی از بهترین بازیکنان دوئل پیکان و گل‌گهر نیز شناخته شد تا در کنار نادر محمدی دیگر ستاره جوان این تیم، در تیم منتخب هفته جای گیرد.

 

1510564

 

احسان پهلوان (ذوب‌آهن)
ستاره خط هافبک تیم ذوب آهن که در بازی های بعد از کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته، در دیدار با شاهین بوشهر نیز درخشید و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. پهلوان در نیمه نخست در درون محوطه جریمه با دریبلی فوق‌العاده دو بازیکن را جای گذاشت و با شوتی تماشایی دروازه حریف بوشهری را باز کرد تا نامش در بین گلزنان ذوب‌آهن قرار بگیرد و خود نیز با این گل و نمایش درخشان بعد از آن به تیم هفته برسد. احسان پهلوان حالا امیدوار است با این گل به دوران اوج بازگردد و برای تیمش ثمر بخش‌تر ظاهر شود.

 

1510221

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)
متخصص زدن گل‌های سه امتیازی، در دومین هفته متوالی برای مدعی اول قهرمانی گل سه امتیازی زد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در نزدیک‌ترین فاصله با جام قهرمانی قرار بگیرند. مهدی ترابی که با حرکتی حلزونی، نیم‌نگاهی به کسب کفش طلای لیگ نوزدهم نیز دارد، با گلزنی برابر ماشین‌سازی به دهمین گل فصل خود رسید و حالا دو گل دیگر تنها با صدر جدول گلزنان فاصله دارد. البته که او با سه شوت به سوی دروازه حامد لک و چهار دریبل موفق، نقش پررنگی در ترکیب سرخ‌ها داشت و گل سه امتیازی‌اش تکمیل کننده کارنامه درخشان‌اش بود.

 

1510105

 

مهدی قایدی (استقلال)
باشوی کوچک آبی‌ها که توانست دو جلسه با آبی‌ها پس از شکست کرونا تمرین کند، امشب شور و حرارت زیادی در زمین داشت و تلاش فراوانی کرد تا بتواند هم طلسم گل‌نزدن هایش را بشکند، هم به قولش برای ثبت ۱۰ گل در لیگ برتر عمل کند و هم آبی‌پوشان را به سه امتیازی حیاتی برساند که جنب و جنش‌های قایدی برای برد تیمش راه به جایی نبرد؛ او حتی روی یک حرکت انفرادی زیبا شوت چرخشی تماشایی را راهی دروازه مظاهری که توپ با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت. البته که نمایش قایدی شب گذشته آنقدر خوب و امیدوار کننده بود که شایستگی حضور در جمع برترین‌های هفته را نیز داشته باشد.

 

 

* مهاجم

 

ایوان مارکوویچ (ذوب‌آهن)
ستاره صربستانی ذوب‌آهن اگر از ابتدای لیگ نوزدهم در این تیم توپ می‌زد، احتمال می‌رفت آن‌ها در این شرایط نبودند؛ ایوان مارکوویچ بدون تردید در جمع بهترین‌های لیگ پس از تعطیلات طولانی مدت است و با اینکه پست تخصصی‌اش مهاجم نیست، اما در ذوب‌آهن که بیشتر در این پست به او میدان داده شده، ثابت کرده به شدت بازیکن فرصت‌طلبی است. گل فرار از شکست و یک امتیازی برابر شهرخودرو در مشهد، تک گل ذوبی‌ها در شکست سنگین هفته گذشته برابر پیکان و این هفته دبل در گلزنی به شاهین و ایفای نقش پُررنگ در تحقیر قعرنشین جدول کارنامه رویایی او در سه بازی اخیرشان را تکمیل کرد و نامش را بار دیگر در جمع بهترین‌ها قرار داد.

 

1510068

دیدگاه‌ها