کد خبر : 1695144 | 21 تیر 1399 ساعت 16:00 | 12K بازدید | 1 دیدگاه

خود ما فوتبالیست ها اجازه می دهیم به ما توهین شود

قربانی: در زمان ما کسی نمی توانست حرفش را پس بگیرد

مدافع اسبق استقلال معتقد است فضای مجازی جایی برای عقده‌گشایی‌ها و کمبودهایی شده است که در این بین خود فوتبالیست‌ها در به وجود آمدن آن بی‌تقصیر نیستند.

قربانی: در زمان ما کسی نمی توانست حرفش را پس بگیرد

به گزارش "ورزش سه "، پیروز قربانی طی گفت گویی که در رادیو جوان در خصوص جنجال‌های فضای مجازی اظهار داشت: «بالاخره مثل همه زمینه‌های دیگر، نحوه استفاده ما از فضای مجازی خاص کشور خودمان است. متأسفانه فضای مجازی در کشور ما تبدیل به یک محیط بی‌بندوباری شده است و هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن نداریم و یکسری آدم‌ها سعی دارند نداشته های خود را در فضای مجازی به‌عنوان داشته‌های خود به رخ مردم بکشند و افراد مختلف را که به آن‌ها دسترسی نداریم به‌گونه‌ای مورد هجمه قرار دهیم. ورزشکاران نیز به بدترین وجه از این فضای مجازی استفاده می‌کنند و روند درستی نیست.»


وی در ادامه افزود: «فضای مجازی باعث شده است شجاعت کاذب در یک سری از آدم‌ها بالا برده شود و عرصه‌ای شده برای کسانی که تنها درزمینهه سوادی دارند اما به خودشان اجازه می‌دهند چون این فضا آماده است برای آن‌ها در تمام زمینه اظهارنظر کنند و افراد بی‌سوادتر از خودشان را به واکنش وا‌دارند و این ممکن است برای جامعه تبعات بدی را به دنبال داشته باشد.»


قربانی در ارتباط با اظهارنظر‌های بی‌ربط برخی در فضای مجازی، تأکید کرد: «ممکن است من در یک زمینه سواد داشته باشم اما در ده زمینه فاقد سواد کافی باشم اما بدون توجه به این امر به خودم اجازه می‌دهم در رابطه با هر موضوعی اظهارنظر بیهوده‌ای انجام دهم. درباره اظهارات هواداران عزیز هم باید بگویم " مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد". وقتی فوتبالیست‌های ما می‌بینند که هر اظهارنظری که می‌کنند بازخورد دارد و از سوی خیلی از مردم و طرفداران پذیرفته می‌شود خب طبیعتاً آن‌ها به کار خودشان ادامه می‌دهند. بیایید یک سوزن به خودمان بزنیم وجوالدوز به دیگران. ماها باعث شدیم که یک سری از آدم‌ها هر چه دلشان خواست به هرکسی که برای رسیدن به جایگاهش زحمت‌کشیده است بگویند.»

 

1422968

 

بازیکن اسبق استقلال در رابطه بازمان بازیگری خودش نیز، گفت: «در زمان ما اینترنت به این گستردگی نبود و حرفهای‌مان را بعد از بازی به خبرنگاران و اصحاب رسانه انتقال می‌دادیم و پای حرفهای‌مان می‌ایستادیم. فضای مجازی باعث شده است شجاعت کاذب ایجاد شود. به‌طور مثال؛ همه ما یک خود ایده آل داریم، اگر من در دنیای فوتبال می‌خواستم بازیکن خوبی همچون مسی بشوم و نتوانستم به هدفم برسم در فضای مجازی به‌گونه‌ای صحبت می‌کنم که می‌توانم به این درجه برسم و از این نظر فالوور‌های خود را زیاد می‌کردم و وقتی طرفداران این صفحه مرا می‌بینند اظهار می‌کنند که چه آدم خوبی، بسیار خوشتیپ و ثروتمند است. ولی نباید به این صحبت‌ها زیاد اهمیت دهیم، چون به این شکل کاربردی در زندگی اصلی ما ندارد و فقط مجازی است.»


وی درخصوص عدم نظارت باشگاه‌ها بر روی فضای مجازی نیز عنوان کرد: «یکی از مشکلات به وجود آمده در فضای مجازی عدم نظارت روی صفحات بازیکنان و مربیان است. اگر من بازیکن تیم ملی و استقلال هستم باید برای حفظ حرمت‌های این باشگاه و تیم ملی بعضی از مسائل را رعایت کنم. به‌طور مثال دوست دارم با دمپایی به کوچه و خیابان بروم، ولی باید به‌گونه‌ای رفتار کنم که موجه باشد. خیلی از طرفداران چشمشان به کار‌هایی که ما می‌کنیم دوخته‌شده است و دیگر با دمپایی نباید به سر کوچه بروم. باشگاه‌ها هیچ نظارتی ندارند و فقط هم‌وغمشان مشکلات مالی است. فقط دور باطل می‌زنند و هدفشان از ورزش قهرمانی و همگانی اصلاً چیزی نیست که در باشگاه خود به نمایش می‌گذارند و این موضوع باری به هر جهت است که جواب نمی‌دهد. یکی از زمینه‌هایی که نشان‌دهنده پیشرفت هر کشوری است ورزش است اما متأسفانه ما ورزش را ول کرده‌ایم و آن را به امری باری جهت تبدیل کرده‌ایم و تمرکزمان را روی مسائلی گذاشته‌ایم که هیچ فایده‌ای هم ندارد.»


پیروز قربانی درباره میزان استفاده خودش از فضای مجازی، گفت: خدا رو شکر من در فضای مجازی فعال نیستم و فقط سعی دارم از امتیازات و امکانات این فضا برای غنی کردن خودم ازلحاظ علم فوتبالی استفاده کنم. اما این فضا میدانی ایجاد کرده است که حرف‌هایی را که نمی‌توانیم رودررو بزنیم در این فضا بزنیم.

دیدگاه‌ها