کد خبر : 1694989 | 20 تیر 1399 ساعت 21:24 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

خلیلیان: استقلال کماکان 5 کرونایی دارد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که تست مجدد 4 بازیکن کرونایی استقلال منفی شده و این بازیکنان مشکلی برای بازی کردن ندارند اما هنوز 5 عضو این تیم به کرونا مبتلا هستند.

خلیلیان: استقلال کماکان 5 کرونایی دارد

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان در گفتگو با برنامه شب های فوتبالی در پاسخ به این سوال که آیا از ایفمارک یا فدراسیون فوتبال در خصوص دستورالعمل های بهداشتی کمکی نخواسته اید، پاسخ داد: صد در صد اینگونه نیست زیرا که طرف حساب ما فدراسیون فوتبال بود و آنها کمیته ی پزشکی دارند و در اوایل کار بین آنها اختلاف و تفاوت نظر بود و کسی نمی توانست دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل را تغییر داد اما از طرف این مجموعه ها همکاری لازم انجام نشد.


وی افزود: تمام تهمیدات لازم جهت برگزاری سالم لیگ برتر از جمله تعیین افسران کنترل سلامت که یکی از بازوهای مهم نظارت بود، اندیشیده شده بود ولی همکاری لازم از سوی باشگاهها و حوزه های دیگر دیده نشد. پس تصمیم گرفته شد تمامی مسئولیت برگزاری و حفظ و حراست از سلامت ورزشکاران بر عهده ی خود فدراسیون فوتبال باشد، هرچند همکاران ما در هیئت های پزشکی آماده ی همکاری می باشند.


خلیلیان افزود: متاسفانه هیئت های فوتبال، باشگاه ها، ناظرین آگاهی لازم را نداشتند و توجیه نبودند که این امر به برگزاری جلسات آموزشی متعدد نیاز دارد. هرچند که این تلاش ها جهت برگزاری مجدد لیگ، پیروزی ورزش بود بر کرونا. ولی از اینجا به بعد تمامی مسئولیتها بر عهده ی باشگاهها و فدراسیون است و فدراسیون پزشکی آماده ی همکاری می باشد. ده ها ساعت جلسه داشتیم تا بخش های از پروتکل را وزارت بهداشت تأیید نمود. در پروتکل اولیه، لازمه ی لغو دیدارهای یک تیم، وجود 5 بیمار کرونایی بود ولی با پیگیری ها آقای بهاروند و با کمک وزارت ورزش، این آمار به 25 درصد تغییر پیدا کرد تا لیگ بتواند برگزار شود.


رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه گفت: در صورت برگزار نکردن لیگ، ما دچار مشکلاتی در سطح منطقه ای و بین المللی می شویم و بهتر است همه به مسائل ملی فکر کنند. حدود 6 ماه است جهت سلامتی ورزشکاران تلاش می کنیم و حفظ سلامتی بازیکنان نیاز به همکاری و همدلی همه دارد و نیازمند یک کار گروهی است.


خلیلیان در خصوص منفی شدن تست های قبلی استقلالی ها که مثبت شده بود: چنانچه فردی به کرونا مبتلا شود و تستش مثبت باشد اما در دو تست بعدی، آزمایش کرونای فرد منفی باشد، به معنای این است که بیمار از شرایط انتقال بیماری گذشته و بازیکن قادر به حضور در میادین ورزشی می باشد. اکنون 4 بازیکن استقلال که تست اولیه ی آنها مثبت بوده، در تست های مجدد تست هایشان منفی شده و می توانند استقلال را همراهی کنند ولی کماکان این تیم 5 بازیکن کرونایی دارد.

دیدگاه‌ها