کد خبر : 1694932 | 20 تیر 1399 ساعت 18:04 | 33.6K بازدید | 4 دیدگاه

صداقت، شرافت و عدالت فوتبال در بوته آزمایش است

افاضلی: پرونده بازی استقلال را به فیفا می‌برم

هومن افاضلی اعلام کرد که تیم او به هیچ عنوان با استقلال بازی نخواهد کرد.

افاضلی: پرونده بازی استقلال را به فیفا می‌برم

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی سرمربی تیم پارس جنوبی در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان درباره این مسابقه توضیح داد: باتوجه به این که هفته گذشته بازی مان برگزار نشد، طبیعتا یک مقدار در ریتم حرکتی مان خلل ایجاد شده اما با تمریناتی که داشتیم تا یک حدی آن را جبران کردیم و تلاش داشتیم عدم برگزاری بازی را تاحدی پوشش دهیم. از طرفی حریف ما سپاهان تیم ریشه دار و قدیمی است و موفق ترین مربی تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد. آقای قلعه نویی را به عنوان بزرگتر و پیشکسوت خیلی سال است که او را می‌شناسم، مربی فوق العاده ای است و همیشه هرجا که بوده هم حال را دارد و هم آینده را یعنی هم برای آینده بازیکن دارد و هم حال را به طوری سازماندهی کرده که در کورس قهرمانی باشد. سپاهان تیم بسیار باکیفیتی است و کمتر از کیفیتش امتیاز جمع کرده و فوتبال خوبی هم بازی می‌کند. امیدوارم بازی قشنگی شود برای هوادارانی که از خانه بازی را می‌بینند چون استادیوم ها که خالی هستند.

 

سرمربی پارسی ها راجع به غایبان تیمش گفت: ما 7 مصدوم داریم و امیدواریم یکی دو تا از مصدومان را دقایقی استفاده کنیم اما محروم نداریم.

افاضلی با اشاره به حضور رضاییان در پارس عنوان کرد: این که آدم مدیری فوتبالی داشته باشد و اینجا را هم دوست داشته باشد، این خیلی پوئن بزرگی برای ما خواهد بود و فشار را از نظر بیرونی کم می‌کند و این شانس را خواهم داشت که بیشتر روی فوتبال درون زمین تمرکز کنم اما مسائل ما کم و بیش پابرجاست و شاید شرایط بهتری پیدا کردیم. امیدواریم با حضور آقای رضاییان استارت حل مشکلات ما هم بخورد و انرژی که ایشان می‌آورند، امیدوارم به ما کمک کند که با شرایط بهتری بازی های لیگرا ادامه بدهیم.

مربی اسبق تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره بازی با استقلال توضیح داد: در وهله اول ما برای بازی سپاهان اینجا هستیم و شاید درست نباشد من درباره اتفاقات بازی استقلال صحبت کنم، بنابراین من باید از تیم بزرگ سپاهان و هواداران و سرمربی این تیم عذرخواهی کنم. از نظر من وضعیت بازی با استقلال کاملا روشن است و دلایل کاملا واضحی هم برای نتیجه بازی هست؛ هم به لحاظ حقوقی و هم قرائن و شواهد. من تردیدی ندارم که چه اتفاقی باید بیفتد اما این که چه اتفاقی می‌افتد و این که آدم هایی می‌آیند و سابقه مشخصی دارند و احتمالا می‌خواهند سرپرستی را با جلب رضایت بالادستی به ریاست تبدیل کنند و باتوجه به این که قبلا هم باشگاه های بزرگ را نابود کردند یا صبح اختیاراتشان در فدراسیون را می‌گیرند و بعد از ظهر درباره اش صحبت می‌کنند اما این ها مسائل حقوقی نیست و فقط حرف است. از لحاظ حقوقی دلایل کافی هست که چه اتفاقی در درون بازی رخ داده و چه اتفاقی باید بیفتد.

 

وی افزود: من به عنوان مربی پارس جم باید بگویم که ما تحت هیچ شرایطی بازی مجدد با استقلال نمی‌کنیم و حتی اگر سه امتیاز را به استقلال هدیه کنند بازهم ما با استقلال بازی نمی‌کنیم. تکلیف بازی از نظر من روشن است و مجموعه پارس جم نیز همین فکر را می‌کند که باید باتوجه به مستندات رای محکم صادر شود. اگر لازم باشد من شخصا این کیس را به فیفا می‌برم و با وکیلم در خارج از کشور صحبت کردم و ایشان یک نامه اولیه به فیفا زده و منتظر مستندات بیشتر است که پرونده را تکمیل کند و به فیفا بفرستد. این را هم بگویم که من دوست ندارم این کار را کنم. در پرونده پارس جم شرافت، صداقت و عدالت فوتبال در بوته فوتبال در بوته آزمایش است و اگر این سه فاکتور در این آزمون شکست بخورند، دیگر هیچ امیدی به فوتبال ما نیست و اگر من ببینم نیت و اراده کافی در داخل وجود ندارد که این مسئله حل شود، من مجبورم کاری را کنم که خیلی دوست ندارم و می‌دانید که این مسئله شائبه زیادی راایجاد می‌کند که یکی دخالت دولت به عنوان مالک استقلال دخالت دولت در فوتبال است و دیگری مهندسی نتایج است که می‌تواند نتایج بدی را برای فوتبال ما داشته باشد اما اگر آن سه فاکتور را بسنجیم شاید لازم باشد که یک پالایشی در فوتبال کنیم و امیدوارم این را در مراجع داخلی حل کنیم. انشالله هم همینطور می‌شود، ما منتظریم تکلیف بازی مشخص شود و این پروسه نباید طولانی باشد چون آخر فصل است و تیم ها می‌خواهند نتایجشان را بدانند و متوجه شوند با چه حریفی در چه شرایطی باید بازی کنند و این برای ما و رقبایمان مهم است و امیدوارم هرچه سریع تر این شرایط را به دست بیاوریم و در غیر ین صورت می‌توانیم بقیه راهکار ها را هم اتحان کنیم.

 

سرمربی پارس درباره صحبت هایش با مسئولان فوتبال هم گفت:  پیام هایی به این دوستان و عزیزان دادم و نظرم را می‌دانند و همه چیز واضح است و نیازی به هیچ توضیحی نیست. کالا مشخص است که چطور است و اگر کسی می‌خواهد چیزی را بالا پایین کند برمی‌گردد به سه فاکتوری که گفتم وگرنه شواهد کاملا مشخص است و این که چه اتفاقی هم باید بیفتد مشخص است.

افاضلی در پایان گفت: من از باشگاه خوب و بزرگ سپاهان برای میهمان نوازی و همراهی شان تشکر می‌کنم و امیدوارم فردا یک بازی خوب را نشان بدهیم تا مردم را خوشحال کنیم. به هواداران جمی هم می‌گویم مطمئن باشند ما به دنبال حقشان هستیم و کوتاه نمی‌آیی.

 

دیدگاه‌ها