کد خبر : 1694919 | 20 تیر 1399 ساعت 16:36 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

دومین گرندپری اتریش؛ ریسینگ پوینت به دنبال صدر

راننده ایرانی با پرچم قرمز متوقف شد

تمرین اول دومین گرندپری اتریش در پیست ردبول رینگ با برتری سرجیو پرز راننده‌ی تیم ریسینگ پوینت به پایان رسید.

  راننده ایرانی با پرچم قرمز متوقف شد

به گزارش "ورزش سه"، تمرین اول دومین گرندپری اتریش در اسپیلبرگ برگزار شد و سرجیو پرز از ریسینگ پوینت، مکس ورستپن از ردبول و والتری بوتاس پل‌سیتر و برنده‌ی مسابقه‌ی هفته‌ی پیش در همین پیست به ترتیب سریع‌ترین رانندگان حاضر در تمرین بودند.
 
 
پیش از آغاز تمرین اول با اعلام رسمی فرمول یک دو مسابقه‌ی دیگر به تقویم این فصل مسابقات اضافه شد و فرمول یک پس از برگزاری مسابقه‌ی مونزا برای اولین بار به پیست موجلو، پیست اختصاصی فراری، خواهد رفت و پس از آن برای برگزاری دهمین مسابقه از تقویم 2020 راهی سوچی در روسیه خواهد شد.

 

به این ترتیب فراری در اتفاقی تاریخی هزارمین گرندپری خود را در خانه‌ی خود موجلو برگزار خواهد کرد، البته بدون حضور تیفوسی‌های معروفش.

 

1509977

 

 
گزارش‌ها حاکی از آن است که فرمول یک قصد دارد پس از سوچی سه مسابقه‌ی پیاپی اروپایی دیگر در هوکنهایم، ایمولا و پورتیمو نیز برگزار کند که ترتیب و تاریخ این مسابقات هنوز قطعی نشده است.
 
 
همچنین در خارج از پیست اخطار رسمی فیا به تیم فراری نیز خبرساز شد. سفر چارلز لکلرک راننده‌ی این تیم در فاصله‌ی بین دو مسابقه‌ی اتریش به موناکو و معاشرت با افرادی خارج از حباب ایمنی در نظر گرفته شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موجب اخطار گرفتن این تیم شد.

 

1509976

 

لکلرک از زمان بازگشت به اتریش تا کنون دو بار تست کرونا داده است. گفتنی است که والتری بوتاس راننده‌ی مرسدس نیز به موناکو سفر کرده بود اما شواهدی مبنی بر خروج او از حباب ایمنی پیشگیری از کرونا یافت نشد و تیم مرسدس اخطاری دریافت نکرد.
 
 
با پیشتازی سرجیو پرز در تمرین اول و دوم شدن مکس ورستپن، تیم مرسدس نتوانست یک و دوی سه تمرین هفته‌ی گذشته را تکرار کند و بوتاس و همیلتون که تنها 0.2 ثانیه از پرز کندتر بود، به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. البته پرز با لاستیک‌های سافت و مرسدس‌ها با لاستیک‌های مدیوم زمان خود را به ثبت رساندند. 

 
پرز با ثبت زمان 1:04:867 تنها 0.096 ثانیه از مکس ورستپن سریع‌تر بود. ورستپن که هفته‌ی گذشته نتوانست مسابقه را به پایان برساند امروز آپ‌گریدهای جدید هوندا و همچنین یک بال عقب جدید را روی ماشین خود تست می‌کرد.

 
لنس استرول دیگر راننده‌ی ریسینگ پوینت نیز توانست با نیم ثانیه اختلاف با هم‌تیمی‌اش خود را به جمع پنج راننده‌ی برتر تمرین اول برساند و الکس آلبون دیگر راننده‌ی ردبول که او نیز از مسابقه‌ی هفته‌ی پیش با بدشانسی در آخرین لحظات کنار رفت، در رده‌ی ششم قرار گرفت.

 

 

1509979


 
 
تمرین دوم پس از تنها 30 دقیقه با توقف نیکلاس لطیفی در پیست با پرچم قرمز متوقف شد تا ماشین ویلیامز لطیفی که مشکل گیربکس پیدا کرده بود به گاراژ منتقل شود. لطیفی در پایان در رده‌ی نوزدهم قرار گرفت. جز این تمرینی تقریبا بی‌حادثه را پشت سر گذاشتیم.
 
 
در رده‌ی هفتم و هشتم کارلوس ساینز و پیر گسلی قرار گرفتند. هم تیمی گسلی در آلفا تائوری، دنیل کیویات که دو دقیقه مانده به پایان تمرین در پیچ سه اسپین شد هم در رده‌ی یازدهم قرار گرفت. لاندو نوریس که هفته‌ی گذشته سوم شده بود و اولین سکوی خود را تجربه کرد، در تمرین امروز در رده‌ی چهاردهم قرار گرفت.
 
 
دنیل ریکاردو و سباستین وتل با تنها 0.001 ثانیه اختلاف در رده‌های نهم و دهم قرار گرفتند و چارلز لکلرک دیگر راننده‌ی فراری دوازدهم شد.


فراری پس از مشکلات هفته‌ی پیش، این هفته آپدیت‌های آیرودینامیک جدیدی را از جمله بال جلو و دیفیوزر عقب و همچنین یک کف جدید را روی ماشین لکلرک تست می‌کند.

 

 

1509978

 

 
در تمرین اول همچنین شاهد حضور مجدد رابرت کوبیتسا روی پیست بودیم. راننده‌ی فصل گذشته‌ی ویلیامز این فصل راننده‌ی رزرو آلفارومئو است و به جای آنتونیو جیووناتزی در این بخش تمرین کرد. همچنین جک ایتکین راننده‌ی فرمول دو که در این فصل رانند‌ه‌ی رزرو ویلیامز شده است، برای اولین بار در تمرینات به جای جورج راسل به پیست آمد. ایتکین در پایان با 0.029 ثانیه کمتر از کوبیتسا در رده‌ی هفدهم قرار گرفت و کوبیتسا هجدهم شد.

 
کوین مگنوسن راننده‌ی هاس که با مشکل باطری دست و پنجه نرم می‌کرد، در گاراژ ماند و بدون ثبت زمان در رده‌ی بیستم جای گرفت. گروژان دیگر راننده‌ی هاس نیز شانزدهم شد.

 

تمرین دوم را از ساعت 17:30 الی 19 در اپلیکشن آنتن به طور مستقیم می‌توانید تماشا کنید.

دیدگاه‌ها