کد خبر : 1694879 | 20 تیر 1399 ساعت 12:40 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

زانو زدن تیری آنری به یاد جرج فلوید(عکس)

تیری آنری اسطوره فوتبال فرانسه، در لیگ MLS آمریکا، برای ابراز همدردی با مرگ جرج فلوید به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه در کنار زمین زانو زد و به او ادای احترام کرد.

زانو زدن تیری آنری به یاد جرج فلوید(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در جریان رقابتهای لیگ MLS آمریکا که تازه از سر گرفته شده تیری آنری اسطوره فوتبال فرانسه که در حال حاضر هدایت تیم مونترال ایمپکت را به عهده دارد برای ابراز همدردی با مرگ جرج فلوید و حمایت از جنبش نژادپرستی به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه در کنار زمین زانو زد و دست راست خود را به نماد همبستگی با این جنبش بلند کرد.

 

1509918

 

آنری که در این بازی با پوشیدن تی‌شرتی ظاهر شده بود که عبارت "جان سیاه‌پوست‌ها مهم است" روی آن نوشته شده بود در محوطه تکنیکی تیمش زانو زد. با شروع دیدار تیم آنری، مونترال ایمپکت با حریفش نیوانگلند روولوشن، آنری روی زمین زانو زد و تا دقیقه ۸ و ۴۶ ثانیه به اجرای این ژست ادامه داد.

 

زمانی که آنری برای اجرای این حرکت خود انتخاب کرده بود تصادفی نبود. این همان زمانی بود که دادستانی آمریکا اعلام کرد پلیس عامل قتل جرج فلوید زانوی خود را روی گلوی او فشار داده است. مرگ دلخراشی که موجی از اعتراضات را در گوشه و کنار دنیا به دنبال داشت و به ایجاد جنبشی جدید برای مقابله با نژادپرستی دامن زد.

 

1509916

 

آنری بعد از بازی به خبرنگاران گفت: " من ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانو زدم. فکر کنم می‌دانید علتش چیست. می خواستم به او ادای احترام کنم و حمایتم را از این آرمان نشان دهم. هدف همین بود. به همین سادگی".

 

 

دیدگاه‌ها