کد خبر : 1693764 | 14 تیر 1399 ساعت 21:49 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

علی‌نژاد: فدراسیون ووشوی ایران الگوی جهانی است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ووشو، گفت: فدراسیون ووشوی ایران در جهان سرآمد بوده و یک الگوی جهانی برای همه کشورهاست.

علی‌نژاد: فدراسیون ووشوی ایران الگوی جهانی است

به گزارش "ورزش سه"، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ووشو عصر امروز (شنبه) ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۹، به میزبانی هتل بین‌المللی پارسیان استقلال و به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و سرپرست فعلی فدراسیون ووشو، فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، سایر مسئولان فدراسیون و اعضای مجمع از حاضرین در این جلسه بودند.

 

در ابتدای این مجمع علیرضا خسروی گزارشی از عملکرد فدراسیون و مواردی که در مدت سرپرستی وی (۴ ماه و نیم اخیر) انجام شده، ارائه کرد و در این مورد توضیح داد: در این مدت به دلیل شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی اردوها و مسابقات شده بود، فرصت خوبی داشتیم تا بازسازی کامل تالوفیلد و سکوی ساندا، خوابگاه تیم ملی و سالن بدنسازی را انجام دهیم. 

 

او افزود: همه شما سال‌هاست در مسیر فدراسیون قرار دارید و این پیشرفت با تلاش و به‌ سختی کسب شده است. در این چند ماه سعی کردم تا ماموریتم که حفظ آرامش فدراسیون بود را به خوبی انجام دهم و همه می‌دانیم علی‌نژاد چقدر تلاش کرد که ووشو به این جایگاه برسد و حتما نگاه ویژه‌ای به فدراسیون خواهد داشت تا در این مسیر موفقیت، حرکت خود را دنبال کند.

پس از صحبت‌های خسروی گزارش حسابرس مستقل، خزانه‌دار فدراسیون و همچنین بازرس به اطلاع اعضای مجمع رسیده و مورد تصویب قرار گرفت. در ادامه مجمع باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به‌ طور معمول که نماینده کمیته در مجامع هستم، صحبتی انجام نمی‌دهم اما باید بگویم سال‌ها قبل فردی ووشو را نمی‌شناخت و حالا با مدیریت مقتدر طی ۱۳ سال گذشته، این رشته به کارنامه درخشانی دست یافت. این دگرگونی عظیم با مدیریت علی‌نژاد بود و اکنون ووشوی ایران در دنیا می‌درخشد که باید آن را ارزشمند دانست.

 

در پایان این مجمع نیز مهدی علی‌نژاد پس از تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: تقریبا ۱۴ سال پیش برای اولین بار و پس از چهار ماه سرپرستی، در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ووشو شرکت کردم که این زمان خیلی زود گذشت. این سال‌ها با یک چشم برهم زدن تمام شد و باید فکر کنیم که چه بودیم و اکنون کجا هستیم. اکنون ووشو سرآمد در بخش‌های مختلف است و حتی در همین بحث کرونا، ورزش در خانه را ووشو با سبک تای‌چی آغاز کرد و سپس به رشته‌های دیگر گسترش یافت.

او ادامه داد: یک افتخار است که وقتی در ووشوی قاره اروپا اختلاف ایجاد می‌شود، از نماینده ایران می‌خواهند تا به آن پایان دهد. فدراسیون ووشوی ایران الگو است و اکنون در مسئولیت جدیدم از فدراسیون‌ها خواسته‌ام تا مسیر جدیدی را چون ووشو انتخاب کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش توضیح داد: طبیعی است هر آمدنی یک رفتنی دارد اما من متعلق به خانواده ووشو هستم و به آن افتخار می‌کنم. اکنون ووشو وارد المپیک جوانان شده است که این افتخار و اتفاق بزرگی است که به سبد مدال آوری ایران اضافه خواهد کرد. باید از آقای باقرزاده تشکر کنم که همیشه مثل برادر بزرگ‌تر به من کمک کرده‌اند و افتخار می‌کنم چنین فردی نایب رئیس کمیته ملی المپیک است. او کار بزرگی در شمشیر بازی انجام داده و به مدال آوری آن‌ها در المپیک آینده امیدواریم.

او همچنین درباره ادامه فعالیت‌های ووشو در روزهای کرونایی، گفت: به تمام شهرها در بخش تالو مجوز داده‌ایم و خوشبختانه باشگاه‌ها آغاز به کار کرده‌اند. در شهرهای سفید، ساندا هم مجوز دارد. این مشکل همه دنیا را گرفتار و تمام رویدادهای ۲۰۲۰ را تعطیل کرده است. با این حال باید اهالی ورزش و مردم از خودشان مراقبت کنند.

 

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ووشو نیز فردا (یکشنبه) ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ صبح، به میزبانی هتل پارسیان استقلال برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها