کد خبر : 1693510 | 13 تیر 1399 ساعت 19:19 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون نمی‌تواند بدون هماهنگی وزارت تصمیم بگیرد

طاهریان: راه‌اندازی بوکس زنان مسیری طولانی دارد

نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت: اینکه یک رییس فدراسیون خودش بخواهد بخش زنان را راه‌اندازی کند، امکان پذیر نیست.

طاهریان: راه‌اندازی بوکس زنان مسیری طولانی دارد

به گزارش "ورزش سه"، این روزها بحث راه‌اندازی بخش زنان در برخی از فدراسیون‌ها به صورت جدی‌تر مطرح شده؛ موضوعی که موافقان و مخالفان زیادی دارد.


طاهره طاهریان، نایب رییس کمیته ملی المپیک درباره مطالبه ای که از سوی زنان برای راه اندازی بخش بانوان در رشته‌هایی مثل بوکس، ورزش‌های زورخانه‌ای و... مطرح شده، به برنامه رادیویی ورزش ایران گفت: رشته‌هایی مثل وزنه برداری، ووشو و کشتی که در سال‌های اخیر بخش زنان آن ها راه اندازی شده، مسیر طولانی‌ای را طی کردند. حتی یادم می‌آید که برای دادن مجوز رسمی به فوتبال بانوان هم ما مدت زیادی پیگیر بودیم و جلسات زیادی می گذاشتیم. در همه این رشته ها مسیری که رفتیم، مدت زیادی طول کشید تا مجوز از دستگاه ورزش گرفته شود.


وی افزود: حتی برای راه اندازی یک رشته در بخش مردان هم همین است. قطعا اگر کسی بخواهد یک رشته جدید راه اندازی کند، باید در دستگاه ورزش درباره آن تصمیم گیری شود. اینکه یک رییس فدراسیون خودش بخواهد بخش زنان را راه‌اندازی کند، امکان پذیر نیست. نظر معاونت ورزش زنان در وزارت ورزش هم اهمیت زیادی دارد.


نایب رییس کمیته ملی المپیک درباره درخواست فدراسیون بوکس برای راه اندازی بوکس زنان گفت: وقتی یک رشته می خواهد بخش زنان را راه اندازی کند، باید به وزارت ورزش درخواستش را بدهد و دلایل توجیهی خود را مطرح کند. حتی آن‌ها باید آماری از میزان علاقه مندی و فعالیت این ورزش در میان زنان در استان‌ها در دست داشته باشند. این درخواست در شورای معاونین وزارت ورزش مطرح می‌شود و سپس به کمیته ملی المپیک هم می‌رسد. حتی شاید موافقین و مخالفین این طرح جلسه‌ای با هم داشته باشند. این یک تقاضای ورزشی است و نباید آن را وارد فاز دیگری کرد.

 

دیدگاه‌ها