کد خبر : 1687625 | 15 خرداد 1399 ساعت 08:13 | 8.9K بازدید | 1 دیدگاه

دانش فنی مربیان خارجی استفاده نمی‌شود؛

اشکال در قرارداد با کی‌روش و ویلموتس از نگاه اسدی

دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال ایران به نحوه قرارداد با سرمربیان خارجی تیم ملی اشکالاتی وارد می‌کند.

اشکال در قرارداد با کی‌روش و ویلموتس از نگاه اسدی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا اسدی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه شبکه پنج در خصوص مشکلاتی که در قرارداد فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس به وجود آمده است، اظهار کرد: نخستین احساس بدی که به انسان دست می‌دهد، این است که وقتی یک موضوع شفاف نیست، اعتمادها صدمه می‌خورد و اعتماد مهم‌تر از همه‌ی فرآیندهایی است که اتفاق می‌اُفتد.

 

او ادامه داد: وقتی ما با یک نفر قرارداد می‌بندیم و به جام جهانی می‌رویم یا نمی‌رویم، مخاطب‌تان این را در نظر گرفته که شما از طرف مردم مسؤول هستید و نباید در این مسائل صدمه‌ای وارد شود. وقتی قراردادها با مربیان صدمه می‌خورد، این مشکلات و نارضایتی‌ها از طرف مردم به وجود می‌آید.

 

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: بخاطر محدودیت‌های ارزی و تحریم‌هایی که وجود دارد، مدام در اعداد و ارقام هستیم، اما مسائل دیگری داریم که به شدت از اعداد و ارقامی است که مهم تر بوده و باید آنها را در نظر بگیریم. ای‌کاش تمام قرارداد با سرمربیان را پرداخت کنیم، اما نگاه حداقلی خود را تغییر دهیم. ما در گرفتن دانش فنی برای ماندگاری یک تفکر موفق نبودیم.

 

اسدی با تاکید بر اینکه هزینه‌ها باید به درستی انجام شود، ابراز کرد: ما باید علاوه بر رفتن به جام جهانی که نگاه حداقلی است و سرمربی باید چنین قولی را بدهد، بحث انتقال مفاهیم و دانش فنی را داشته باشیم. مشکل اساسی که بنده با کی‌روش داشتم، همین بود.

 

او درباره اینکه ۲ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت شده و گفته می‌شود ۶ میلیون یورو دیگر نیز باید به او داده شود، عنوان کرد: وقتی نتوانید دو ماه حقوق ویلموتس را بدهید، او می‌تواند ادعا کند که فدراسیون به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نمی گویم ویلموتس حق دارد چراکه ما باید در این پرونده از خودمان دفاع کنیم چون پول مردم ایران است، ولی وقتی ما می‌دانستیم نمی‌توانیم این تعهدات را انجام دهیم اما انجام دادیم، آن کسی که مقابل ما هست، می‌تواند دستش باز باشد و با توجه به اینکه در خارج از کشور هم هست، تسلطش از ما بیشتر  خواهد بود.

 

اسدی یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در تصمیم‌گیری‌ها در ایران است، ویلموتس راحت‌تر کارش را پیش می‌برد؛ ضمن اینکه او با یک وکیل قوی کار می‌کند و ارتباطاتش خوب است؛ از طرف دیگر، وضعیت ایران در پرونده‌های مختلف فیفا خوب نیست که همین مسائل شاید وزنه‌ی حکم را به ناحق به سمت ویلموتس بچرخاند.

دیدگاه‌ها