کد خبر : 1686479 | 09 خرداد 1399 ساعت 09:10 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور: قهرمان المپیک می‌شوم

سریعترین مرد عمودی جهان با تاکید بر اینکه با وجود بحران کرونا و به صورت انفرادی تمریناتش را جدی پیگیری کرده، از برنامه‌هایش برای ارتقای رکورد جهان و قهرمانی در المپیک گفت.

علیپور: قهرمان المپیک می‌شوم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل ازمهر، قهرمان ایرانی سنگنوردی جهان که رکورد آسیایی و جهانی این رشته را در اختیار دارد طی ماه های گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا پیگیر تمرینات انفرادی خود در باشگاه بود. وی می گوید قهرمانی های متوالی اش در سطح جهان بالاخره کمک حالش شد تا بتواند از آن به عنوان امتیازی برای پیگیری تمریناتش در این شرایط بحرانی کرونا استفاده کند.

 

وی که ۷ سال پیش برای نخستین بار سنگنوردی ایران را صاحب مدال طلای جهانی کرد و بعد از آن در دیگر مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی هم این مدال را به دست آورد، تاکید دارد هدفش حضور قهرمان‌گونه در اولین رویدادی است که فدراسیون جهانی سنگنوردی بعد از پایان بحران کرونا و کاهش شدت آن برگزار خواهد کرد ضمن اینکه می خواهد در این حضور رکورد جهان که در اختیار خودش است را نیز ارتقا دهد.

 

در بحران کرونا طلای جهانی کمک حالم شد


رضا علیپور که عنوان سریعترین مرد عمودی جهان را در اختیار دارد در مورد چگونگی وضعیت تمرینی‌اش طی ماه های گذشته گفت: به لطف قهرمانی هایی که در سطح جهان به دست آورده بودم، توانستم طی این مدت در باشگاه تمرین انفرادی داشته باشم. در استان قزوین که من ساکن هستم، هر ورزشکاری نمی توانست در سالن تمرین داشته باشد. حتی به ورزشکارانی که قهرمانی آسیا را هم داشتند، این اجازه داده نمی شد. فقط ورزشکارانی که قهرمانی جهان داشتند، می توانستند در سالن تمرینات‌شان را پیگیری کنند. من و بهمن عسگری که سهمیه المپیک در کاراته را هم گرفته، تنها ورزشکارانی بودیم که در سطح استان می توانستیم وارد باشگاه و سالن شویم. بالاخره طلای جهانی یک جایی کمک حال شد.

 

اهداف بزرگی در سر دارم


وی تصریح کرد: سعی کردم از این فرصت بیشترین بهره را داشته باشم. اگرچه همه رویدادها لغو شده و فعلا هم مشخص نیست اولین رقابتی که برگزار می شود و در آن شرکت خواهیم کرد، چه زمانی و در کدام کشور است اما تمریناتم را خیلی جدی و منظم پیگیری کردم چون اهداف بزرگی در سر دارم.

 

رکورد خودم را ارتقا می دهم


این ملی پوش سنگنوردی ایران که از او به عنوان اوسین بولت سنگ‌نوردی جهان یاد می شود، خاطرنشان کرد: رکوردشکنی یکی از برنامه هایم برای آینده است. البته رکورد جهان در اختیار خودم است و می خواهم در اولین رویدادی جهانی که در آن شرکت خواهم کرد، این رکورد را جابه جا کنم.

 

با خودم رقابت دارم


علیپور با یادآوری اینکه در جام جهانی ۲۰۱۷ نانجینگ چین رکورد ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه را ثبت کرد، یادآور شد: طی سه سال گذشته این رکورد جهانی دست نخورده باقی مانده است. خودم طی این مدت با وجود حضور در میادین مختلف، به دلیل مصدومیت نتوانستم آن را ارتقا دهم. جالب اینکه سنگنوردان دیگر کشورها هم نتوانستند این رکورد را بشکنند اما قطعا خودم این کار را به زودی انجام خواهم داد. در واقع با خودم رقابت خواهم داشت.

 

1453474

 

همه رکوردها دست من است


وی با یادآوری اینکه در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی هم رکورد سنگنوردی قاره را در اختیار گرفت، تاکید کرد: همه رکوردهای آسیایی و جهانی در اختیار خودم است و اجازه نمی دهم از دستم خارج شود. البته ارتقا رکورد که به دنبال آن هستم، در حد یک ثانیه و دو ثانیه نیست. در سنگنوردی رکوردشکنی بر اساس صدم ثانیه انجام می شود. بنابراین قرار نیست با رکوردشکنی، رکورد به زیر ۵ ثانیه برسد.

 

الان باید آمریکا باشم نه ایران


سریعترین مرد عمودی جهان در مورد اولین رویدادی که بعد از پشت سرگذاشتن بحران کرونا باید در آن شرکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: احتمالا فدراسیون جهانی اولین رویدادی که بعد از این بحران برگزار خواهد کرد، جام جهانی است به خصوص که به خاطر کرونا چند دوره این رقابت ها برگزار نشد. اگر درگیر این شرایط نشده بودیم من در جام جهانی کره جنوبی و چین شرکت کرده بودم. الان هم به جای ایران باید در آمریکا بودم تا در جام جهانی شرکت کنم اما این جام هم به خاطر کرونا لغو شد.

 

سهمیه نه، به قهرمانی المپیک فکر می کنم


علیپور همچنین کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ و قهرمانی در این بازی ها را یکی دیگر از اولویت های برنامه های خود عنوان کرد وگفت: رقابت های سنگنوردی در ماده سرعت که من در آن کار می کنم، المپیک ۲۰۲۴ برگزار می شود. بنابراین برای المپیک توکیو هیچ برنامه ای ندارم، البته برای المپیک ۲۰۲۴ هم به دنبال کسب سهمیه نیستم در واقع قهرمانی در آن بازی ها را دنبال می کنم.

دیدگاه‌ها