کد خبر : 1686477 | 09 خرداد 1399 ساعت 08:45 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

او بدشانس‌ترین المپیکی بود

توکلیان: یزدانی برای بازگشت باید بیشتر فکر کند

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد که مدتها با رضا یزدانی در میادین بزرگ جهانی و المپیک حضور داشته به احتمال بازگشت این قهرمان باتجربه واکنش نشان داد.

توکلیان: یزدانی برای بازگشت باید بیشتر فکر کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، امیر توکلیان با بیان اینکه رضا یزدانی برای بازگشت به میدان باید منطقی و فکورانه عمل کند، اظهار داشت: به شخصه به عنوان مربی تیم ملی که سالها با رضا یزدانی همراه بودم، او را بسیار دوست دارم. یزدانی یکی از معدود آزادکاران عنوان داری بود که هیچگاه در بازیهای المپیک به حقش نرسید و به واقع یکی از بدشانس ترین ملی پوشان المپیکی ما بود.

 

وی تصریح کرد: به تازگی خبرهایی مبنی بر تمایل او برای بازگشت به میدان منتشر شده که به نظر من او باید بسیار منطقی و حساب شده به این موضوع نگاه کند. به نظر من یزدانی کشتی‌گیری نیست که بتواند در وضعیت کنونی در کشتی های دوره ای حضور یابد و بهتر است با احتیاط در این رابطه تصمیم بگیرد.

 

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: البته تعویق یکساله بازیهای المپیک به ضرر بسیاری از کشتی گیران باتجربه و به اصطلاح «سال آخری» تمام شد و ما حتی در عرصه جهانی هم می بینیم که کشتی گیران باسابقه با وجود تعویق یکساله المپیک به مشکل برخوردند. طبیعتا این کشتی گیران در سال پایانی کشتی خود با تعویقی طولانی مواجه شدند که این موضوع می تواند ضمن تحلیل دادن توان و نیروی آنها به ارتقای سطح فنی و تجربی رقبای جوان و نیرومندتر هم بیانجامد.

 

توکلیان خاطر نشان کرد: رضا یزدانی در وزن شلوغی حضور دارد. وزن ۹۷ کیلوگرم مدعیان پر تعداد و توانمندی دارد که غلبه بر هر کدام از آنها کار سخت و دشواری است. ما در این وزن محمدحسن محمدیان، علیرضا کریمی، ابراهیمی و شعبانی را داریم که مدعیان بسیار باانگیزه و باتجربه ای هستند و می توانند برای هر حریف باسابقه ای همچون رضا یزدانی، مشکل ساز باشند.

 

وی در پایان اظهار داشت: به هر حال با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، بستر مناسبی برای بازگشت کشتی گیرانی مثل رضا یزدانی مهیا شده که می توانند از رقابتهای قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی استارت بزنند.

 

چندی پیش در حاشیه نشست خبری رئیس فدراسیون کشتی پیرامون بررسی چرخه انتخابی با اهالی رسانه بود، علیرضا دبیر از تمایل رضا یزدانی به  بازگشت به میدان خبر داد و گفت: «همه کشتی‌گیران اگر توانایی دارند می‌توانند طبق قانون وارد چرخه انتخابی شوند. رضا یزدانی هم به تازگی اعلام کرده می‌خواهد کشتی بگیرد. او قهرمان بزرگی است که امیدوارم موفق باشد.»

 

بدین ترتیب رضا یزدانی که گویا چندان از تمرینات آماده سازی دور نشده فعلا به جمع مدعیان تیم ملی پیوست تا شاید بتواند طبق چرخه انتخابی به میدان بازگردد و برای کسب دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم بجنگد. اتفاقی که فعلا بصورت شفاف و روشن از سوی یزدانی تایید یا تکذیب نشده و این تصمیم را مستلزم بررسی بیشتر اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها