کد خبر : 1686451 | 08 خرداد 1399 ساعت 22:45 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

زارع: چاره‌ای نداریم و باید در این فضا قرار بگیریم؛

نحوه برخورد گل‌گهر با بیماران مشکوک به کرونا

پزشک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان توضیحاتی درباره شرایط این تیم بعد از خبر ابتلای چند نفر به کرونا توضیحاتی ارائه داد.

 نحوه برخورد گل‌گهر با بیماران مشکوک به کرونا

به گزارش "ورزش سه"، محمدعلی زارع در اوایل اسفندماه ۹۸ که کرونا در کشور اعلام شد، شخصا برای مقابله با این ویروس اقدام کردم و در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی حضور یافتم. به مرور تجربیاتی به دست آوردم و در ذهن ما موضوع شکلی به وجود آمد که اگر در سیستم حرفه‌ای ورزش با مسئله‌ای مواجه شدیم، چه کاری را انجام دهیم. یعنی، این موضوع آنقدر برای ما نامعلوم نبود. منتظر بودیم تا به ما ابلاغ شود تا فعالیت تیم‌ها به چه شکل صورت بگیرد.

 

او ادامه داد: زمانی که پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش ابلاغ شد و به ما اعلام کردند باشگاه‌ها مشروط به انجام تست‌های غربالگری کرونا فعالیت کنند، یکی از اولین باشگاه‌هایی بودیم که طبق پروتکل‌ها، آزمایش‌های لازم را از بازیکنان گرفتیم، با حساسیت خاصی پیگیر جواب‌های آن بودیم و توانستیم طی کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ‌ها را بگیریم.

 

پزشک تیم فوتبال گل‌گهر اضافه کرد: همان شب به صورت تلفنی به من اعلام کردند که تعدادی از آزمایش اعضای تیم گل‌گهر مثبت شده که ما هم تمهیدات لازم را اتخاذ کردیم.

 

زارع یادآور شد: در همان شب بدون ایجاد تنش و اینکه بخواهیم موجب ناراحتی همکاران، دوستان و به ویژه فوتبالیست‌ها شویم، با یک ترفندی آنها را جداسازی کردیم و فردای آن روز به صورت تک به تک موضوع را با آنها در میان گذاشتیم، به این نفرات آرامش دادیم و گفتیم موضوع چه چیزی است چون در این هفته‌ها که همه خودشان را قرنطینه کرده بودند، یک مقدار فقر اطلاعاتی هم وجود داشت.

 

او تاکید کرد: بحث کرونا مثل یک فضای سرد و طوفانی است که همه ما در خانه و محل گرمی نشسته‌ایم و از بیرون به آن نگاه می‌کنیم. بالاخره که باید در این فضا قرار بگیریم و امور خود را پیش ببریم. مواجه شدن با آن هم به این شکل است که باید تمهیدات لازم را انجام دهیم و جلو برویم.

 

پزشک تیم فوتبال گل‌گهر با اشاره به فعالیت کادرهای درمانی بیمارستان‌ها گفت: اگر صرف عدم برخورد و مواجهه با کرونا باشد، باید درهای یک بیمارستانی که به بیماران کرونا اختصاص دارد را هم ببندیم. بالاخره پزشکان و پرستاران هم خانواده دارند و می‌توانند بگویند که با این شرایط به بیمارستان نمی‌رویم، اما اگر در این شرایط کاملا مسائل بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنید، می‌توانید با بیمار در تماس باشید و کارهای او را انجام دهید.

دیدگاه‌ها