کد خبر : 1590083 | 19 بهمن 1397 ساعت 10:31 | 298.2K بازدید | 0 دیدگاه

هشت بازیکن از سه تیم‌ بزرگ

تیم‌ منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته شانزدهم در حالی انتخاب شده است که هشت بازیکن از سه تیم استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در آن حضور دارند.

تیم‌ منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر

به گزارش “ورزش سه” در هفته شانزدهم لیگ برتر اوضاع بر وفق مراد دو تیم صدرنشین سپاهان اصفهان و پدیده مشهد پیش نرفت. شاگردان قلعه نویی در آبادان با نتیجه تساوی بدون گل برابر صنعت نفت متوقف شدند تا صدر را به پرسپولیس تعارف زده و آن‌ها با شکست ۲-۰ پدیده رتبه یک جدول را در اختیار بگیرند. استقلال تهران نیز در آخرین دیدار هفته با ۴ گل پیکان را در هم کوبید تا قاطع ترین برد هفته را داشته باشد. هم‌چنین تراکتورسازی تبریز هم در خانه با مربی جدید نفت مسجدسلیمان را با ۳ گل شکست داد و رتبه چهارم را در اختیار گرفت. ماشین سازی تبریز هم در جدال خارج از خانه‌اش با تک گل محمد اهل شاخه استقلال خوزستان بحران زده را پشت سر گذاشت تا شروع خوبی داشته باشد.


سه دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. سپیدرود رشت با نتیجه تساوی ۲-۲ برابر سایپا متوقف شد و جدال چهار تیم فولاد خوزستان با پارس جم و هم‌چنین ذوب‌آهن اصفهان با نساجی مازندران نیز بدون گل به پایان رسید.


تیم منتخب هفته شانزدهم به شرح زیر است:

 


دروازه‌بان:

 


محمدرشید مظاهری


او به مانند دیگر مسابقات فصل در بازی آغازین دور برگشت برابر نساجی هم از ابتدا در ترکیب ذوبی‌ها قرار گرفت تا خیال منصوریان بر روی خط دروازه راحت باشد. در نیمه اول این مسابقه علی اصغر عاشوری از میانه زمین حرکت انفرادی خود را شروع و تا پشت محوطه جریمه آمد و سپس شوت سنگینی را راهی دروازه میزبان کرد که مظاهری با عکس العملی زیبا و با کف دست توپ را راهی کرنر نمود.


در نیمه دوم هم مظاهری یک تنه تیمش را در میدان نگه داشت. در دقیقه 50 از گوشه سمت چپ زمین یک ضربه آزاد برای نساجی به دست آمد و لاشا توتادزه برای ارسال آن اقدام کرد. با این حال او در اقدامی غیر قابل پیش بینی ضربه سنگینی را روانه دروازه کرد تا واکنش مظاهری را به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد این بازیکن در نیم فصل تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و برای رسیدن به فرم ایده‌آل قبلی تلاش می‌کند.


در عین حال باید از علیرضا بیرانوند و رحمان احمدی هم تقدیر کرد.

 

1380124

 

 

مدافعان:

 


دانیال اسماعیلی‌فر

 

مدافع ساروی تیم تراکتور روز به روز برکیفیتش اضافه می شود تا خیال لیکنز سرمربی بلژیکی در سمت راست خط دفاعی تراکتور راحت تر از پیش باشد. این بازیکن 25 ساله و بی حاشیه در برد ۳-۰  تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان از اولین دقیقه بازی تا انتها با حضور پر شورش درفازدفاعی وحمله ، امان مدافعان نفتی را بریده بود .این مدافع انرژیک هرچند که به دقایق پایانی بازی نزدیک‌ تر می شدیم به نوعی نفسش چاق می شد تا آنجا که حتی می توانست روی پاس خوب آنتونی استوکس گل چهارم تیمش را هم به ثمر برساند . ازخصوصیات بارز دانیال، شوت های محکم و بدون دورخیزش است که اگر با پاهایش جفت و جورشود دیگر دفعش برای هر دروازه بانی امری غیرممکن به نظر می رسد .اسماعیلی‌فر حالا می تواند با بازی در کنار بزرگانی مثل  حاج صفی، دژاگه، مسعود شجاعی کلاس فوتبالش را ارتقاء دهد.

 

1336299

 

 

محمد اهل‌شاخه

 

مدافع خوزستانی تیم ماشین سازی در بازگشت به خانه توانست به خوبی برای تبریزی‌ها بدرخشد. درست شش دقیقه فرصت کافی بود تا این مدافع از ارسال زنده روح استفاده کند و با نفوذ به عمق دفاع استقلال و با ضربه‌ای آرام دروازه استقلال را باز کند. در ادامه قهرمان سابق ایران که قضا و قدر باعث شده در انتهای جدول باشد دست به انجام بازی انتحاری زد و موقعیت‌های خطرناکی در نیمه اول و دوم به وجود آورد که همه آن‌ها با استحکام خوب خط دفاعی ماشین‌ سازی و البته کمی بدشانسی از دست رفت و سه امتیاز بسیار شیرین به حساب تیم رضا مهاجری ریخته شد.

 

1351925

 

 

محمد دانشگر

 

مدافع جوان استقلال اگرهمیشه فرم بازی مقابل پیکان را حفظ کند می تواند  خیال شفر را از داشتن یک مدافع مطمئن و مستحکم راحت کند . محمد دانشگر در دیدار مقابل پیکان بهترین بازی خود را دراین فصل برای استقلال به نمایش گذاشت . حضوربه موقع اودر تمام نبرد های هوایی و زمینی عملا اجازه هر گونه خودنمایی را از مهاجمان پیکان گرفت. ضمن اینکه او از خط دفاع با یک دید عالی پاس گل اول را برای مرتضی تبریزی ارسال کرد. کاری  که کمترازمدافعان ایرانی سراغ داریم .  علاوه بر این پاس گل، او دردقایق پایانی نیمه اول جایی که بازی یک بر صفر به سود استقلال درجریان بود یک توپ سخت را ازروی خط دروازه با ضربه سر برگرداند تا در یک نیمه همه کار به عنوان یک مدافع  برای تیمش کرده باشد. به هرحال او امروز آنقدر درخشید که با هر متر و معیاری نتوان از نام دانشگر در تیم هفته چشم پوشی کرد.

 

1380128

 

 

شایان مصلح

 

با مصدومیت محمد انصاری، مصلح این فرصت را پیدا کرد بیشتر در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد و حالا به یکی از عناصر خط دفاعی برانکو تبدیل شده است. مدافع چپ پا و جوان تیم پرسپولیس تهران در نیمه اول مسابقه با دستور کادر فنی آزادی عمل بیشتری داشت و به همین دلیل می‌توانست نفوذهای زیادی را انجام دهد. او در دقیقه 23 بازی در یکی از نفوذهای خود به دفاع پدیده توانست یک خطای پنالتی برای تیمش به دست آورد و همین ضربه باعث گل اول تیم پرسپولیس شد. هم‌چنین در صحنه گل دوم هم قبل از شوت نعمتی کار تاکتیکی در سمت چپ زمین صورت گرفت که شایان مصلح یکی از عناصر آن بود. این مدافع با ارسال پاس‌های کوتاه توانست همکاری خوبی با دیگر یارانش ترتیب دهد و به نوعی در گل دوم هم موثر باشد.

 

1380129

 

 

هافبک‌ها:

 


اکبر ایمانی

 

ارائه  یک بازی بی  نقص دراولین حضورش در تراکتورسازی کاری بود که اکبرایمانی موفق به انجام آن شد.او در برد تراکتورسازی مقابل نفت طوری بازی کرد که گویا سال های سال در این تیم حضور دارد.شاید او بتواند بعد از رفتن مهدی کیانی یک هافبک دفاعی مطمئن دیگر در ترکیب این تیم محبوب تبریزی به شمار بیاید . او اگر بتواند همین فرم خوبش را تا انتهای فصل حفظ کند در آن صورت احسان  حاج صفی با جرات بیشتری درحملات تراکتور حضور می یابد  و این  مهم تراکتور را ترسناک تر از همیشه خواهد کرد. اکبرایمانی در این دیدار تمام جنگ های میانه میدان را به تنهایی از آن خود کرد تا به سرمربی بلژیکی ثابت کند که می تواند روی او به عنوان تک هافبک دفاعی حساب ویژه ای باز کند.

 

1380125

 

 

احمد نوراللهی

 

این هافبک ملی پوش بعد از اتمام جام ملت‌ها و هم‌چنین بازی با سپیدرود رشت، دومین مسابقه فیکس خود را هم برابر پدیده تجربه کرد. نوراللهی که در کنار کامیابی‌نیا یکی از هافبک‌های دفاعی پرسپولیس محسوب می‌شود مقابل پدیده کمربند میانی تیمش را مستحکم کرد و تقریبا به کمک خط دفاع موقعیت خاصی را به بازیکنان تیم پدیده نداد تا تیمش یک برد شیرین را کسب کند و به این وسیله صدرنشینی را تجربه کند. بی شک آمادگی نوراللهی در نیم فصل دوم می‌تواند به نقطه قوتی برای سرخپوشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود.

 

1380126

 

 

فرشید اسماعیلی

 

این بازیکن با  ارائه یک نمایش درخشان در برابر پیکان شروع خوبی را در نیم فصل دوم همراه با استقلال داشت. او که معمولا برای نشان دادن توانایی هایش به زمین مناسب تری نسبت به ورزشگاه شهر قدس احتیاج دارد، در تمام طول بازی با دوندگی زیاد و حضور به موقع درحملات استقلال نقش مهمی را در پیروزی پرگل تیمش دریک دیدارخارج از خانه بازی کرد .وی در کنار داریوش شجاعیان و فرشید باقری توانستند از ابتدا تا انتهای بازی نبض و کنترل میانه میدان را در اختیار خود بگیرند  تا عملا تیم پیکان حرفی برای گفتن نداشته باشد.


فرشید اسماعیلی درمقابل پیکان یکی از روزهای خوبش را دراستقلال سپری کرد. از نکات امیدوارکننده دربازی فرشید می توان به این نکته اشاره کرد که فوتبالش در حال پخته شدن است . او دربازی مقابل پیکان هم در میانه میدان جنگید و هم دریبل زد و در نهایت یک پاس گل بی نظیر را برای میلاد زکی پور ساخته و پرداخته کرد تا یکی از چهره های برتر هفته شناخته شود.

 

1363563

 

 

مسعود شجاعی

 

دیگر درخشش شجاعی در ترکیب تراکتور عادی شده است. بازیکن با کلاسی که در نیم فصل اول به خط میانی تیمش شخصیت بخشید.  کاپیتان تیم تراکتورسازی در بازگشت از جام ملت‌ها بلافاصله توسط لیکنز در ترکیب تیمش برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت تا سرخ‌های تبریزی را به برد شیرین و حساسی برساند. در صحنه گل دوم تراکتور شجاعی با آرامش مثال زدنی، پاس در عمق زیبایی را برای سوگیتا ارسال کرد تا این بازیکن ژاپنی پس از تک به تک شدن با فرعباسی گل دوم تیمش را به ثمر برساند. هم‌چنین کاپیتان تراکتور در صحنه گل سوم هم با پاس فنی زیبا قصد داشت استوکس را صاحب موقعیت گلزنی کند  که دفاع نفت به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و اختلاف به سه گل رسید تا شجاعی بر روی دو گل تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

1380123

 

 

وریا غفوری

 

او بعد از بازگشت از جام ملت های آسیا 2019 و تجربه دومین حضور خود در این رقابت ها در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفت تا شفر نشان دهد تا چه حد این دیدار برای او ازدرجه اهمیت زیادی برخورداراست . وریا در طول نود دقیقه با ارائه یک بازی قابل قبول درسمت راست خط میانی استقلال ثابت کرد که هر زمان دراین پست به میدان می رود تاثیر بیشتری را در روند حرکت تیم استقلال ایجاد می کند . این در حالی است که خود او بارها اعلام کرده است که دراین منطقه بسیار راحت فوتبال بازی می کند.


بازیکن ملی پوش استقلال ، بازی خوب خودش را با زدن یک گل دردقایق پایانی تکمیل کرد تا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان هفته خودش را معرفی کرده باشد . وریا غفوری با یک حرکت پا به توپ درعرض خط دفاعی پیکان ازپشت محوطه جریمه شلیک محکمی را روانه دروازه وحید شیخ ویسی کرد تا گل چهارم استقلال به ثمر برسد.

 

1380127

 

 

مهاجم:

 


حسین شنانی

 

این مهاجم خیلی زود و در دقیقه 9 توانست حرکت خوب بایرامی را با یک حرکت تکنیکی و سپس ضربه‌ای دقیق به گل تبدیل کند و به این وسیله در سپیدرود رکوردشکن ظاهر شود. اما دوازده دقیقه بعد و در دقیقه 23 بازی هم فرصت طلایی برای این مهاجم جوان به دست آمد تا او بار دیگر تیمش را پیش بیاندازد. شنانی با یک شوت دقیق و زیبا از پشت محوطه، توپ را به قعر دروازه فلاح زاده فرستاد و به ستاره سپیدرود تبدیل شد. در نیمه دوم با تصمیم سرمربی سرخ‌های گیلانی محمد غلامی به زمین آمد تا در کنار شنانی قرار بگیرد و به همین دلیل میزبان با دو مهاجم کارش را دنبال کرد. با این حال مهاجم جوان سرخپوشان به مانند نیمه اول بار دیگر صاحب فرصت شوتزنی شد و یک ضربه عالی را روانه دروازه کرد و اینبار با واکنش فلاح زاده رو به رو شد تا در ثبت هت تریک ناکام باشد. اما درخشش شنانی در حدی بود که علی کریمی بتواند در آینده بر روی او اتکا و برای فرار از قعر جدول تلاش بکند.

 

1380130

 

 

دیدگاه‌ها