کد خبر : 1582986 | 21 دی 1397 ساعت 15:49 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

استرالیا سوار بر بال های آفریقایی تبارها

مابیل غریبه ای از اردوگاه پناهندگان در دوبی

مهاجم تیم ملی استرالیا که دومین گل تیمش برابر فلسطین را به ثمر رساند یک بازیکن با اصالت از کشور کنیا است.

مابیل غریبه ای از اردوگاه پناهندگان در دوبی

به گزارش" ورزش سه" آورمابیل شماره 9  و وینگر تکنیکی تیم ملی استرالیا امروز در نیمه اول برابر فلسطین نمایش خوبی داشت و دومین گل تیمش را به ثمر رساند. او در برابر اردن هم یکی از بهترین های تیمش بود هرچند نتوانست مانع از شکست ساکرز در اولین بازی شود.


این ششمین بازی آورمابیل 23 ساله است. او از والدینی اهل سودان جنوبی و در کاکوما در کنیا متولد شده است. او تا یازده سالگی به همراه پدر و مادرش در کمپ پناهندگان در کنیا زندگی می کرد تااینکه در سال 2006 به استرالیا نقل مکان کردند. او از 5 سالگی در اردوگاه پناهندگان فوتبال را شروع کرد خودش در این رابطه می گوید:« کار دیگری نمی شد کرد، ضربه زدن به توپ در اردوگاه تنها کاری بود که می توانستیم انجام بدهیم.»


او اما در استرالیا زود پیشرفت کرد و در هفده سالگی به تیم آدلاید یونایتد پیوست. سرعت و تکنیک بالای او خیلی زود مابیل را که در جوانی از مدافعان مطرح لیگ برتر استرالیا عبور می کرد در این کشور مطرح کرد. او در تیم های ملی زیر 19 سال استرالیا هم بازی کرد و بعد از درخشش در بازی های باشگاهی توسط گراهام آرنولد به تیم ملی دعوت شد. مابیل اولین بازی اش را در سال 2018 و برابر تیم ملی کویت برگزار کرد. او در این بازی به جای متیو لکی به بازی آمد و اولین گل ملی اش را هم در دقیقه 88 به ثمر رساند. او شادی این گل را با توماس دنگ دوست کنیایی اش در اردوگاه پناهندگان که در تیم ملی استرالیا حضور دارد تقسیم کرد.


مابیل امروز در ششمین بازی ملی اش سومین گلش را به ثمر رساند و شاید در ادامه نیز یکی از بازیکنان کلیدی گراهام آرنولد در مراحل بالاتر باشد.

 

دیدگاه‌ها