کد خبر : 1576403 | 24 آذر 1397 ساعت 13:56 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

پایان نیم فصل منهای یک بازی؛

شباهت جالب کورس صدرنشینی در ایران و امارات

رقابت بالانشینان در جدول لیگ های ایران و امارات شباهت جالب توجهی دارد.

شباهت جالب کورس صدرنشینی در ایران و امارات

به گزارش ورزش سه، رقابت های هفته سیزدهم لیگ فوتبال امارات شب گذشته به پایان رسید و در واقع نیم فصل نخست این لیگ خاتمه یافت. البته از مجموع بازی های این 13 هفته، یک دیدار انجام نشده که از قضا می تواند در تعیین قهرمان نیم فصل اثر گذار باشد.


تیم فوتبال العین به دلیل اینکه میزبان رقابت های جام باشگاه های جهان است و در آن تورنمنت شرکت می کند، بازی شب گذشته خود برابر الوحده را انجام نداد و فعلا 12 بازی کرده است.


با این تفاسیر، اگر نگاهی به جدول لیگ امارات بیاندازیم، متوجه شباهت جالبی میان آن با لیگ ایران می شویم. در بین تیم های بالانشین که در کورس صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل هستند، این شباهت نمود زیادی دارد.


در جدول لیگ امارات هم اکنون تیم شارجه با 31 امتیاز صدرنشین است و الجزیره نیز 28 امتیازی و دوم است. پشت سر این تیم ها العین قرار دارد که با یک بازی کمتر، 28 امتیاز دارد. العین اگر دیدار سنتی مقابل الوحده را با اختلاف بیش از 2 گل ببرد، با 31 امتیاز صدرنشین می شود.

 

1363775

 

این شرایط شبیه به لیگ ایران است که در آن تیم پدیده با 31 امتیاز اول و پرسپولیس هم با همین تعداد امتیاز دوم است. در ایران تیم سپاهان هم 30 امتیازی است و یک بازی کمتر از رقبای خود دارد. سپاهان البته همین امروز بازی آخر خود را انجام می دهد. آنها می توانند با 33 یا 31 امتیاز قهرمان نیم فصل شوند یا اینکه 30 امتیازی بمانند و صدرنشینی را در اختیار پدیده قرار دهند.

 

1363774

 

پس از صدرنشینان، تیم چهارم لیگ امارات هم شباب الاهلی است که 25 امتیاز دارد. در ایران هم تراکتورسازی با 26 امتیاز رده چهارم جدول را در اختیار دارد.

 

علاوه بر چهار تیم برتر، امتیازات تیم های انتهایی لیگ هم در ایران و امارات شباهت هایی به یکدیگر دارد که در نوع خود جالب است. البته نکته قابل توجه این است که امتیازات تیم های این دو لیگ در حالی به هم نزدیک است که اماراتی ها 2 بازی کمتر از تیم های ایرانی انجام داده اند و در واقع میانگین امتیاز گیری بهتری داشته اند.

دیدگاه‌ها