کد خبر : 1570695 | 02 آذر 1397 ساعت 10:34 | 128.5K بازدید | 0 دیدگاه

پروفسور گزینه جانشینی دشمن اول کی روش؛

قهرمان لیگ کره جنوبی به دنبال برانکو

باشگاه چونبوک موتورز کره جنوبی برانکو ایوانکوویچ را جزو گزینه های مربیگری خود در فصل قرار داده است.

قهرمان لیگ کره جنوبی به دنبال برانکو

به گزارش "ورزش سه"، تیم چونبوک هیوندای موتورز این فصل موفق شد چند هفته مانده به پایان لیگ و با اقتدار قهرمان کی لیگ کره جنوبی شود. اما آن ها در لیگ قهرمانان آسیا خیلی زود کنار رفتند و نتوانستند از پس رقبای چینی و ژاپنی بر بیایند تا مدیران و هواداران تیمی که قهرمان 2 دوره لیگ قهرمانان آسیا شده، تمایل چندانی به ادامه همکاری با کادرفنی فعلی تیمشان نداشته باشند.

 

چوی کانگ هی سرمربی 59 ساله تیم چونبوک موتورز است که برای فوتبال دوستان ایرانی مربی نام آشنایی به شمار می رود. او در مقدماتی جام جهانی 2014 سرمربی تیم ملی کره بود و در روزهای پایانی مرحله مقدماتی و در آستانه بازی حساس ایران و کره، جنگ لفظی شدیدی را با کارلوس کی روش آغاز کرد. در آن مقطع کی روش و کانگ هی در کنفرانس های خبری و مصاحبه ها علیه یکدیگر صحبت هایی انجام می دادند که در نهایت این داستان با پیروزی تیم ملی برابر کره، مشت گره کرده کارلوس کی روش به سوی کانگ هی و اخراج مربی کره از سمتش به پایان رسید.

 

پس از برکناری از تیم ملی کانگ هی هدایت تیم سبزپوش لیگ کره را برعهده گرفت و در طول 5 سال، 4 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی آسیا را با این تیم محبوب کره ای رقم زد تا کارنامه موفقی را پس از نیم دهه در چونبوک برای خود دست و پا کند. اما نکته مهم این است که نباید فراموش کرد کره ای ها زمانی او را از مقام سرمربیگری تیم ملی کشورشان عزل کردند که کانگ هی صعود به جام جهانی را قطعی کرده بود و در بازی برابر ایران نیز بازیکنان فرصت های بی شماری را از دست دادند.

 

حال در چنین شرایطی از رسانه های کره ای زمزمه هایی مبنی بر برکناری سرمربی پرافتخار و 59 ساله چونبوک به گوش می رسد. همچنین آن ها چند گزینه برای جانشینی کانگ هی اعلام کرده اند که به تائید برخی از اعضای باشگاه چونبوک موتورز نیز رسیده است.

 

یکی از گزینه ها ژوزه مورایس سرمربی 53 ساله پرتغالی است. او سابقه حضور در کادرفنی چلسی و رئال مادرید را دارد اما به عنوان سرمربی از کارنامه پرباری بهره مند نیست و در سال 2016 از آاک آتن و در سال 2017 از بارنزلی اخراج شد. مورایس اکنون سرمربی کارپاتی لویو اوکراین است که به نتایج خوبی با این تیم دست نیافته و در آستانه اخراج قرار دارد. هواداران چونبوک تمایل چندانی به حضور این مربی نشان نداده اند.

 

گزینه بعدی روی فاریا، دستیار همیشگی ژوزه مورینیو است. او در پورتو، چلسی، اینتر میلان، رئال مادرید و منچستریونایتد دستیار مورینیو بود و رفتاری شبیه به این مربی پرتغالی نیز دارد. فاریای 43 ساله و پرتغالی در آپریل 2014 به دلیل حمله به داور و استفاده از الفاظ رکیک در جریان بازی چلسی و ساندرلند 6 بازی از همراهی تیمش محروم شد. او تجربه سرمربیگری در هیچ تیمی را ندارد.

 

آخرین گزینه کره ای ها طبق اعلام رسانه های این کشور، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس است. او باتوجه به موفقیت در فوتبال چین در سال های دور همواره مورد اقبال تیم های شرق آسیا بوده اما عملکردش در پرسپولیس آنقدر ویژه هست که چشم بادامی ها را بار دیگر به سمت خود بکشاند. برانکو در این سال ها 4 جام با پرسپولیس به دست آورده و همچنین این فصل در فینال آسیا حضور داشت، این را باید گذاشت کنار رزومه پر و پیمان این مربی کارکشته که سابقه 2 حضور در جام جهانی را هم دارد.

 

پیشنهاد باشگاه چونبوک موتورز به برانکو ایوانکوویچ سه ساله خواهد بود اما هنوز کره ای ها به سراغ پروفسور نرفته اند.

 

1356991

 

1356992

 

1356990

 

 

برانکو که گفته می شود به دلیل معوقات زیاد از پرسپولیس اجازه جدایی بدون رضایت باشگاه را دارد، در نشست خبری پس از بازی درباره احتمال جدایی اش از پرسپولیس گفت: الان وقت این طور سوال‌ها نیست. همیشه گفتم که طوری کار می‌کنم که گویی ۱۰۰ سال در پرسپولیس خواهم بود. من و همکارانم این طور کار می‌کنیم. کسی از فردا خبر ندارد. به خصوص الان که بازی را بردیم و خوشحال هستیم. امسال و سال دیگر قرارداد دارم و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

 

لازم به ذکر است پروفسور تا پایان لیگ نوزدهم با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر قرمزها حقوق عقب افتاده سرمربی موفق تیمشان را بپردازند، برانکو حداقل تا یک و نیم سال دیگر نمی تواند بدون رضایت باشگاه جدا شود.

دیدگاه‌ها