کد خبر : 1568082 | 20 آبان 1397 ساعت 20:00 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

اوگاساوارای 40 ساله فراموش نشد؛

ادای احترام سامورایی در جایگاه آزادی (عکس)

شوجی کاپیتان تیم فوتبال کاشیما شب گذشته علیرغم تمام سر و صداهایی که در ورزشگاه آزادی وجود داشت، کاپیتان کارکشته تیمشان که در فینال فرصت بازی به او نرسید را فراموش نکرده بود.

 به گزارش "ورزش سه"، یکی از صحنه های قشنگ فینال آسیا در ورزشگاه آزادی در جایگاه خبرنگاران اتفاق افتاد؛ زمانی که شوجی کاپیتان سفیدپوشان ژاپنی قصد داشت، جام را بالای سر ببرد ولی به یکباره به یاد اوگاساوارا قدیمی ترین بازیکن تیم افتاد.


در فرهنگ سامورایی احترام یکی از مولفه های اصلی به شمار می رود و شوجی هم به رسم ادب، این بازیکن 40 ساله کاشیما را فراموش نکرده بود.


شوجی در این باره گفته : « وقتی جام را اولین نفر در دستانم دیدم خوشم نیامد؛ چون می‌خواستم اولین نفری که دستش به جام می‌رسد، اوگاساوارا تیم ما باشد. برای همین بلافاصله او را صدا زدم تا جام را به دست او بدهم.»

 

1353917


 
برای کاپیتان کاشیما البته این کار چندان هم ساده نبود؛ اول اینکه سر و صداهای اطراف او در جایگاه اهدای جام این اجازه را  نمی داد تا اوگاساوارا صدای او را بشنود و دوم اینکه اوگاساوارا برای بالا بردن جام تمایلی نشان نمی داد که در نهایت با اصرار هم تیمی ها قبول کرد.


اوگاساوارا از سال 1998 در کاشیما بازی کرده و در نهایت در آستانه 40 سالگی موفق شد، در مهم ترین افتخار این باشگاه که کسب اولین قهرمانی آسیا است، حضور داشته باشد. این بازیکن در تیم ملی هم طی سال های 2002 تا 2010 عضویت داشته است.

 

1353915


شماره 40 تیم فوتبال کاشیما در فینال روی نیمکت نشسته بود و فرصت بازی به او نرسید.

 

1353916

 

عکس ها از احمد معینی جم - ایرنا

دیدگاه‌ها