کد خبر : 1560466 | 19 مهر 1397 ساعت 23:39 | 46.2K بازدید | 0 دیدگاه

عراقی ها حریف جوان های آرژانتین نشدند؛

آرژانتین 4 – عراق 0؛ شروع ساده آلبی‌سلسته در سوپرکلاسیکو

تیم ملی آرژانتین موفق شد در نخستین بازی جام چهارجانبه عربستان موسوم به سوپرکلاسیکو یک پیروزی راحت مقابل عراق به دست آورد.

به گزارش "ورزش سه"، مسئولان فوتبال عربستان تورنمنت چهارجانبه ای برای فیفادی های ماه اکتبر در نظر گرفتند و از تیم های آرژانتین، برزیل و عراق برای حضور در آن دعوت به عمل آوردند. این تورنمنت امشب با دیدار تیم های عراق و آرژانتین آغاز شد.

 

در بازی امشب آرژانتین با ترکیب رومرو، باستوس، پتزلا، فونس موری، آکونیا، پاردس، مزا، وازکز، مارتینز، دیبالا و ده پاول وارد زمین شد.


در سمت مقابل عراقی ها هم جلال حسن، علی عدنان، علی فایز، احمد ابراهیم، مصطفی ناظم، علا مهاوی، امجد عطوان، اسامه رشید، بشار رسن، جستن میرام و احمد یاسین را در ترکیب اصلی داشتند.

 

1344260


مطابق انتظار بازی با تسلط بازیکنان آلبی سلسته آغاز شد و آرژانتینی ها از ابتدا بر حریف مسلط بودند. با وجود اینکه عراقی ها توپ ربایی های اندکی داشتند و سعی می کردند موقعیت سازی کنند، یک سانتر از سمت راست  برای آرژانتین گل اول را به دنبال داشت. لوتارو مارتینز با یک ضربه سر موفق شد دروازه جلال حسن را باز کند.


در ادامه نیمه اول بازی کمی متعادل دنبال شد و عراقی ها هم با پرسینگ شدیدی که انجام دادند، موفق شدند چند فرصت به دست بیاورند که البته سرانجامی نداشت.

 

1344259


در نیمه دوم تعویض های متعدد دو تیم آغاز شد. کاتانچ در تیم عراق تغییر تاکتیک ایجاد کرد و بشار رسن را از نوک حمله به وینگر راست منتقل کرد. این تغییرات اما کارساز نبود و در ادامه برتری آلبی سلسته بر بازی بیشتر شد.


پاسکاری آرژانتینی ها از بین هافبک های آرژانتین  و رسیدن به محوطه جریمه عراق، با ضربه روبرتو پریرا گل دوم این تیم را رقم زد. این گل در دقیقه 53 به ثمر رسید.

 

1344261


حملات نصفه و نیمه عراقی ها با بازیکنان تعویضی تازه نفس ادامه داشت ولی باز هم آرژانتین بود که به گل رسید. در دقیقه 83 کرنری از سوی بازیکنان این تیم ارسال شد که روی تیر دورتر پتزلا، مدافع پیش تاخته آرژانتینی ها با یک ضربه سر دروازه را باز کرد.


در حالی که عراقی ها می خواستند از سنگینی این شکست بکاهند، آخرین گل شاگردان اسکالونی هم به ثمر رسید و این بار سروی که به عنوان یار جایگزین به زمین آمده بود، با یک حرکت انفرادی تماشایی از میانه میدان خود را به محوطه جریمه عراق رساند و یک ضربه مطمئن به گوشه دروازه حریف آسیایی زد تا حساب کار 4 بر صفر شود.

 

1344258


بدین ترتیب تیم ملی آرژانتین موفق شد در اولین بازی جام سوپرکلاسیکو عراق را به سادگی شکست دهد و منتظر دیدار سنتی خود با برزیل در آخرین شب این رقابت ها بماند.


دومین بازی این تورنمنت را فردا شب تیم های عربستان و برزیل در ورزشگاه ملک سعود شهر ریاض برگزار می کنند.

 

دیدگاه‌ها