کد خبر : 1559102 | 14 مهر 1397 ساعت 12:51 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

وی ای آر در لیگ برتر فوتسال؛

شاهکار ناظر و داوران در لیگ برتر فوتسال!

هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ایران در حالی پیگیری شد که بازی دو تیم نامی نو و پویندگان صنعت با مسایل حاشیه ای و جنجالی همراه بود.

شاهکار ناظر و داوران در لیگ برتر فوتسال!

به گزارش" ورزش سه" رقابت های هفته نهم لیگ برتر فوتسال بانوان با یک اتفاق عجیب و قابل توجه همراه بود. در این مسابقه ابتدا تیم نامی نو اصفهان در نیمه اول به گل رسید و میزبان شیرازی در نیمه دوم گل مساوی را زد اما یک ضربه خطا باعث شد بازی دقایق زیادی متوقف شده و در نهایت تصمیم اتخاذ شده داور مسابقه با اعتراض تیم پویندگان صعنت شیراز همراه شود.


یک اتفاق و دو تصمیم


در نیمه دوم این بازی و در یک صحنه داور یک خطا به سود تیم پویندگان صنعت شیراز اعلام می کند و بازیکن این تیم یک ضربه مستقیم را به سمت دروازه نامی نو شلیک می کند. دروازه بان تیم نامی نو از مقابل توپ کنار رفت و توپ وارد دروازه شد. درحالی که داور وسط گل را قبول کرد و بازیکنان پویندگان صنعت خوشحالی می کردند اما داور دوم این بازی گل را قبول نکرد.


ستاره زارع سرمربی تیم پویندگان در اینباره گفت: «سر داور  روی خطای بازیکن نامی نو یک  ضربه مستقیم  برای تیم ما گرفت که بازیکن ما توپ را به گل تبدیل کرد اما دروازه بان حریف ،پرچم کمک داور را به نشانه ضربه غیر مستقیم دیده بود و به همین خاطر معتقد بودند توپ نمی توانست مستقیم به گل تبدیل شود و جا خالی داد.»


بعد از این اتفاق، داور و ناظر صحنه درخواست بازبینی فیلم بازی را دادند و تماس هایی با فدراسیون فوتبال انجام می شود. موضوعی که با اعتراض تیم پویندگان صنعت همراه بود چرا که آن ها معتقد بودند که ناظر در تصمیم داور نقش داشته و این کار قانونی نیست. اما آنطور که سرمربی تیم شیرازی در گفت و گو با " ورزش 3" اعلام کرده این است که بعد از دیدن فیلم و مشاوره های انجام شده بازهم داور خطای مستقیم اعلام کرده و این تیم خطا را به صورت یک ضرب می زند.


کمیته داوران رای داور را تایید


فاطمه فهیمی مسئول کمیته داوران فوتبال بانوان در رابطه با این موضوع گفت:« داوران ما در این صحنه اشتباه کردند، داور اول خطای مستقیم و داور دو خطای غیرمستقیم تشخیص داد.» او افزود:« وقتی ضربه توسط بازیکن پویندگان صنعت یک ضرب زده می شود دروازه بان تیم نامی نو که یک دروازه بان با تجربه ملی و بین المللی است به دلیل اینکه نظر داور دو که خطای غیرمستقیم را شنیده، جاخالی می دهد. »


او ادامه داد:« به دلیل اشتباه و ناهماهنگی که بین داور یک و دو رخ داده ضربه غیرمستقیمی که زده شد باید تکرار می شد. ناظر هم در این صحنه دچار اشتباهاتی شده است.»


مسئول کمیته داوران فوتبال بانوان، بعد از تماس با رئیس کمیته داوران در این رابطه موضع کمیته داوران فدراسیون فوتبال را اینگونه اعلام کرد:« این اتفاق به دلیل ناهماهنگی در مدیریت داورها بوده و خوشبختانه حقی از تیمی ضایع نشده است. از نظر کمیته داوران تکرار ضربه درست بوده و اگر نیاز به بازبینی و پاسخگویی مجدد باشد بعد از درخواست تیم پویندگان صنعت این کار انجام خواهد. این تیم هر فیلم و مدرکی در این رابطه دارد را می تواند ارائه دهد تا ما آن ها را بررسی کنیم.»


فهیمی در ادامه هم گفت:« در زمان بازی با من هیچ تماسی گرفته نشده است. با اینحال همانطور که گفتم موضوع مهم این است که در نهایت حقی از تیمی ضایع نشده است و تکرار ضربه تصمیم کاملا درستی بوده و نپذیرفتن گل نیز کاملا قانونی است.»

دیدگاه‌ها