کد خبر : 1558663 | 12 مهر 1397 ساعت 13:05 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی؛ سهمیه صعود به لیگ برتر همان دو تیم است

کمیته مسابقات به طور رسمی اعلام کرد در پایان بازی های این فصل لیگ یک 2 تیم برتر به بازی های لیگ برتر صعود خواهند کرد.

رسمی؛ سهمیه صعود به لیگ برتر همان دو تیم است

به گزارش "ورزش سه"، سعید فتاحی در این باره می گوید: هیات رئیسه سازمان لیگ برتر مصوب کرده بود 2.5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند که این مصوبه از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تایید نشد و طبیعتا قابل اجراء نیست. بنابراین و به طور قطع در پایان بازی های این فصل تنها دو تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد. نکته ای هم که من در قرعه کشی بازی های دسته اول به آن اشاره کردم مصوبه سازمان لیگ برتر بود که در نهایت تصویب نشد.


به نظر می رسد این مصوبه به این خاطر از سوی هیات رئیسه تایید نشد که تعداد تیم های حاضر در دسته اول با توجه به کناره گیری تیم نفت تهران و کنار گذاشتن تیم سیاه جامگان از 18 تیم به 16 تیم کاهش پیدا کرده است و الان تعداد تیم های لیگ برتری و دسته اولی برابر شده است. از سویی برخی معتقدند برگزاری بازی پلی آف چه در بالای جدول و چه در انتهای جدول تیم های بیشتری را درگیر می کند و جلوی برخی از اتفاقات غیر فوتبالی را در هفته های پایانی می گیرد.


در برخی از کشورهای اروپایی حتی شاهد این هستیم که سهمیه صعود در پایان بازی های گروهی بین تیم های بالای جدول تقسیم می شود و بازی های پلی آف در نهایت تعیین کننده تیم های صعود کننده به لیگ برتر خواهد بود. حتی در پایین جدول هم این طور است. به واقع در لیگ های اروپایی همه تیم های صعود کننده و سقوط کننده به طور مستقیم در این موقعیت قرار نمی گیرند و همه این ها به این خاطر است که جلوی برخی از بی تفاوتی ها و شاید هم توافق ها در هفته های پایانی گرفته شود و در نهایت تیم های بیشتری درگیر صعود و سقوط می شوند تا جذابیت بازی ها نیز حفظ شود. 


به نظر می رسد در پایان هم با سقوط سه تیم از دسته اول به دسته دوم تعداد تیم های لیگ یکی 16 تیم باقی بماند. البته در این خصوص هنوز تصمیم گیری نشده است.

دیدگاه‌ها