کد خبر : 1558536 | 11 مهر 1397 ساعت 18:31 | 109.9K بازدید | 0 دیدگاه

مرزبان: پست او در پرسپولیس اشتباه است

سیامک نعمتی بهترین دفاع راست ایران است

سرمربی سابق تیم پیکان معتقد است، سیامک نعمتی می‌تواند با درخشش در پست دفاع راست پرسپولیس به تیم ملی راه یابد و یکی از بازیکنان موثر ایران در این پست باشد.

سیامک نعمتی بهترین دفاع راست ایران است

به گزارش "ورزش‌سه"،  شب گذشته تیم نفت مسجدسلیمان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف استقلال تهران رفت و در پایان 120 دقیقه تلاش خود با نتیجه 1-0 مقابل شاگردان شفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. علیرضا مرزبان که به تازگی هدایت نفت را بر عهده گرفته در سه دیدار اخیرش سه شکست بر اساس بی تجربگی بازیکنان و بدشانسی به دست آورده و به دنبال این است با بهره‌مندی از تعطیلات لیگ نقاط ضعف نفت مسجدسلیمان را پوشش دهد. حال این مربی با تجربه در خصوص دیدار شب گذشته تیمش گفت:


ما باید بر روی برخی معیارهای حرفه‌ای در تیممان کار کنیم که این مسئله احتیاج به زمان دارد. اما بازیکنان ما بازی به بازی بهتر می‌شوند و تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهند. شما اگر نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما نسبت به بازی با سپاهان شرایط بدنی، تاکتیکی و روحی بهتری داشتیم و در این راه هواداران هم حمایت خوبی از ما انجام دادند. تیم ما در یک ربع اول بازی گرفتار حملات پردامنه استقلال شد اما با گذشت زمان بازیکنانم بر بازی مسلط شدند و نمایش با کیفیتی از خود ارائه دادند. لازم است که بگویم گلی که در وقت‌های دریافت کردیم در موقعیت آفساید به ثمر رسید اما در کل این مسابقه تجربه خوبی برای شاگردانم بود.


مرزبان هم‌چنین در خصوص بازی روز شنبه نفت مقابل استقلال که در چهارچوب مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود، گفت:
همانطور که ما از آن‌ها شناخت پیدا کردیم، استقلالی‌ها هم شناخت پیدا کردند و این یک رسم در فوتبال دنیا است. استقلال یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر فوتبال ایران محسوب می‌شود و ما دوست داریم مقابل آن‌ها نتیجه لازم را کسب کنیم. همانقدر که آن‌ها از ما شناخت دارند ما هم اطلاعات کافی داریم و انتظار دارم یک بازی شرافتمندانه از سوی هر دو تیم شاهد باشیم. شما دیدید حواشی که قبلا فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار بود در بازی دیشب وجود نداشت. ما سعی می‌کنیم در بازی روز شنبه پیروز باشیم و باخت روز گذشته را به فراموش کرده و به وضعیت تیم در جدول سر و سامان دهیم.


شب گذشته در دیدار پرسپولیس مقابل السد قطر سیامک نعمتی برای اولین بار در پشت دفاع راست مورد آزمایش قرار گرفت و نمایش درخشانی از خود به جا گذاشت. در این میان اولین مربی‌ای که از نعمتی در پشت دفاع راست استفاده کرد، علیرضا مرزبان در تیم پیکان بود. وی در رابطه با درخشش نعمتی نیز گفت:
من به دلیل دیدارمان با استقلال نتوانستم شاهد برد بازیکنان پرسپولیس باشم اما به اعتقادم سیامک در تیمش پست اشتباهی دارد و اگر می‌خواهد به تیم ملی راه یابد باید در پست دفاع راست بازی کند. این بازیکن در نبردهای تن به تن خوب عمل می‌کند، با سرعت به دفاع باز می‌گردد و ارسال‌های بسیار خوبی دارد و از همه مهم‌تر سرعت انتقال توپش از دفاع به حمله بسیار بالاست. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که نعمتی را اساسا یک دفاع راست خوب بدانیم. به نظرم سیامک پست اصلیش در فاز هجومی نیست و باید دفاع راست پرسپولیس باشد و این پست را نگه دارد. حسین ماهینی یکی از بازیکنان خوب و ستاره‌های پرسپولیس است اما به نظرم هنگام بازگشتشش در پست دیگری مورد استفاده قرار گیرد تا سیامک در این پست بدرخشد. فوتبال ایران به طور کل در پست دفاع راست دچار مشکلات فراوان است و نعمتی با استعدادی که در این منطقه دارد می‌تواند به یکی از ستاره‌ها تبدیل شود.


مرزبان در ادامه نظرش درباره بازی برگشت با پرسپولیس را اینگونه بیان کرد:
بازی برگشت بسیار خطرناک است و السد بسیار تیم خوب و قوی‌ به حساب می‌آید. کادرفنی تیم پرسپولیس باید بر روی مسائل روحی و روانی بازیکنان کار کنند و آن‌ها را آماده این دیدار سخت و صعود به فینال آسیا بکنند. پرسپولیس قدرت کافی برای برنده شدن در بازی برگشت را دارد اما باید تمرکز روانی کامل وجود داشته باشد تا به مرحله نهایی صعود کنند.

دیدگاه‌ها