کد خبر : 1557341 | 06 مهر 1397 ساعت 22:25 | 49.7K بازدید | 0 دیدگاه

از دورتموند به لورکوزن با خشونت و دعوا

پدیده ای که می‌خواهد یک تمبر پستی باشد!

یک ضرب المثل آمریکایی هست که می گوید: مثل یک تمبر پستی باش، آنقدر سفت بچسب تا به مقصد برسی. این مثالی برای تیم سمج یحیی گل محمدی ست. پدیده ای که صدر جدول را رها نمی کند.

پدیده ای که می‌خواهد یک تمبر پستی باشد!

به گزارش "ورزش سه"، پدیده در یک بازی سخت دیگر باز هم شکست نخورد. آنها بعد از باخت هفته اول مقابل پرسپولیس هفت مسابقه دیگر خود را با پیروزی و تساوی پشت سر گذاشته اند تا همچنان بالاتر از غول هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و استقلال در بالاترین نقطه لیگ بدرخشند.


آنها هفته به هفته پیش بینی های بد را پشت سر گذاشته و تا آخرین لحظه به هیچ حریفی باج نداده اند. اگر چه امروز در جم مهدی تارتار برای شکست دادن آنها کاملا جدی بود اما این دو مدافع سابق پرسپولیس در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا پدیده سپاهان صدرنشین را پشت سر بگذارد. آنها سومین تیمی بودند که در فاصله 24 ساعت پله اول را به دست گرفتندو البته تا 20 روز دیگر  به تیم دیگری آن را پس نخواهند داد. اگر چه صدرنشینی لیگ در هفته هشتم موضوع چندان مهمی نیست اما جدول لیگ می تواند 3 هفته خواب راحت را برای یحیی گل محمدی تضمین کند. خوابی که البته  با توجه به مشکلاتی مثل کمبودهای مادی و مسایلی از این دست قطعا آنچنان هم آرام نخواهد بود.

 

1340657

 

1340659


امروز پدیده در حالی برابر پارس جنوبی به تساوی رسید که توانسته بود در زمین پارس جنوبی که با توجه به ارتفاعش از سطح دریا بازی برای هرتیمی در آن دشوار است برنده باشد اما آن بازیکنی که ساکت الهامی دستیار یحیی گل محمدی در این فصل خودش به لیگ برتر آورده بود امروز با گلی که زد سه امتیاز را از استاد و مربی سابقش گرفت. مجید علیاری مهاجم 22 ساله ای که الهامی از مقاومت به لیگ برتر آورده بود دو امتیاز پدیده را گرفت تا این تیم نتواند با فاصله بیشتری صدرنشینی اش را تثبیت کند.


تقابل امروز پدیده با پارس نکته جالب دیگری هم داشت. پدیده در حال حاضر و در این فصل در موقعیتی قرار دارد که پارس جنوبی فصل گذشته قرار داشت اما تارتار و مردانش در ادامه فصل نتوانستند در برابر تیم هایی که ساز و برگ جدی تری داشتند ، رقابت را ادامه دهند و در نهایت حتی دستشان از سهمیه هم کوتاه ماند. امسال هم پدیده به صدرجدول آمده اما با این تفاوت که یحیی گل محمدی تجربه های مشابهی با ذوب آهن و نفت در لیگ برتر داشته و این می تواند باعث شود که پدیده از تجارب پارس جنوبی هم درس گرفته و امسال به صدرجدول بچسبد. مثل همان تمبری که امید نمازی می گفت به پاکت طوری بچسبند تا به  مقصد برسند.

 

1340660


بازی امروز البته که خیلی دوستانه به پایان نرسید. ساکت الهامی دستیار یحیی و روح الله سیف اللهی بازیکن تیم پارس جنوبی  در پایان بازی با هم درگیری جدی پیدا کردند. به هرحال بازی پرخبر با آن پایان جنجالی با یک تساوی به پایان رسید. این بازی را می  توان به نوعی جدال دورتموندی های فصل قبل و لورکوزنی های فصل  جدید دانست. درحالی که فصل قبل پارس جنوبی به واسطه رنگ لباس و نتایجش با دورتموند مقایسه می شد امسال پدیده خیلی شبیه به لورکوزنی است که در اوایل قرن بیست و یکم با کلاوس  تاپ مولر و ستاره هایی مثل بالاک و نیوویل توانست به فینال اروپا هم برسد. جالب است که استقلال خوزستان هم در سالی که لستر قهرمان لیگ برتر انگلستان شد با لستر مقایسه می شد و حالا تعداد شگفتی سازانی که لقبی اروپایی در فوتبال ایران دارند به عدد سه رسیده است.


آیا یحیی می تواند امسال با پدیده شگفتی را تا پایان فصل برساند؟ باید دید چسبندگی این تمبر تا مقصد ادامه خواهد داشت یا تیم های مجهز و پرستاره به هرنحوی که هست جای آن ها را می گیرند؟ پاسخ این جواب از بازی فولاد در جام حذفی آغاز خواهد شد.  جالب اینکه فولاد در شروع مجدد لیگ  برتر هم اولین حریف پدیده است. چه جالب وقتی اسم فولاد و یحیی را کنار هم قرار می دهیم. آن ها روزهای باشکوهی بایکدیگر داشته اند و شاید بازهم خاطرات خوش یحیی از تیم سابقش ادامه پیدا کند.

 


نویسنده: امید ذاکری نیا
عکس از: مهدی مهران نژاد

دیدگاه‌ها