کد خبر : 1551986 | 16 شهریور 1397 ساعت 12:25 | 94.6K بازدید | 0 دیدگاه

الگوبرداری از ستاره پرتغالی و عضلات بهم پیچیده‌اش

مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

چسباندن عکس عضلات بازیکنان مطرح فوتبال جهان مثل رونالدو روی دیوار مرکز ملی فوتبال یک معنا بیشتر ندارد؛ الگوبرداری ملی‌پوشان از ستاره‌های بزرگ فوتبال.

مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

به گزارش "ورزش سه"، در سال‌های اخیر همواره این موضوع مطرح بوده که کارلوس کی‌روش در جریان اردوهای تیم ملی با بازیکنان در بحث انگیزشی و روحی و روانی خیلی کار می‌کند. همین چند ماه قبل در حین برگزاری جام جهانی بود که مشخص شد سرمربی تیم ملی شب قبل از دیدار با اسپانیا به جای آنالیز تصویری حریف، فیلم جنگی و اکشن برایشان به نمایش در آورده و گفته شد که با این کار قصد دارد توان جنگجویی آنها را بالا ببرد.


مثال دیگر این موضوع حضور سرمربی تیم ملی ووشو، حسین اوجاقی در تمرینات تیم ملی قبل از جام جهانی بود که به بازیکنان روح مبارزه‌طلبی را آموزش می‌داد. مسائلی که نشان می‌دهد کی‌روش فارغ از مسائل فنی به بحث‌های انگیزشی بسیار اهمیت می‌دهد و مدام با بازیکنانش برای تبدیل شدن به بهترین‌ها با شکل‌های مختلف حرف می‌زند.
در شرایط کنونی نیز کارلوس کی‌روش تیمش را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند و اردوی اول ملی‌پوشان آغاز شده است. در حین برگزاری این اردو اتفاق جالبی رخ داد که توجه همگان را به خود جلب کرد. روز گذشته خبرنگاران و عکاسانی که به مرکز پک رفته بودند،‌ چسبانده شدن عکس‌هایی از عضلات بازیکنان تیم ملی و چند ستاره بزرگ فوتبال جهان روی دیوار ها و مجاور دستگاه‌های بدنسازی باعث جلب توجه شد.


در بین عکس‌های فیگور گرفته بازیکنان تیم ملی، عکس‌هایی از عضلات کریس رونالدو و فابرگاس دو ستاره مطرح فوتبال جهان چسبانده شده که به نظر می‌رسد به عنوان الگوی بدنسازی مورد استفاده قرار گرفته است و این درست همان شبیه‌سازی‌ای است که کی‌روش مدام به بازیکنانش برای استفاده از آن تاکید دارد. 


به نظر می‌رسد کی‌روش که قطعا چسباندن این عکس‌ها با هماهنگی‌اش صورت گرفته، قصد دارد با یک الگوی درست بازیکنانش بدنسازی کنند و برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده شوند. او شاید قصد دارد از نظر بدنی بازیکنانی شبیه به رونالدو فابرگاس بسازد وروانه مسابقات کند. بازیکنانی که مثل رونالدو و فابرگاس عضلات سرشانه و بازوی قدرتمندی داند و حالا آنها الگوی بازیکنان قرار گرفتند. اتفاقی که به فیزیکی شدن بازیکنان تیم ملی کمک می‌کند.


قطعا بازیکنان تیم ملی ایران نمی‌توانند استعدادی شبیه به رونالدو داشته باشند اما مقایسه آنها از نظر بدنی با ستاره بزرگ فوتبال جهان می‌تواند برایشان جذاب باشد و از نظر روحی تاثیر زیادی در عملکردشان بگذارد. به هر حال هرچه باشد کی روش همواره نشان داده از نظر روحی و روانی بازیکنانی آماده را به زمین می‌فرستد، نفراتی که این توانایی را دارند تا آخرین ثانیه مسابقه بجنگند و برای رسیدن به هدف‌شان تلاش کنند. مثال آن هم اتفاقی است که 4 سال قبل در بازی ایران و عراق رخ داد و بازیکنان تیم ملی 10 نفره 120 دقیقه جنگیدند و در نهایت با بدشانسی در ضربات پنالتی حذف شدند. اگر دور هم نرویم می‌توان به بازی ایران و مراکش اشاره کرد که در ثانیه‌های پایانی به گل برتری دست یافتیم و 3 امتیاز شیرین نصیب ایران شد.


حالا هم کی‌روش با همان شیوه همیشگی تیمش را آماده نبرد با بزرگان فوتبال قاره کهن می‌کند و در این مسیر الگوبرداری از ستاره‌های موفق فوتبال جهان را در دستور کار آنها قرار داده است.


عکس‌ها: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها