کد خبر : 1549528 | 06 شهریور 1397 ساعت 10:27 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

اکسل ویتسل چگونه به دورتموند رسید؟

عجایب زندگی فوتبالی ستاره‌ی بلژیکی زنبورها

اکسل ویتسل، هافبک ملی‌پوش بلژیکی که این روزها در دورتموند بازی می‌کند در دوران فوتبالی خود می‌توانسته در باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن بازی کند چرا که این باشگاه‌های بزرگ همگی در برهه‌ای از زمان خواهان به خدمت گرفتن او بوده‌اند.

عجایب زندگی فوتبالی ستاره‌ی بلژیکی زنبورها

به گزارش "ورزش سه"، عجیب اینجا است که ویتسل به جای این باشگاه‌های بزرگ، فوتبال خود را در استاندارد لیژ، بنفیکا، زنیست سنت‌پترزبورگ و تیانجین کوانجیان چین دنبال کرده و حالا به بوندس‌لیگا آمده تا برای زردپوشان دورتموند بازی کند. انتخاب‌هایی عجیب که زندگی فوتبالی ویتسل را به یکی از سوژه‌های داغ محافل ورزشی تبدیل کرده. ویتسل 29ساله است و درحالیکه دیگران در این سن معمولاً راه خاور دور را در پیش می‌گیرند ویتسل درست در مسیر برعکس حرکت کرده و به نظر می‌رسد بلافاصله موفق شده به یکی از بازیکنان محبوب هواداران دورتموند تبدیل شود.


دورتموند برای جذب او 20 میلیون یورو پرداخت کرده. مبلغی که در مقایسه با دیگر ستاره‌های فوتبالی هم‌تراز ویتسل اندک به نظر می‌رسد. این ملی‌پوش بلژیکی در زمان بازی در باشگاه سابقش، تیانجین کوانجیان چین دستمزد سالانه‌ای معادل 20 میلیون یورو هم دریافت می‌کرده. ویتسل در ژانویه‌ی 2017 از زنیت سنت‌پترزبورگ به چین رفت تا ناظرین و کارشناسان فوتبال را غرق حیرت کند. این درحالی بود که در تابستان 2016 به نظر می‌رسید انتقال ویتسل به باشگاه یوونتوس قطعی شده باشد. ویتسل به تورین رفته بود، تست‌های پزشکی یوونتوس را انجام  داده بود و برای کامل کردن قرارداد در یک هتل منتظر بود. ویتسل 13 ساعت منتظر ماند ولی از مسئولین یوونتوس خبری نشد. بعدها مشخص شد که مسئولین باشگاه روس مدارک مورد نیاز یوونتوس را آنقدر دیر ارسال کرده‌اند که ایتالیایی‌ها نتوانسته‌اند قرارداد با ویتسل را به موقع منعقد کنند. با این وجود گفته می‌شد ویتسل در مهلت نقل و انتقالات زمستانی به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس ملحق خواهد شد.


اما این اتفاق نیفتاد. چرا ؟ چون چینی‌ها با پیشنهادی به سراغ ویتسل آمدند که آنقدر وسوسه‌کننده بود که نمی‌شد به آن جواب منفی داد. ویتسل بعدها گفت:" تصمیم خیلی سختی بود. از یک طرف باشگاهی به بزرگی یوونتوس و از طرف دیگر پیشنهاد مالی‌ای که به خاطر خانواده‌ام نمی‌توانستم ردش کنم". ماجرایی یک سال و نیمه‌ی ویتسل در چین حالا به پایان رسیده و ویتسل با عقد قرارداد با دورتموند تا سال 2022 ماجراجویی در این تیم آلمانی را آغاز کرده. ویتسل برای پیوستن به زردپوشان دورتموند، پیشنهاد باشگاه‌هایی مثل منچستریونایتد و ناپولی را رد کرده. مدیر برنامه‌های ویتسل، پل استفانی به روزنامه‌ی Het Laatste Nieuws بلژیک گفت:" هم منچستر او را می‌خواست هم ناپولی، ولی من به اکسل گفتم خیلی تیم‌های بزرگ شبیه منچستر هستند ولی هیچ تیمی شبیه دورتموند نیست، دورتموند منحصربفرد است، و اکسل به توصیه‌ی من گوش داد".

دیدگاه‌ها