کد خبر : 1547615 | 30 مرداد 1397 ساعت 23:27 | 88.2K بازدید | 0 دیدگاه

با اما هیز سرمربی تیم زنان چلسی

سوپر مربی؛ زنی که مرگ فرزند شکستش نداد

اِما هِیز، سرمربی تیم زنان چلسی، در حالی امسال یکی از نامزدهای بهترین مربی سال فوتبال زنان جهان شد که یک تراژدی بزرگ را پشت سر گذاشت.

سوپر مربی؛ زنی که مرگ فرزند شکستش نداد

به گزارش "ورزش سه"، فیفا چند هفته قبل نامزدهای جایزه بهترین های سال را اعلام کرد که در بین آنها، نام اما هیز هم دیده می شد؛ سرمربی تیم زنان چلسی که یک فصل رویایی را با این تیم سپری کرد اما آنچه در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شد و حتی بسیاری از آن مطلع نشدند، روزهای دراماتیکی بود که این مربی در زندگی شخصی اش سپری کرد. 

در پاییز گذشته بود که هیز اعلام کرد باردار است؛ یک چالش مضاعف برای یک مربی زن که می تواند عملکرد یک فصل تیم را تحت تاثیر قرار دهد ولی هیز در کنار تیمش ماند؛ اما اتفاق تراژیک در ماه های پایانی بارداری رخ داد و یکی از دوقلوهای او در ماه های آخر بارداری جانش را از دست داد. او در ماه می وضع حمل کرد و یک پسر به دنیا آورد اما غم از دست دادن فرزند دیگر برای او به این راحتی التیام پیدا نمی کند.

او در گفتگویی به اسکای اسپورتس گفت:" در تمام طول آن دوره، من یاد گرفتم که برای چیزهایی که مهم هستند، واقعا ارزش قائل شوم.

می دانستم که یکی از فرزندانم سالم نیست؛ به ویژه بعد از 20 هفتگی. بنابراین می دانستم که باید با آن مبارزه کنم. این کار را بدون اطلاع دیگران انجام دادم زیرا فکر می کردم مهم است که تیم با این شرایط مواجه نشود. این مسئولیت من بود.

اما من به خاطر همه حمایت هایی که دریافت کردم متشکر هستم. من همیشه اینطور بوده ام اما از این به بعد بیشتر هم به برای زندگی ارزش قائل هستم اما از دست یک بچه در حالی که تنها 5 هفته تا به دنیا آمدن فاصله داشت، برای همیشه با من خواهد بود."

 

 

1329379

 

هیز به توصیه پزشکان، همراه با تیم زنان چلسی برای دیدار مقابل بریستول، به این شهر سفر نکرد و به این ترتیب پیروزی 2-0 تیمش که منجر به قهرمانی در سوپرلیگ زنان شد را از دست داد.

تیم او همچنین قهرمان جام حذفی زنان شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید. این دستاوردها باعث شد تا او یکی از نامزدهای جایزه بهترین مربی فوتبال زنان دنیا در سال 2018 شود.

هیز معتقد است که نگرش بازیکنانش و واکنش آنها به اتفاق تراژیکی که برای او رخ داد، نشان دهنده شخصیت واقعی آنهاست:" فکر می کنم آنها تا چند روز پیش از دو-سه دیدار پایانی فصل، چیزی نمی دانستند. به بازیکنان گفتم که می خواهم در این مورد در رسانه ها چیزی بخوانید. این اتفاق برای من مهم است اما کاری نمی شود کرد. در صورت شان دیدم که شوکه شده اند؛ چیزی بیش از ناراحتی. آنها می دانستند که من دوران دشواری را سپری می کنم.

 

 

1329384

 

چند تا از آنها به من گفتند که وقتی به برای بازی به بریستول رفتند، مصمم بودند که فصل را در همان بازی به پایان برسانند زیرا می دانستند که من چند روز دیگر زایمان خواهم کرد.

از آنها متشکرم زیرا آنها فشار بیشتری را متحمل شدند و جالب است که بگویم وقتی بازی با بریستول را از خانه تماشا می کردم، برای اولین بار در دوران حرفه ای ام بود که نمی خواستم در آن بازی باشم. اول از همه به خاطر اینکه آماده وضع حمل بودم و همین طور به این خاطر که فکر کردم آنها می توانند به نتیجه برسند. من گروهی از بازیکنان را در اختیار دارم که فکر می کنم از نظر مسئولیت پذیری و تعهد، بهترین ها در دوران حرفه ای ام هستند."

دیدگاه‌ها