کد خبر : 1540155 | 31 تیر 1397 ساعت 16:46 | 135.2K بازدید | 0 دیدگاه

دفاعیات ستاره مغضوب؛

سکوت اوزیل درباره ملاقات با اردوغان شکست

ستاره ترک تبار تیم ملی آلمان اعلام کرد تنها به دلیل احترام به سرزمین مادری‌اش با رییس جمهور ترکیه دیدار کرده است.

سکوت اوزیل درباره ملاقات با اردوغان شکست

به گزارش "ورزش سه" مسوت اوزیل قبل از شروع جام جهانی 2018 همراه با ایلکای گوندوغان در لندن با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیداری انجام داد. اقدام این دو بازیکن تیم ملی آلمان که اصلیت ترک دارند باعث شد اسطوره‌هایی مانند بیرهوف و اوتمار هیتسفیلد واکنش‌های سرسختی نشان دهند  و اوزیل و گوندوغان را فاقد صلاحیت لازم برای همراهی مانشافت در روسیه بدانند.

 

حال هافبک آلمانی تیم آرسنال انگلیس این اقدام خود را به دور از هر گونه اقدام سیاسی دانسته و اعلام کرده است:  چند هفته گذشته اتفاقاتی رخ داد و در این مدت فرصتی پیش آمد که من به طور کامل فکر کنم و همین باعث شد که احساساتم را در حال حاضر بیان کنم. مانند بسیاری از مردم من و مادرم به یک کشوری تعلق داریم اما من در آلمان بزرگ شدم. ریشه خانواده من در ترکیه مستقر است و من خودم را آلمانی و ترک می‌دانم. در دوران کودکی مادرم همیشه به من احترام می‌گذاشت و به همین خاطر هرگز فراموش نمی‌کنم از کجا آمدم و این ارزشی است که به آن فکر می‌کنم. 

 

1302189


وی در ادامه گفت: در ماه می من به دلیل وجود یک برنامه خیریه آموزشی با اردوغان دیدار کردم. ما اولین بار در سال 2010 در جریان بازی تدارکاتی آلمان و ترکیه همراه با مرکل با ایشان دیداری داشتیم. بعد از آن که تصاویر دیدار ما منتشر شد بسیاری از افراد در آلمان واکنش‌های تندی داشتند اما این را باید بدانید که ما به هیچ عنوان قصد سیاسی نداشتیم و به دنبال فریب یا دروغ نبودیم. من فقط به علت احترام به سنت‌های کشورم با بالاترین مقام سیاسی سرزمین مادری‌ام دیدار کردم و به دنبال هیچ قصد سیاسی و انتخاباتی نبودم.

 

برای من عکس گرفتن با رییس جمهور اردوغان در مورد سیاست یا انتخابات نبود، بلکه قصدم احترام به بالاترین مقام کشور ترکیه بود. من فوتبالیست هستم نه سیاستمدار و مفهوم دیدار ما حمایت از هیچ گونه جریان سیاسی نبود. در حقیقت، ما در مورد فوتبال صحبت می کردیم، زیرا اردوغان در جوانانی فوتبالیست بوده است.

 

حتی اگر رسانه های آلمانی چیز دیگری را ارائه کرده اند، حقیقت این است که امتناع از دیدار با رئیس جمهور ریشه های اجداد من را بی اعتبار می کرد. برای من مهم نبود که اردوغان یک رییس جمهور بود، اما به هر حال او رئیس جمهور ترکیه بود. احترام به یک جلسه سیاسی رفتاری است که قطعا توسط ملکه و نخست وزیر ترسا زمانی که آنها نیز با اردوغان در لندن ملاقات کردند انجام می شود اما اگر او رئیس جمهور ترکیه و یا آلمان هم بود، رفتار من متفاوت نبود.

 

من می فهمم که درک این مسائل ممکن است دشوار باشد زیرا در برخی از فرهنگ ها یک رهبر سیاسی نمی تواند جدا از فرد باشد. اما در این مورد متفاوت است و عکسی که من گرفتم بی توجه به نتایج انتخابات بود."

دیدگاه‌ها