کد خبر : 1535924 | 13 تیر 1397 ساعت 11:25 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

اعجوبه‌ی فرانسوی چشم به جام طلایی دوخته 

اشتباه نکنید، ام‌باپه فوتبالیستی عادی نیست

ام‌باپه ستاره‌ی جوان فرانسه در بازی مقابل آرژانتین به گواهی دوست و دشمن درخشان ظاهر شد.

اشتباه نکنید، ام‌باپه فوتبالیستی عادی نیست

به گزارش ورزش سه، در حالت عادی اگر فوتبالیستی 19ساله در یک مسابقه‌ی حذفی جام جهانی این چنین بدرخشد مسلماً مقالات بسیاری در ستایش از او نوشته خواهد شد که او را برای فوتبالدوستان معرفی کرده و می‌گویند کدام باشگاه‌ها خواهان به خدمت گرفتنش هستند. ولی ام‌باپه فوتبالیستی عادی نیست. 


ام‌باپه با پیراهن باشگاه‌های موناکو و پاری سن‌ژرمن در لیگ فرانسه به قهرمانی رسیده و فصل گذشته با باشگاه پاریسی تمامی افتخارات ممکن در فرانسه را بدست آورده. او در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده و تا این لحظه 21 بازی ملی در کارنامه دارد. و تا چند هفته‌ی دیگر زمانی که پاری سن‌ژرمن برای جذب قطعی او 180 میلیون یورو به موناکو پرداخت می‌کند، ام‌باپه به دومین فوتبالیست گران‌قیمت تاریخ تبدیل خواهد شد. 

 

1315690

 

ام‌باپه در ماه آوریل در جریان پیروزی 3-1 فرانسه بر روسیه در یک بازی دوستانه، به جوان‌ترین فوتبالیست فرانسوی‌ای تبدیل شد که از جنگ جهانی دوم تا کنون موفق شده در یک بازی برای آبی‌پوشان دو گل به ثمر برساند. ام‌باپه در بازی اخیر مقابل آرژانتین هم بعد از پله در جام جهانی 1958 به اولین بازیکن زیر بیست‌سالی تبدیل شد که در یک مسابقه‌ی جام جهانی دو گل به ثمر می‌رساند. ام‌باپه چند ماه پیش هم به جوانترین فوتبالیستی تبدیل شده بود که در لیگ قهرمانان اروپا ده گل به ثمر رسانده‌. به عبارت دیگر، با نگاهی به کارنامه‌ی دوران فوتبالی کوتاه ام‌باپه، به وضوح درمی‌یابیم که کسب موفقیت‌های تاریخی برای او به کاری روزمره تبدیل شده. 

 

البته هدف ما به هیچ وجه این نیست که درخشش خارق‌العاده‌ی او در جریان پیروزی 4-3 تیمش مقابل آرژانتین را که روز شنبه در کازان بدست آمد، کوچک کنیم. کاملاً برعکس. ستایش‌هایی که بعد از بازی از او شد، و مقایسه‌اش با پله و تیری آنری، همه و همه نشان داد ام‌باپه در مصاف با یاران مسی چقدر درخشان بوده. 


شاید ادعای حاکمیت ام‌باپه بر دنیای فوتبال کمی زودهنگام باشد ولی شکی نیست که او این روزها بر جام جهانی حکمفرمایی می‌کند. حریف بعدی فرانسوی‌ها، اروگوئه منتظر او است. جدالی که تا این لحظه دشوارترین محک ام‌باپه در تیم ملی فرانسه خواهد بود. 


روز جمعه در نیژنی نووگراد، دنیای فوتبال شاهد جدال ستاره‌ی توقف‌ناپذیر پاریسی و باروی مستحکم اروگوئه‌ای، دیه‌گو گودین خواهد بود. گودین، ستاره‌ی اتلتیکو مادرید در روسیه نشان داده بی‌جهت نیست که از او به عنوان بهترین دفاع وسط دنیا یاد می‌کنند. او غولی است که خط دفاعی اروگوئه بر محور او ساخته و پرداخته شده. خط دفاعی که در جریان هفت پیروزی پیاپی اروگوئه تنها یک بار باز شده است. 


گودین و یارانش در خط دفاعی، در جریان پیروزی اروگوئه بر پرتغال در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام جهانی، درخشان ظاهر شدند. آنها 9 تکل موفق داشته، 19 حمله‌ی حریف را به خوبی دفع کرده و 10 بار با اجرای پرسینگ توپ را از دست حریف درآوردند. در نتیجه‌ی درخشش آنها بود که از 20 شوت پرتغالی‌ها تنها 5 شوت در چهارچوب دروازه بود. پنج شوتی که کمتر توانست موسلرا را در درون دروازه به زحمت بیندازد. 

 

1315728


لوکاس توریرا و رودریگو بنتانکور هم در بازی با پرتغال عالی بودند. آنها در خط میانی هیچ فضایی به حریف ندادند، همان فضاهایی که ام‌باپه در بازی با آرژانتین به زیبایی هر چه تمام‌تر از آنها استفاده می‌کرد. گودین بازیکن سریعی نیست و مسلماً در کورس سرعت نمی‌تواند با ام‌باپه رقابت کند. ولی استحکام خط میانی اروگوئه باعث می‌شود احتمال اینکه گودین مجبور شود با ام‌باپه در کورس سرعت جدال کند به حداقل برسد. 


به همین دلیل ممکن است بازی با اروگوئه برای ام‌باپه نبرد تاکتیکی‌ای باشد که او تا کنون هرگز با آن روبرو نشده. باید منتظر ماند و دید اعجوبه‌ترین استعداد فوتبال فرانسه در 20 سال اخیر در جدال حساس تیمش با اروگوئه چه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها