کد خبر : 1534603 | 08 تیر 1397 ساعت 12:49 | 152.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌های ایران کلاس جهانی دارند اما ...

برانکو: کی‌روش بازیکنان ما را آزار می‌دهد

نشریه‌ی یوتارنی‌لیست کشور کرواسی در مطلبی به برانکو ایوانکوویچ و جنجال‌های اخیر پیرامون او و کارلوس کی روش پرداخته.

برانکو: کی‌روش بازیکنان ما را آزار می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، یوتارنی‌لیست که یکی از نشریات معتبر کرواسی است با برانکو گفتگو کرده و مقاله‌ای درباره‌ی وضعیت او در ایران و جنجال‌های اخیر و کشمکش او با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرده. در ادامه ترجمه‌ی مطلب یوتارنی‌لیست را می‌خوانید:


برانکو ایوانکوویچ در ایران چهره‌ی بسیار محبوبی است. سرمربی پرسپولیس، یکی از محبوب‌ترین چهره‌ای این باشگاه نزد هواداران بوده و فصل پیش با پرسپولیس در لیگ برتر ایران به قهرمانی رسیده. برانکو با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق بوده و به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یافته. 


ایوانکوویچ در کرواسی بیشتر به عنوان سرمربی سابق دینامو و دستیار اول بلاژویچ در جام جهانی تاریخی 1998 و کسب مدال برنز توسط تیم ملی کرواسی شناخته می‌شود. برانکو در جام جهانی 2006 هم به عنوان سکاندار تیم ملی ایران حضور داشته. ایرانی‌ها برانکو را تحسین می‌کنند ولی در روزهای اخیر جدال برانکو با  سرمربی فعلی تیم ملی ایران، کارلوس کی روش در این کشور بسیار خبرساز شده. مربی پرتغالی‌ای که با ایران در جام جهانی روسیه نمایش موفقی داشته و در ایران، بسیاری را شیفته‌ی خود کرده. 


سرمربی پرتغالی، ایوانکوویچ را متهم کرده که قبل از جام جهانی، در مراحل آماده‌سازی تیم ملی ایران، بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی نگذاشته. برانکو اما در تلویزیون ایران در مقام پاسخگویی برآمده و متقابلاً کی روش را متهم می‌کند. برانکو می‌گوید کی روش به بهانه‌ی تیم ملی نقشه‌ها و برنامه‌های او برای تیمش را به خطر انداخته. برانکو گفته " او با اقداماتش تیم من را عصبانی کرده، پرسپولیس را بایکوت کرده و بازیکنانم را آزار داده. من فقط واقعیت را می‌گویم. چهار سال به اجبار ساکت بودم. ولی حالا وقت آن است که واقعیت را مستقیم و بی‌پرده بگویم ".


البته انتقادهای کی روش عجیب به نظر می‌رسد چون اکثر قریب به اتفاق بازیکنان تیم ملی ایران که برای حضور در جام جهانی دعوت شدند، در باشگاه‌های خارج از کشور بازی می‌کردند. از پرسپولیس فقط دو بازیکن در روسیه حضور داشتند : دروازه‌بان تیم، بیرانوند و وینگر پرسپولیس، امیری.

 

نشریه‌ی کروات می‌گوید دیروز موفق شده با برانکو تماس بگیرد و با او که این روزها روند آماده‌سازی پرسپولیس را آغاز کرده گفت و گو کند. یوتارنی‌لیست می‌گوید از همان اولین کلمات برانکو معلوم بود که نظر او درباره‌ی جنجال‌آفرینی سرمربی تیم ملی ایران چیست. برانکو می‌گوید " شنیدن این حرفها از طرف او عجیب نیست. ما آدمهای بافرهنگی هستیم و قصد ندارم درباره‌ی چنین شخصیت‌هایی صحبت کنم ". 


سوال : درست است که بازیکنان پرسپولیس به جلسات تیم ملی نمی‌رفته‌اند ؟ 


برانکو : دروغ است. بازیکنان من هر وقت دعوت می‌شدند به کمپ تیم ملی می‌رفتند. او این حرفها را می‌زند چون می‌خواهد توجه افکار عمومی را از نتایج جام جهانی و ناکامی‌اش منحرف کند. ایران در جام جهانی نشان داد بازیکنان بزرگی در کلاس جهانی دارد. ولی متاسفانه مربی‌ای با ذهنیت معطوف به پیروزی مثل زلاتکو دالیچ بالای سر تیم ملی ایران نیست. کسی نیست که بتواند از کیفیت بازیکنانش به بهترین شکل ممکن استفاده کند. به نظر من این حرفها برای خریدن زمان است. 

 

سوال : نظرتان راجع به اینکه از پرسپولیس فقط دو بازیکن در تیم ملی ایران حضور داشت، چیست ؟


برانکو : کاپیتان حسینی باید به تیم ملی دعوت می‌شد. او در بازی با الجزیره، در لیگ قهرمانان آسیا گل پیروزی‌بخش ما را زد و باعث صعودمان به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی شد. ولی او را به تیم ملی دعوت نکرد چون از اینکه باشگاه‌های ایرانی موفق بشوند خوشش نمی‌آید.

 

یوتارنی لیست می‌گوید بازی‌های درخشان کرواسی در جام جهانی، برانکو را به شدت سر ذوق آورده به خصوص با توجه به اینکه او با زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی، رابطه‌ی بسیار نزدیکی دارد. 

 

برانکو در این باره می‌گوید " پیروزی ما مقابل آرژانتین فوق‌العاده عالی بود. در ایران همه انتظار داشتند تیم ملی‌شان با هدایت کی روش در جام جهانی از گروهش صعود کند و به همین خاطر است که حالا جنجال به راه می‌اندازد تا حواس‌ها را پرت کند. پرتغال بدون رونالدو اصلاً تیم نیست. ما کروات‌ها نشان دادیم که از آنها به مراتب بهتر فوتبال بازی می‌کنیم ".

دیدگاه‌ها