کد خبر : 1532272 | 30 خرداد 1397 ساعت 20:30 | 55.5K بازدید | 0 دیدگاه

سوارز کار سعودی‌ها را تمام کرد؛

اروگوئه 1- عربستان صفر؛ 2 صعود، 2 حذف

لوئیس سوارز روی توپ ارسالی از روی کرنر در دقیقه 23 دروازه عربستان را باز کرد.

اروگوئه 1- عربستان صفر؛ 2 صعود، 2 حذف

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی شب گذشته تیم ملی روسیه برابر مصر که امتیازهای این تیم را به عدد 6 رساند، موجب شد تا دیدار امروز اروگوئه و عربستان سعودی که به ترتیب سه و صفر امتیاز داشتند، با حساسیت بیشتری دنبال شود؛ شاگردان اسکار تابارز که به دنبال قطعی کردن صعودشان به جمع 16 تیم نهایی جام جهانی بودند، موفق شدند با تک گل لوئیس سوارز در دقیقه 23  سعودی‌ها را شکست دهند تا علاوه بر 6 امتیازی شدن، صعودشان به همراه روسیه و حذف عربستان و مصر را مغلوب کنند.


اروگوئه با وجود اینکه مثل 4 سال قبل نتوانست بازی‌های بهتر و پُر گل‌تری ارائه کند، اما دو بر یک بر صفر متوالی مقابل مصر و عربستان، آنها را به مرحله حذفی رساند و حالا آنها باید در سومین مسابقه دور گروهی به مصاف روسیه بروند و تنها در صورتی صدرنشین می‌شوند که به پیروزی دست پیدا کنند.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه A
چهارشنبه: 97/03/30 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: روستوف آرنا/ تماشاگر: 42678 نفر
داور: کلمنت تورپین(فرانسه)؛ کمک‌ها: نیکولاس دانسون، سیریل گرینگور و جان پیتی(ژاپن)/ کمک داور ویدئویی: گابریل ویکتوریا(پاناما)

 


تیم ملی اروگوئه


فرناندو موسلرا، خوزه ماریا خیمنز، دیگو گودین، گیرمو وارلا، مارتین کاسرس، ماتیاس وسینو(59- لوکاس توریرا)، رودریگو بنتانکور، کارلوس سانچس(82- ناهیتان ناندز)، کریستین رودریگز(59- دیگو لاکسال)، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی.
سرمربی: اسکار تابارز

 

1312262

 


تیم ملی عربستان


محمد العویس، اسامه هوساوی، علی البلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف، سلمان فرج، تیسیر الجاسم(44- حسین المقهوی)، هتان باهبری(75- محمد کنو)، سالم الدوساری و فهد المولد(78- محمد سهلاوی).
سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

 

1312261

 

شرح گل


اروگوئه 1 - عربستان صفر (دقیقه 23: لوئیس سوارز): ارسال توپ کارلوس سانچز از روی کرنر سمت چپ زمین پس از عبور از روی سر مهاجمان اروگوئه و مدافعان عربستانی و همچنین بالای دستان العویس، در مقابل دروازه خالی به سوارز رسید تا او با ضربه بغل پای چپ گل اول بازی را برای تیمش به ثمر رساند.

 


لحظات حساس

 

دقیقه 3: پاس کاوانی با ضربه سر را سوارز بعد از مهار توپ و شوت روی پای محکم به سمت دروازه عربستان زد ولی تکل عالی البلیهی که توپ را دفع کرد، منجی دروازه تیمش شد.

دقیقه 22: شوت فهد المولد از داخل محوطه جریمه راهی به دروازه اروگوئه نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 25: شوت کاوانی  بعد از برخورد به پای هوساوی در اختیار العویس قرار گرفت.
دقیقه 26: شوت هتان باهبری از فاصله 25 متری را موسلرا از زیر طاق دروازه به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 61: ارسال کاوانی از جناح چپ و ضربه سر سانچس در تیرک دوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه عربستان به اوت رفت.

دقیقه 80: شوت پشت محوطه توریرا از پشت محوطه جریمه به پای سوارز برخورد کرد و با تغییر جهت به اوت رفت.

دقیقه 86: کاوانی با فرار عالی و سریع از میانه زمین به دنبال خلق موقعیت و گلزنی بود که ضربه او بعد از دریبل یک مدافع عربستانی را العویس مهار کرد.

دقییقه 90: ضربه سر شهرانی روی توپ ارسالی از کرنر در اختیار موسلرا قرار گرفت.
دقیقه 1+90: یاسر الشهرانی با شوت زمینی از پشت محوطه جریمه به دنبال گلزنی بود که ضربه او حاصلی به همراه نداشت.

 

1312287

 

بهترین بازیکن


مارتین کاسرس، مدافع چپ با تجربه تیم ملی اروگوئه با نفوذهای خود بارها خط دفاعی عربستان را آزار داد و حملات زیادی ترتیب داد؛ او حدود 35 پاس صحیح در این مسابقه داد، یک سانتر خطرناک داشت و یک شوت هم به سمت دروازه اروگوئه زد، اما عملکرد خوب او در کارهای دفاعی که اجازه نفوذ از سمت راست زمین را به عربستانی‌ها نداد موجب شد تا بهترین بازیکن شود.
اما لوئیس سوارز، مهاجم نوک تیم ملی اروگوئه که یک گل زد و از دید فیفا هم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد هم با دوندگی زیاد در تمام دقایق بازی و سعی در ایجاد موقعیت گلزنی یا باز کردن دروازه عربستان، عملکرد خوبی داشت که می‌توان ازجمله نفرات تاثیرگذار تیمش در این برد دانست.

 


اتفاق ویژه


تکلیف گروه A جام جهانی 2018 قبل از بازی‌های سوم مشخص شد و برد اروگوئه صعود این تیم را به همراه روسیه قطعی کرد تا عربستان و مصر صفر امتیازی وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشند.

 


در حاشیه


* اروگوئه با دو تغییر نسبت به بازی قبل برابر مصر، امروز به مصاف عربستان آمده و در ترکیب این تیم کارلوس سانچز و کریستین رودریگز به ترتیب جایگزین ناهیتان ناندز و جورجیان دی آراسکائتا شده‌اند.
* عربستان که در دیدار اخیرش با 5 گل به روسیه باخت، امروز چهار جابه‌جایی در ترکیب اولیه‌اش نسبت به مسابقه افتتاحیه داشته و العویس، البلیهی، باهبری و المولد به ترتیب جای عبدالله معیوف، عمر هوساوی، یحیی الشهری و محمد سهلاوی بازی می‌کنند.

* تیسیر الجاسم به دلیل مصدومیت از ناحیه ران پا در دقیقه 42 از زمین بیرون رفت و قادر به ادامه بازی نبود.

دیدگاه‌ها