کد خبر : 1524396 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 11:00 | 34.6K بازدید | 0 دیدگاه

20 بازیکن لوپتگی قطعی شده

فهرست سخت‌ترین حریف تیم ملی در روسیه

خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیا قرار است فهرست نهایی 23 نفره‌اش را دوشنبه هفته آینده اعلام کند، با این حال او تا چهارده خرداد فرصت دارد در صورت نیاز تغییراتی در این فهرست بدهد و نفراتی از فهرست اولیه 35 نفره‌اش به آن اضافه کند.

فهرست سخت‌ترین حریف تیم ملی در روسیه

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، دیروز مهلت نهایی ارسال فهرست اولیه تیم‌ها به فیفا بود، ولی فدراسیون اسپانیا این فهرست را رسانه‌ای نکرده. البته تیم‌ها تا 24 ساعت قبل از نخستین بازی‌شان هم می‌توانند در این فهرست تغییر بدهند، به شرطی که مصدومیتی رخ داده باشد و تیم پزشکی فیفا آن را تایید کند. اسپانیا سخت‌ترین رقیب تیم ملی در گروه B جام جهانی و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.


کمتر از یک هفته مانده به اعلام فهرست نهایی لوپتگی به نظر می‌رسد که وضعیت 20 بازیکن تیم کاملا مشخص است. مارکا روز گذشته وضعیت پست به پست بازیکنان تیم ملی اسپانیا را بررسی و تحلیل کرد.

 

ده‌خئا، شماره یک


درباره پست دروازه‌بان تردیدی وجود ندارد و ده‌خئا (منچستریونایتد)، رینا (ناپولی) و کپا (بیلبائو) به جام جهانی می‌روند. در صورتی که یکی از این سه نفر مصدوم شود، سرخیو آسنخو از ویارئال جای او را می‌گیرد.

 

حضور قطعی پنج مدافع


حضور پنج مدافع در فهرست لوپتگی قطعی است. دنی کارواخال که مصدومیتش بر طرف شده و در فینال لیگ قهرمانان هم بازی خواهد کرد، ناچو فرناندز، سرخیو راموس، جرارد پیکه و یوردی آلبا این پنج مدافع هستند. هنوز مشخص نیست که کادر فنی هفت مدافع به روسیه می‌برد یا تصمیم محتاطانه‌تری می‌گیرد و هشت مدافع انتخاب می‌کند.
بازیکنان تهاجمی بیشتر می‌تواند در روزهای سخت کمک کند گره بازی باز شود، ولی انتخاب مدافعان بیشتر هم خیال مربی را از انتهای زمین راحت می‌کند. آلوارو اودریوزولا (رئال سوسیه‌داد) و سرخی روبرتو که می‌تواند ذخیره کارواخال باشد، می‌توانند در فهرست قرار بگیرند. همچنین بازیکنانی مثل مارک بارترا (او بعد از انتقال به بتیس دوباره اوج گرفته)، سزار آسپیلیکتا که توان بازی در چند پست دارد و مارکوس آلونسو که در حملات هم حضور موثری دارد و این فصل هشت گل برای چلسی زده، می‌توانند مدافعان بعدی اسپانیا باشند. ناچو مونرئال، مدافع چپ آرسنال از تیم ملی فاصله گرفته و بختی برای قرار گرفتن در فهرست نهایی ندارد.

 

هافبک‌های بدون جایگزین


لوپتگی 9 هافبک به روسیه می‌برد که تکلیف هر 9 اسم مشخص است. سرخیو بوسکتس، تیاگو آلکانتارا، کوکه، سائول، اینیستا، داوید سیلوا، ایسکو، مارکو آسنسیو و لوکاس واسکز هافبک‌های اسپانیا هستند.مصدومیت و نیمکت‌نشینی باعث شد ویتولو موقعیتش در تیم ملی را از دست بدهد. یارامندی، خاوی مارتینز، کایخون، سوسو و دنی پارخو گزینه‌های کادر فنی در صورت مصدومیت هافبک‌ها هستند. لوپتگی در بازی مقابل آلمان و آرژانتین که بوسکتس را نداشت، از تیاگو در پست هافبک دفاعی استفاده کرد.

 

وضعیت مبهم موراتا


دیه‌گو کاستا، یاگو آسپاس و رودریگو مورنو همه عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توانند در خط حمله اسپانیا حاضر باشند. آلوارو موراتا شرایط خوبی ندارد و در سال 2018 تنها سه گل برای چلسی زده، ولی در مقدماتی جام جهانی نقش مهمی داشته و لوپتگی نشان داده که به او اطمینان دارد. او هنوز فرصت دارد در فینال جام حذفی انگلیس مقابل منچستریونایتد خودش را نشان بدهد، ولی اوضاع برای او چندان امیدوارکننده نیست. تصمیم لوپتگی برای بردن سه مهاجم یا چهار مهاجم به روسیه می‌تواند در انتخاب نهایی تاثیر بگذارد. جرارد مورنو (اسپانیول) و ماریانو دیاز (لیون) با وجود آمار گلزنی خوب این فصل هنوز دعوت نشده‌اند، در حالی که حتی داوید ویای مسن هم به اردو دعوت شده.


البته قرار است برای بازی روز 13 خرداد که بازیکنان رئال مادرید بعد از فینال لیگ قهرمانان در استراحت هستند، بازیکنان اضافه‌ای دعوت شوند. این بازیکنان می‌دانند که مسافر روسیه نخواهند بود، ولی می‌توانند برای آینده توانایی‌شان را نشان بدهند. پابلو فورنالس (ویارئال)، پابلو مافئو (اشتوتگارت) و فرانسیس (بتیس) از این جمله‌اند.

دیدگاه‌ها