کد خبر : 1521809 | 14 اردیبهشت 1397 ساعت 19:16 | 123.2K بازدید | 0 دیدگاه

صحنه های تکان دهنده در فینال واترپلو 

بزن بزن از استخر تا سکو‌ با مایوی سبز!

آخرین دیدار سوپرلیگ واترپلو با درگیری بین بازیکنان 2 تیم و تماشاگران همراه بود تا صحنه های عجیبی در استخر شیرودی تهران شکل بگیرد.

بزن بزن از استخر تا سکو‌ با مایوی سبز!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های سوپرلیگ واترپلو با تصمیم فدراسیون شنا به صورت فشرده طی 3 روز در استخر بین المللی شهید شیرودی تهران برگزار شد. در این مسابقات 5 تیم  دانشگاه آزاد، پالایش نفت آبادان، نیروی زمینی ارتش، سایپا و نفت امیدیه حضور داشتند و قرار بود تیم قهرمان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا حاضر شود. 


تیم سایپا که بازی های قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و دیروز مقابل نیروی زمینی جشنواره ای از گل به راه انداختند، شانس نخست قهرمانی در سوپرلیگ واترپلو بودند. سایپایی  ها امروز در آخرین مسابقه خود مقابل نفت امیدیه قرار گرفتند و در صورت پیروزی کاپ قهرمانی را بالای سر می بردند.


حتی مدال ها و جام های قهرمانی برای برگزاری مراسم اختتامیه مهیا شده و مسئولان فدراسیون منتظر به اتمام رسیدن دیدار تیم های نفت امیدیه و سایپا بودند تا به صورتی شکیل پایان مسابقات را اعلام کنند.
حضور تعدادی از تماشاگران که هوادار هر 2 تیم بودند، به حساسیت مسابقه اضافه کرده بود. وقت اول با حساب 10 بر 6 به سود سایپا به اتمام رسید و جای 2 تیم در آب عوض شد، اعتراض هایی بابت شعارهای توهین آمیز برخی از تماشاگران از سوی بازیکنان مطرح شد.


تماشاگران سایپا که پشت سر بازیکنان نفت امیدیه بودند، شعارهایی را علیه آنها سر می دادند و در آن سوی استخر هم اتفاقات برعکس رخ می داد. 


در حالی که برخی از تماشاگران حاضر روی سکوها از اقوام بازیکنان بودند، این شعارها ابتدا باعث تشنج و درگیری روی سکوها شد. هواداران 2 تیم به جان هم افتادند و درگیری شدت گرفت. چند تماشاگر از روی سکوها به کنار استخر پریدند و همین باعث ورود بازیکنان 2 تیم به درگیری شد. 


سپس بازیکنان هم تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفته و از استخر خارج شدند. بازیکنان سایپا و نفت امیدیه بازی را رها کرده و روی سکوها رفتند و وارد درگیری تماشاگران شدند.


با اینکه ماموران حراست وزارت ورزش قصد پایان دادن به این درگیری ها بودند، تقریبا تمامی بازیکنان 2 تیم وارد این ماجرا شدند. 


داور مسابقه وقتی این صحنه ها را دید، سوت پایان مسابقه را زد تا بازی نیمه تمام بماند. مسئولان فدراسیون هم بدون اینکه مراسم اختتامیه برگزار شود، سعی کردند به درگیری پایان دهند و کاپ های قهرمانی را از استخر خارج کردند.


فدراسیون شنا دقایقی بعد روی سایت خود اعلام کرد با استناد به قوانین فدراسیون جهانی و با توجه به نیمه تمام ماندن مسابقه 2 تیم دیسکالیفه شده و از جدول مسابقات حذف شدند.


بدین ترتیب دانشگاه آزاد به عنوان قهرمانی، نفت آبادان به مقام دوم و نیروی زمینی به عنوان سومی رسیدند و دست سایپایی ها به جام نرسید. 


با این حال قرار است فردا جلسه کمیته انضباطی فدراسیون شنا برگزار شده و درباره حواشی این مسابقه تصمیم گیری شود. احتمالا محرومیت های سنگینی در انتظار بازیکنان 2 تیم سایپا و نفت امیدیه خواهد بود. 

 

1300053

 

1300058

 

1300067

 

1300054

 


عکس ها: امید وهاب زاده

دیدگاه‌ها