کد خبر : 1519178 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 12:39 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

صامت: رغبتم به تمرین با گذشت زمان بیشتر می شود

دختر پینگ پنگ باز و مورد عجیب بنجامین باتن!

ملی پوش تنیس روی میز گفت: در گذشته ایراداتی داشتم؛ اما حالا احساس می کنم به بازیکن دیگری تبدیل شده ام.

دختر پینگ پنگ باز و مورد عجیب بنجامین باتن!

به گزارش "ورزش سه"، مریم صامت در کنار ندا شهسواری بازیکنان باتجربه تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات جهانی هالمشتاد سوئد هستند که از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.


دوران فعالیت مریم صامت در تنیس روی میز حالا از 2 دهه هم رد شده؛ اما او سرحال تر و با انگیزه تر از قبل است. نه در صدای او خستگی و تکرار هست وقتی از تنیس روی میز صحبت می کند و نه در ضربات او وقتی مشغول مسابقه با یار دیرینش ندا شهسواری می شود.


این ملی پوش تنیس روی میز در گفت و گو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران صحبت های جالبی را چند روز قبل از اعزام به مسابقات جهانی سوئد انجام داده است. جالب اینکه این سایت صامت را با قهرمان فیلم بنجامین باتن مقایسه کرده که با گذر زمان و وضعیت بهتری پیدا می کند.


صامت درباره سابقه بالای خودش در تنیس روی میز می گوید: «همچنان برای بازی کردن انگیزه دارم. می خواهم تلاشم را برای المپیک 2020 توکیو بیشتر کنم. حتی گاهی حس می کنم رغبت به تمرین و مسابقه ، با گذشت زمان بیشتر هم می شود. رنک جهانی من پیش از این 4 بود ، بعد به 3 ارتقا یافت و اکنون به 2 رسیده است. 21 سال است بازی می کنم و هرگز از بازی کردن احساس خستگی نکرده ام. من از تنیس روی میز لذت می برم.»


این ملی پوش تنیس روی میز با اشاره به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ می افزاید: «2 سال قبل در سطح 3 در مالزی قهرمان شدیم با وجود این که کارمان بسیار سخت بود. حالا در مسابقات جهانی سوئد بازی در سطح 2 را تجربه می کنم که طبیعتا به مراتب دشوارتر است. 24 تیم در سطح 2 حضور دارند که 2 تیم برتر به سطح یک جهان صعود می کنند؛ اما همین که بتوانیم در سطح 2 هم باقی بمانیم قابل قبول است چون تیم هایی قدرتمند مثل اسپانیا ، استرالیا و پرتوریکو در سطح ما قرار دارند.»


او همچنین اعلام کرده به مرور زمان سعی در رفع نقاط ضعف و اشکالاتش را دارد: «در گذشته ایراداتی داشتم که یک سال و نیم است خانم کیوانی روی این اشکالات کار کرده است و احساس می کنم به بازیکن دیگری تبدیل شده ام. بازیکنی با شیوه بازی هجومی. 20 سال بازیکن دفاعی بودم و حالا شاید بخواهم 20 سال هم به عنوان یک بازیکن هجومی بازی کنم! البته هنوز هم چیزی که می خواهم نشده ام؛ اما روی تکنیک های ظریف وقت می گذاریم و پیشرفت کرده ایم. مثلا در لوپ ، من دستم را عقب نمی بردم اما این نقص را رفع کرده ام.»


مریم صامت در بخش دیگری از صحبت های خود به تغییر نسل در تنیس روی میز ایران اشاره کرده است: «بازیکنان جوان امروز کنار ما تمرین می کنند و در سطحی قرار دارند که می توانند در تیم بزرگسالان رقابت کنند. زمانی که یک بازیکن رده جوانان بودم ، یک بازیکن باید سال ها تلاش می کرد تا بتواند به تیم ملی بزرگسالان برسد یعنی فاصله بین جوانان و بزرگسالان بسیار زیاد بود. در حال حاضر ، در تنیس روی میز تغییر نسل اتفاق افتاده یعنی بسیاری از بازیکنان بزرگسالان ، تنیس روی میز را کنار گذاشتند و از سوی دیگر بازیکنان جوان و با استعداد زیادی وارد این رشته شدند. در نتیجه بازیکنان جوان ، بدنه اصلی تنیس روی میز بانوان ایران را تشکیل می دهند و تیم ملی بزرگسالان هم جوان شده است. آن ها پا به پای ما رشد می کنند و فکر می کنم آینده بسیار خوبی خواهند داشت.»

دیدگاه‌ها