کد خبر : 1518967 | 01 اردیبهشت 1397 ساعت 13:55 | 212.6K بازدید | 0 دیدگاه

خط آتش، گوش به فرمان ژنرال!

گزارش ویژه؛ هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر

بازی های لیگ هفدهم در حالی به هفته های پایانی نزدیک شده است که در نهایت موفق نخواهد شد نام هجومی‌ترین تیم تاریخ برگزاری خود را تغییر دهد.

گزارش ویژه؛ هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر 

به گزارش "ورزش سه"، بازی های لیگ هفدهم به هفته ها و روزهای پایانی خود نزدیک شده است و بدین ترتیب می توان به مقایسه آمار این لیگ با سایر فصول برگزار شده لیگ برتر پرداخت و قطعا یکی از جذاب ترین قسمت های این موضوع به بررسی هجومی ترین تیم های تاریخ لیگ برتر اختصاص دارد. عنوانی که قطعا در این دوره از رقابت ها و در دو هفته پایانی شکسته نخواهد شد. 


پرسپولیسی ها به عنوان قهرمان دوره هفدهم لیگ برتر هجومی ترین تیم این رقابت ها نیز محسوب می شوند؛ اما در مقایسه با سایر تیم های هجومی فصل های قبل آمار ضعیف تری را از آن لیگ هفدهم کرده است. شاگردان برانکو در 28 بازی توانستند 44 گل و ذوب آهنی ها موفق شدند 43 گل به ثمر برسانند که به طور میانگین می توان گفت به ازای هر بازی 1.57 و 1.53 گل به ثمر رسیده و این آمار در دو هفته پایانی نمی تواند رشدی رکوردشکن داشته باشد. 


توضیح ضروری در این باره اینکه با توجه به 3 فرمت متفاوت لیگ برتر (3 دوره لیگ 14 تیمی، 7 دوره لیگ 18 تیمی و 7 دوره لیگ 16 تیمی) برای انتخاب هجومی ترین تیم ها به بررسی میانگین گل های زده به ازای هر بازی پرداختیم تا حقی از هیچ یک از تیم ها ضایع نشود. 

 


با بررسی هجومی ترین تیم های تاریخ لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:

 


اول – استقلال تهران، لیگ هشتم، 70 گل زده، میانگین 2 گل به ازای هر بازی

 

1297247


استقلال لیگ هشتم با امیر قلعه نویی پا به میدان رقابت ها گذاشت و در نهایت توانست علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی، تعدادی از عناوین ریز و درشت را از آن خود کرد. یکی از مهمترین رکوردهای آبی پوشان که احتمالا تا سال ها نیز دست نخورده خواهد ماند عنوان هجومی ترین خط حمله است. آبی پوشان با به ثمر رساندن 70 گل در لیگ 18 تیمی، توانستند به میانگین 2 گل در هر بازی دست پیدا کنند. 

آبی پوشان در آن سال از مهاجمانی همچون فرهاد مجیدی، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، علی علیزاده، علیرضا عباسفرد و هافبک هایی همچون مجتبی جباری، فابیو جان واریو و حسین کاظمی و همینطور مدافع گلزنی همچون پیروز قربانی سود می بردند و در این میان آرش برهانی موفق شد تا با به ثمر رساندن 21 گل به عنوان آقای گلی این رقابت ها دست پیدا کند. به غیر از برهانی، اکبرپور با 10 گل، جباری با 8 گل، کاظمی با 6 گل و قربانی با 5 گل، بهترین گلزن آبی ها در این لیگ بودند. 

 


دوم – سپاهان اصفهان، لیگ نهم، 67 گل زده، میانگین 1.97 گل به ازای هر بازی 

 

1297245


سپاهانی ها از این دوره سونامی خود را آغاز کردند و توانستند با سه قهرمانی پیاپی نام خود را در لیگ برتر جاودانه کنند. آنها در این دوره عنوان هجومی ترین تیم رقابت ها را از آن خود کردند و با اختلافی اندک در رده دومین تیم هجومی تاریخ لیگ برتر قرار گرفتند و جالب اینکه این تیم نیز با سرمربی گری امیر قلعه نویی در لیگ حضور پیدا کرد و بدین ترتیب باید هجومی ترین تیم های تاریخ لیگ برتر را از آن این مربی پرافتخار دانست.

سپاهانی ها در لیگ نهم که لیگی 18 تیمی بود توانستند 67 بار گلزنی کنند و به این ترتیب به ازای هر بازی 1.97 گل به ثمر رساندند. عماد رضا مهمترین مهاجم سپاهانی ها در این دوره از رقابت بود که توانست با 19 گل به عنوان آقای گلی لیگ برسد. او پس از ادموند بزیک، دومین آقای گل در لیگ برتر نام گرفت. 

 


سوم – تراکتورسازی تبریز، لیگ چهاردهم، 58 گل زده، میانگین 1.93 گل به ازای هر بازی

 

1297246


بدون تردید دراماتیک ترین دوره لیگ برتر به این فصل مربوط می شود. لیگی که حتی پس از گذشت دقایقی از آخرین دیدار، تصور بر قهرمانی تراکتورسازان بود اما به ناگاه تصویر بالا رفتن جام در شهر دیگری به نمایش درآمد تا (حداقل) ورزشگاه یادگار امام تبریز در شوکی تاریخی فرو ببرد. 

تراکتورسازان که در بازی های لیگ چهاردهم با تونی اولیویرا برای رسیدن به قهرمانی پا گذاشته بود و در آخرین دقایق نیز  این عنوان را از دست داده بود توانستند تعداد زیادی از عناوین را به خود اختصاص دهند. سرخ پوشان در این بازی ها موفق شدند در 30 دیدار خود 58 گل به ثمر برسانند و بدین ترتیب می توان گفت با میانگین به ثمر رساندن 1.93 گل به ازای هر بازی در رده سوم هجومی ترین تیم های تاریخ لیگ قرار گرفته است. لوسیانو ادینیو یکی از محبوب ترین و البته کاربلدترین خارجی های حاضر در فوتبال ایران بود که توانست در این دوره با به ثمر رساندن 20 گل به عنوان آقای گل معرفی شود. 


... و دوره های دیگر


*  پاس تهران با به ثمر رساندن 48 گل در لیگ 14 تیمی(دوره سوم) و ثبت میانگین 1.84 گل زده به ازای هر بازی

*  سپاهان اصفهان با به ثمر رساندن 47 گل در لیگ 14 تیمی(دوره دوم) و ثبت میانگین 1.8 گل زده به ازای هر بازی

*  پاس تهران با به ثمر رساندن 54 گل در لیگ 16 تیمی(دوره پنجم) و ثبت میانگین 1.8 گل زده به ازای هر بازی

 

علی‌رضا هاشمی

دیدگاه‌ها