کد خبر : 1518745 | 31 فروردين 1397 ساعت 12:40 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرهام مقصودلو قهرمان مسترز شارجه شد

عملکرد خیره کننده فیل ایرانی در امارات

پدیده 17 ساله شطرنج ایران به قهرمانی مقتدرانه در رقابت های شطرنج مسترز شارجه رسید.

عملکرد خیره کننده فیل ایرانی در امارات

به گزارش "ورزش سه"، دور نهم و پایانی رقابت‌های شطرنج مسترز شارجه دیروز پیگیری شد. پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران در دور نهم به مصاف کریوچکو از اوکراین رفت و پیش از پایان این رقابت و در پی تساوی دیدار التاج - وان در میز دو به عنوان قهرمانی رسید.


مقصودلو که هفت دور ابتدایی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، با تساوی دور هشتم خود با ۵/۷ امتیاز همچنان صدرنشین جدول رقابت‌ها باقی ماند و در دور پایانی نیز قهرمانی‌اش پیش از پایان مسابقات مسجل شد.


مقصودلو مقابل چائو سان چینی با ریتینگ ۲۰۴۱، نوتاکی پریانکا هندی با ریتینگ ۱۹۵۷، ولادیسلاو آتیمف روسی با ریتینگ ۲۷۰۱، هائو وانگ چینی با ریتینگ ۲۷۰۷، ساتومان هندی با ریتینگ ۲۶۳۱، گاوین جونز انگلیسی با ریتینگ ۲۶۷۵و میترا حجازی پور به برتری و مقابل التاج سفرلی آذربایجانی با ریتینگ ۲۶۵۳ به تساوی رسید.
استاد بزرگ و قهرمان 17 ساله شطرنج کشورمان که در رده بندی آغازین مسابقات استادان شارجه در مکان بیستم جدول قرار داشت، با نتایج درخشان خود توانست بالاتر از 31 استاد بزرگ و 75 بازیکن دارای عنوان استادی، قهرمانی مسابقات استادان شارجه را در کارنامه افتخارات خود ثبت کند و موفقیت ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان آورد.


مقصودلو با کسب 8 امتیاز از 9 بازی با عملکرد ریتینگ 2837 ، توانست 28 واحد به درجه بین المللی خود بیافزاید.


برخی این قهرمانی را یکی از موفقیت های تاریخی شطرنج ایران می دانند که توسط یک پدیده 17 ساله رخ داده است. پرهام مقصودلو که لقب «فیل» را با خود به یدک می کشد، در این سن توانسته به عنوان نفر اول بزرگسالان ایران خودش را معرفی کند.

دیدگاه‌ها