کد خبر : 1518332 | 29 فروردين 1397 ساعت 10:14 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

ساغلام همه را با خود برد!

تراکتور دستخوش چه تغییراتی می‌شود؟

تغییر مدیرعامل در تراکتورسازی آینده‌ای دگرگون برای این باشگاه خواهد ساخت؛ آینده ای که می تواند به بازگشت دوباره محبوب تبریز ختم شود.

تراکتور دستخوش چه تغییراتی می‌شود؟

به گزارش "ورزش‌سه"، تراکتورسازی در لیگ هفدهم بدترین نتایج تاریخ خود در لیگ برتر را به دست آورد و حالا در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات احتمال سقوطش به دسته پایین تر هم وجود دارد. این تیم با وجود اینکه در میانه فصل ارطغرول ساغلام سرمربی نامدار ترکیه ای را با قراردادی 380 هزار دلاری به ایران آورد اما این مربی نیز نتوانست باری از روی دوش مدیران باشگاه بردارد و در نهایت هم کار به جایی رسید که دود نتایج ضعیف تیم ساغلام به چشم مدیریت باشگاه رفت.


سرمربی ترک تبار که انتظارات زیادی از او می رفت نه تنها در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفت که از لیگ قهرمانان آسیا نیز بدون کسب حتی یک پیروزی و با دو امتیاز خداحافظی کرد تا شرایط بحرانی تر از قبل شود.


نارضایتی هواداران تراکتورسازی از عملکرد مدیریت باشگاه فضای ورزشگاه یادگار را متشنج کرد و کار به جایی رسید که در هر بازی شعارهای عجیب و غریبی علیه مصطفی آجورلو سرداده می شد. در چنین شرایطی هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی شب گذشته بعد از شکست مقابل الغرافه قطر صبرش لبریز شد و با برگزاری جلسه فوری رای به برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت تراکتورسازی داد.


البته آجورلو نیز در دوران مدیریتی خود اشتباهاتی داشت که همین موضوع بسیاری از هواداران را خشمگین کرده بود.


به هر حال دیشب عباس الیاسی، عضو هیات مدیره تراکتورسازی که ترک زبان است و پیش از این عضویت در هیات مدیره باشگاه را در کارنامه دارد به عنوان سرپرست جدید باشگاه منصوب شد تا باشگاه تبریزی بعد از مدت ها صاحب یک مدیر غیرنظامی شود. با برکناری آجورلو موجی از استعفا ها آغاز شد و از شب گذشته عطاالله خسرویان مشاور اقتصادی و محمد جواد پاینده مدیررسانه ای تراکتورسازی از سمت خود کناره گیری کردند.


حالا با توجه به برکناری آجورلو از سمت مدیرعاملی تراکتورسازی، هواداران این تیم به خواسته شان رسیده اند و به نظر می رسد تا حدی جو آرام تر شده است. البته پایدار ماندن این شرایط در تبریز نیازمند بهبود شرایط تیم و بازگشت به اوج تراکتورسازی است.


در حال حاضر دور شدن خطر سقوط از تراکتور و راحتی خیال هواداران اولویت اصلی برنامه های مدیریت جدید باشگاه خواهد بود. یکی از مسائل مهمی که درباره آینده تراکتورسازی وجود دارد، ماندن یا نماندن ساغلام است؛ سرمربی ترک تبار که نتایج ضعیفی کسب کرده و قیمتش نیز بسیار بالا است. با توجه به قیمت دلار در کشور ایران و پیشنهاد احتمالی بالایی که این مربی به مدیران جدید باشگاه تراکتورسازی می دهد، احتمال ماندگار ساغلام در تبریز زیاد نیست و به نظر می رسد انتخاب سرمربی جدید مهم ترین چالش الیاسی به عنوان مدیرعامل خواهد بود.


از سوی دیگر با توجه به اینکه تراکتور در نیم فصل چند بازیکن خوب و طراز اول جذب کرد و برخی بازیکنان باتجربه و قدیمی خود را نیز در اختیار دارد، این تیم با جذب سهمیه های لیگ برتری برای فصل آینده می تواند قدرتمندتر شود و شرایط به سمت راضی شدن هواداران پیش برود.


در چنین فضایی دغدغه های مالی باشگاه بر هیچ کس پوشیده نیست؛ با توجه به اینکه 50 درصد از قرارداد بازیکنان تراکتورسازی و بخشی از مبلغ قرارداد ساغلام باقی مانده و از این رو کارمندان باشگاه هم هنوز عیدی 97 خود را دریافت نکردند، مدیریت جدید باید بتواند بحران ها را پشت سر بگذارند که در این بخش کار سختی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها