کد خبر : 1516192 | 20 فروردين 1397 ساعت 11:04 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار شیرین تاریخ برای پرسپولیس بعد از ۲۲ سال

شاگردان برانکو با برتری مقابل پدیده و قطعی کردن قهرمانی خود ، تاریخ را برای هوادارانشان تکرار کردند.

تکرار شیرین تاریخ برای پرسپولیس بعد از ۲۲ سال

به گزارش “ ورزش سه “ عصر روز شنبه و از هفته بیست و هفتم لیگ برتر ، پرسپولیس تهران در مشهد به مصاف پدیده رفت و با برتری یک بر صفر در این بازی ، قهرمانی خود در لیگ هفدهم را قطعی کرد . تک گل قرمزپوشان مقابل پدیده را شماره نوزده این تیم ؛ وحید امیری با ضربه سر به ثمر رساند .


اما نکته‌ی قابل توجه برای باشگاه پرسپولیس ، تکرار تاریخ برای این تیم بعد از ۲۲ سال است . آن‌ها درست در سال ۷۵ با هدایت استانکو ؛ قهرمان ششمین دوره لیگ آزادگان شدند. قرمزپوشان پایتخت در بازی حساس خود مقابل ماشین‌سازی تبریز قرار گرفتند . جایی که تیم پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگید و ماشین‌سازی به دنبال فرار از سقوط بود .


اما در آن بازی ، سرخ‌پوشان با تک گل محمود شافعی ؛ شماره نوزده آن زمان خود که در نیمه دوم و به شکل بسیار زیبایی به ثمر رسید ، پنجمین قهرمانی خود را در این مسابقات با هدایت استانکو کروات به دست آوردند . پرسپولیس در این لیگ پانزده تیمی با کسب ۵۹ امتیاز و شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم که در آن زمان بهمن کرج بود ، قهرمانی را جشن گرفت و ماشین‌سازی به لیگ دسته یک سقوط کرد .


حال بعد از ۲۲ سال ، تاریخ برای پرسپولیس به خوبی تکرار شده است . آن‌ها با مربی کروات دیگر و گلزنی بازیکن شماره نوزده خود ، با ۶۰ امتیاز قهرمانی در هفدهمین دوره از لیگ برتر را جشن گرفتند و علاوه بر دبل در کسب جام ، تعداد قهرمانی‌های خود در لیگ برتر را به عدد چهار رساندند . شاگردان برانکو‌ هم‌چنین سه بازی تا اتمام لیگ فرصت دارند که رکورد امتیاز گیری خود را بهبود بخشند.

دیدگاه‌ها